• Buradasın

    Muayene istasyonunda lastik kontrolü nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Muayene istasyonunda lastik kontrolü, belirli kriterlere göre yapılır ve aşağıdaki adımları içerir:
    1. Diş Derinliği Kontrolü: Yasal olarak lastik diş derinliğinin en az 1.6 mm olması gerekmektedir 13. Güvenli bir sürüş için en az 3 mm diş derinliği önerilir 1.
    2. Genel Durum ve Hasar Kontrolü: Lastiklerde çatlak, kesik, baloncuk veya ciddi aşınma olup olmadığı incelenir 13.
    3. Üretim Tarihi (DOT Kodu): Lastiklerin üretim tarihi kontrol edilir ve 5 yıldan daha eski lastikler güvenlik riski oluşturabilir 1.
    4. Ebat ve Tür Uygunluğu: Lastiklerin araca uygun ebatlarda ve türde olup olmadığı kontrol edilir 1.
    5. Basınç ve Balans Ayarı: Lastiklerin doğru hava basıncı ile şişirilmiş olması ve balans ayarının düzgün olması gerekir 14.
    Bu kontrolleri geçmek için lastiklerinizin muayene öncesi gerekli bakım ve onarımlarının yapılması önemlidir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Araç muayene için hangi malzemeler gerekli?

    Araç muayenesi için gerekli malzemeler şunlardır: Ruhsat (Tescil Belgesi). Trafik Sigortası Poliçesi. T.C. Kimlik Kartı, Pasaport veya Ehliyet. LPG/CNG Araçlar İçin Yakıt Sistemi Montaj Belgesi. İlk Yardım Çantası. Üçgen Reflektör. Yangın Söndürme Cihazı. Stepne (Yedek Lastik). Ayrıca, egzoz gazı emisyon ölçümü de muayene öncesinde yapılmalıdır. Muayene için tüm belgelerin asılları getirilmelidir.

    Muayenede lastik hava basıncı kaç olursa kalır?

    Muayenede lastik hava basıncının araç üreticisinin önerdiği değerlere uygun olması gerekmektedir. Binek araçlar için genellikle 32-35 Psi arasında bir basınç idealdir. Lastik hava basıncını kontrol etmek ve gerekli ayarlamaları yapmak için bir uzmana danışılması önerilir.

    Muayene raporunda kusurlar nasıl öğrenilir?

    Muayene raporunda kusurları öğrenmek için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. TÜVTÜRK Web Sitesi: TÜVTÜRK'ün resmi web sitesine girerek, araç plaka numarası ve ruhsat bilgileri ile randevu alınmalıdır. 2. Raporun İncelenmesi: Randevu saatinde TÜVTÜRK muayene istasyonuna gidilerek, araç muayenesi yaptırılmalıdır. 3. Raporun Değerlendirilmesi: Muayene raporu incelendiğinde, araçta tespit edilen kusurlar "hafif kusur", "emniyetsiz" veya "ağır kusur" olarak sınıflandırılacaktır. Ağır kusurların tespit edilmesi durumunda, aracın trafiğe çıkabilmesi için bu kusurların giderilmesi gerekmektedir.

    Muayenede lastik ebatları yanlış girilmiş ne yapmalıyım?

    Muayenede lastik ebatlarının yanlış girilmesi durumunda, aracın muayeneden geçemeyeceği ve eksiklerin giderilmesi için belirli bir süre tanınacağı anlamına gelir. Bu durumda yapılması gerekenler: 1. Lastik ebatlarını kontrol edin: Üretici firmanın belirttiği ebatlara uygun lastikler takılmalıdır. 2. Gerekli değişiklikleri yapın: Yanlış ebatlardaki lastikleri çıkarıp, doğru ebatlarda olanlarla değiştirin. 3. Muayeneye tekrar başvurun: Değişiklikleri yaptıktan sonra aracı tekrar muayene istasyonuna götürerek kontrolü tekrarlatın.

    Araç muayene uygunluk belgesi nasıl alınır?

    Araç muayene uygunluk belgesi, araç muayenesi sırasında gerekli belgelerin tamamlanması ve aracın teknik standartlara uygun olduğunun tespit edilmesiyle alınır. Araç muayenesi için gerekli belgeler: ruhsat; trafik sigortası poliçesi; T.C. kimlik kartı, pasaport veya ehliyet; LPG-CNG araçlar için yakıt sistemi montaj belgesi (gerekirse). Muayene öncesinde: trafik cezası, MTV ve otoyol borçlarının sorgulanması gerekir; borcu olan araçlar muayene için randevu alamaz; egzoz gazı emisyon ölçümünün geçerlilik tarihi kontrol edilmelidir. Araç muayenesi, Türkiye'deki tek yetkili kurum olan TÜVTÜRK'ün istasyonlarında yapılır.

    Araç muayene lastik hatası nasıl düzeltilir?

    Araç muayene lastik hatasını düzeltmek için aşağıdaki adımlar izlenebilir: Diş derinliğini artırmak: Lastiklerin diş derinliği, muayene için minimum 1,6 mm olmalıdır. Lastiklerin aynı tipte olmasını sağlamak: Ön ve arka lastiklerin aynı tipte (yazlık, kışlık veya dört mevsim) olması gerekir. Ebat uyumunu kontrol etmek: Lastiklerin, aracın üretici tarafından onaylanmış fabrika çıkış standartlarına veya araç tip onay belgesine uygun olması gerekir. Hasarları onarmak: Lastiklerde tehlike potansiyeli olan yarıklar ve kesikler onarılmalıdır. Yabancı cisimleri çıkarmak: Lastikteki yabancı cisimler ve yüzeysel çatlamalar hafif kusur olarak değerlendirilir ve giderilmelidir. Lastiklerle ilgili işlemler uzmanlık gerektirdiğinden, bir lastik tamircisine veya servise başvurulması önerilir.

    Ömrünü tamamlamış lastiklerin kontrolü yönetmeliği nedir?

    Ömrünü Tamamlamış Lastiklerin Kontrolü Yönetmeliği, Çevre ve Orman Bakanlığı tarafından 25 Kasım 2006 tarihinde yayımlanan bir yönetmeliktir. Bu yönetmeliğin amacı: 1. Çevreye zarar vermeden ömrünü tamamlamış lastiklerin yönetimini sağlamaktır. 2. Geri kazanım veya bertaraf için toplama ve taşıma sisteminin kurulmasını ve yönetim planının oluşturulmasını sağlamaktır. 3. İthalatı, ihracatı ve transit geçişini sınırlamak ve yükümlülükleri belirlemektir. Yönetmelik kapsamında yer alan bazı hükümler: Kota uygulaması: Lastik üreticileri, belirli oranlarda ömrünü tamamlamış lastikleri toplamak ve geri kazanımını veya bertarafını sağlamak zorundadır. Yetkili taşıyıcılar: Lastiklerin yetkili taşıyıcılara bedelsiz olarak teslim edilmesi zorunludur. Geçici depolama: Lastik tamirhaneleri ve benzeri yerler hariç, ömrünü tamamlamış lastiklerin açık alanda biriktirilmesi yasaktır. Trafik denetimleri: Lastiklerin diş derinliği ve hasar durumunun trafik zabıtası tarafından denetlenmesi gerekmektedir.