• Buradasın

    İstanbul 8+ 1 taksiler neden çalışmıyor?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İstanbul'da 8+1 taksilerin çalışmamasının birkaç nedeni bulunmaktadır:
    • Müşteri Tercihi: 8+1 taksiler, yolcular tarafından daha pahalı bulunması nedeniyle tercih edilmemektedir 34.
    • Duraklarda Tercih Edilmeme: 8+1 taksiler, duraklarda da 4+1 araçlar kadar tercih edilmemektedir 34.
    • Ekonomik Zorluklar: Bu araçların yüksek maliyetleri ve bakım masrafları, sürücülerin ekonomik olarak zorlanmasına neden olmaktadır 45.
    Ayrıca, 717 8+1 taksi sürücüsünün, segment değişikliği yapılarak 4+1 statüsüne geçmek için İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) önünde eylem düzenlediği bilinmektedir 345.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    İstanbul'da taksiler neden yenilenmiyor?

    İstanbul'da taksilerin yenilenmemesinin birkaç nedeni bulunmaktadır: Yüksek maliyetler: Taksi plakası ve araç alımı için gereken yüksek maliyetler, taksi sahiplerinin yeni araç alımını zorlaştırmaktadır. Talep ve arz dengesi: Taksi plakası sayısının sabit tutulması, yeni araç alımını sınırlamaktadır. Plakaların değerinin korunması amacıyla sayının artırılması istenmemektedir. Yasal düzenlemeler: Ticari taksi olarak kullanılabilecek araçlarda daha önce yüzde 50'den fazla yerlilik şartı aranmaktaydı. Bu şartın kaldırılması, yeni model araçların taksi olarak kullanılmasını mümkün kılmıştır. Ancak, bu değişikliklerin taksi filosunun yenilenmesini ne ölçüde sağladığı tartışmalıdır.

    İstanbul'da taksi sorunu çözüldü mü?

    İstanbul'da taksi sorunu tamamen çözülmemiş olsa da, bazı adımlar atılmıştır: 1. Yeni Taksi Plakaları: EY Türkiye'nin raporuna göre, 2.500 yeni taksi plakasının hizmete sunulması planlanmaktadır. 2. Dijitalleşme: Taksi hizmetlerinin dijitalleşmesi ve dijital uygulamaların yaygınlaşması teşvik edilmektedir. 3. Mevzuat Düzenlemeleri: Rezervasyonlu Bireysel Taşıma (RBT) aracıları için mevzuat hazırlıkları yapılmaktadır. Ancak, taksi sayısının yetersizliği, korsan taksi kullanımı ve hizmet kalitesi sorunları gibi sorunlar devam etmektedir.

    İstanbul'da taksi yerine ne kullanılır?

    İstanbul'da taksi yerine kullanılabilecek bazı alternatifler: TikTak: İstanbul, İzmir ve Ankara'da dakikalık veya günlük araç kiralama hizmeti sunan bir mobil uygulama. Martı Scooter: Özellikle kısa mesafelerde taksi yerine kullanılabilir. Toplu Taşıma: Metro, metrobüs, tramvay, feribot ve otobüs gibi seçenekler hem ekonomik hem de hızlı ulaşım sağlar. Uber ve Diğer Taksi Uygulamaları: BiTaksi, Gett gibi uygulamalarla taksi veya özel araç çağırılabilir. Dolmuş: Hızlı ve ucuz bir ulaşım seçeneği olup, belirli rotalar üzerinde çalışır.

    İstanbul taksi sorunu nasıl çözülür?

    İstanbul'daki taksi sorununun çözümü için şu öneriler öne çıkmaktadır: Taksi sayısının artırılması: İstanbul Teknik Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Hüseyin Murat Çelik, İstanbul'da taksiler için arz açığı olduğunu ve çözümün taksi sayısının artırılmasından geçtiğini belirtmiştir. Dijital sistemlerin yaygınlaştırılması: Yıldız Teknik Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Halit Özen, taksi sorununun çözümünde en etkili yöntemin dijital sistemlerin yaygınlaştırılması olduğunu ifade etmiştir. Plaka ihalelerinin yapılması: Danıştay'ın "Taksicilik kamu hizmetidir. Sonsuza kadar devredilemez" kararı doğrultusunda, plaka ihalelerinin süreli yapılması önerilmektedir. Mevcut sistemin kurumsallaştırılması: İBB'nin mülkiyetinde olan taksilerle piyasaya çıkarak kuralları İBB'nin belirlemesi ve taksilerin bireysel olarak değil, kurumsal bir şekilde işletilmesi gerektiği belirtilmektedir. Şoförlere eğitim verilmesi: Yeni İBB yönetiminin taksicilere eğitim vermesi gerektiği ifade edilmektedir. Ayrıca, yolcu ve mesafe seçimi yapan taksiciler için şikayet mekanizmasının geliştirilmesi ve bu tür davranışlar sergileyen sürücülerin cezalandırılması da önerilen çözümler arasındadır.

    8 1 taksi mağdurları ne istiyor?

    8+1 taksi mağdurları, segment serbestliği ve kiralama modelinin uygulanmasını talep ediyor. Bu talepler doğrultusunda, mağdurlar şu isteklerini dile getiriyor: Segment serbestliği: 8+1 statüsünde kalan araçların 4+1 statüsüne geçirilmesini istiyorlar. Kiralama modeli: İBB'nin araçları kurumsal olarak kiraya vermesini ve bu süreçte segment serbestliğinin sağlanmasını talep ediyorlar. Ayrıca, mağdurlar, gittikleri duraklarda tercih edilmediklerini ve yolculara gittiklerinde tarife nedeniyle geri gönderildiklerini ifade ediyorlar.

    İstanbul'a neden taksi yetmiyor?

    İstanbul'da taksi sayısının yetersiz olmasının birkaç nedeni bulunmaktadır: Mevcut taksi sayısının yeterince kullanılmaması. Pandemi etkisi. Dolmuş ve taksi dolmuşların atıl kalması. Direnç ve red kararları. İstanbul Teknik Üniversitesi'nin raporuna göre, İstanbul'un 42 bin taksiye ihtiyacı olduğu belirtilmektedir.

    İstanbul'da taksi bulmak neden zor?

    İstanbul'da taksi bulmanın zor olmasının bazı nedenleri: Taksi sayısının yetersizliği. Şoförlerin yolcu ve mesafe seçmesi. Sadece turistlere hizmet verme eğilimi. Denetim eksikliği. Korsan taksicilik.