• Buradasın

    Expertiz yaptırmak zorunlu mu?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    2. el araç alım satımında ekspertiz yaptırılması zorunludur 13. Bu düzenleme, 1 Nisan 2019 tarihinden itibaren yürürlüğe girmiştir 1.
    8 yaşını geçmemiş ve 160 bin kilometrenin altındaki araçlar için ekspertiz raporu alınması gerekmektedir 35.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Experte ne iş yapar?

    Experte kelimesi iki farklı bağlamda kullanılabilir: 1. Eksper: Bir konuda uzman olan, değerlendiren ve karar veren kişidir. 2. Experte Teknik Kontrol ve Belgelendirme A.Ş.: Basınçlı kaplar, çelik konstrüksiyonlar, enerji santralleri ve petrokimya tesislerinde teknik denetim ve belgelendirme hizmetleri sunan bir firmadır.

    Zorunludur ne demek?

    "Zorunludur" ifadesi, kesin olarak gereksinim duyulan ve kaçınılması imkânsız olan bir durumu ifade eder.

    Zorunlu ne demek?

    Zorunlu kelimesi iki farklı anlamda kullanılabilir: 1. Kesin olarak gereksinim duyulan, zaruri, mecburi, ıztırari. 2. Doğal olarak kaçınılması imkânsız olan.

    Ekspertizde nelere bakılır?

    Ekspertizde aracın birçok farklı yönü detaylı bir şekilde incelenir. İşte bazı bakılan noktalar: Aracın kaza geçmişi. Parçaların orijinallik durumu. Kilometre. Boyama işlemleri. Motor kısımları. Fren sistemi. Elektronik aksamlar. Dış kozmetik kusurlar. Ekspertiz işlemi, yetkili ve lisanslı ekspertiz merkezlerinde profesyonel ekipman ve deneyimli personel tarafından yapılır.

    Ekspertizi alıcı yaptırmazsa ne olur?

    Ekspertizini alıcı yaptırmazsa, satın alınacak araçta gizli kalan kusurlar ve sorunlar fark edilemeyebilir. Ayrıca, ekspertiz raporu olmadan yapılan alımlarda satıcı, aracın geçmişi hakkında yanıltıcı bilgiler verebilir ve alıcı, gerçek değerini bilmeden fazla bir ücret ödeyebilir. Sonuç olarak, ekspertiz yaptırmamak, hem maddi hem de manevi kayıplara neden olabilir.

    Full ekspertiz neleri kapsar?

    Full ekspertiz, bir aracın tüm yönleriyle detaylı bir incelemeden geçirilerek gerçek durumunun ortaya konulmasını sağlar. Bu inceleme kapsamında aşağıdaki hizmetler sunulur: Motor kontrolü: Motorun gücü, verimliliği ve genel durumu analiz edilir. Fren sistemi: Frenlerin tepki süresi, disk ve balataların durumu, fren hidroliği seviyesi kontrol edilir. Süspansiyon: Amortisörler, yaylar, rot başları ve diğer süspansiyon elemanlarının durumu incelenir. Şanzıman: Vites geçişlerinin düzgünlüğü, debriyaj sistemi ve şanzıman yağı durumu kontrol edilir. Lastikler: Lastiklerin diş derinliği, aşınma durumu ve hava basıncı kontrol edilir. Kaporta durumu: Aracın kaportasında hasar, çizik, göçük gibi durumlar olup olmadığı kontrol edilir. Boya analizi: Boya kalınlığı ölçümü yapılarak aracın orijinal boyasının olup olmadığı tespit edilir. Elektrik sistemi: Akü, marş motoru, alternatör ve aydınlatma sistemi kontrol edilir. Diğer kritik aksamlar: Klima sistemi, yakıt sistemi ve egzoz sistemi gibi diğer önemli aksamlar incelenir. Ayrıca, dyno testi ve Tramer sorgulaması gibi ek hizmetler de sunulabilir.

    Değer kaybı için ekspertize gerek var mı?

    Evet, değer kaybı için ekspertize gerek vardır. Araç değer kaybının belirlenmesi için ekspertiz raporu zorunlu bir belgedir. Bu rapor, aracın kaza öncesindeki ve kaza sonrasındaki piyasa değerini karşılaştırarak değer kaybının miktarını hesaplar.