• Buradasın

    Corsa E hangi ateşleme bobinini kullanıyor?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Opel Corsa E için kullanılabilecek bazı ateşleme bobinleri:
    • Delphi Marka Ateşleme Bobini 13. Opel Corsa E 1.2 ve 1.4 benzinli (B12XEL, B12XER, B14XEJ, B14XEL, B14NEJ) motorlarla uyumludur 1.
    • İthal Marka Ateşleme Bobini 2. A12XER ve A14XER motorlara uygun, 1.kalite ithal bir parçadır 2.
    • Bosch Marka Ateşleme Bobini 4. B12XER, D12XEL, B14XEL, B14XEJ, B14NEH motorlarla uyumludur 4.
    • PSA Orijinal Ateşleme Bobini 5. 2015-2019 yılları arası 1.2 benzinli motorlarla uyumludur 5.
    Ateşleme bobinleri elektronik ve hassas parçalardır, montaj ve değişim işlemleri uzman kişiler tarafından yapılmalıdır.

    Konuyla ilgili materyaller

    Ateşleme bobini bozuksa marş basmaz mı?

    Evet, ateşleme bobini tamamen arızalandığında araç marşa basmaz ve çalışmaz. Ateşleme bobini arızasının bazı belirtileri şunlardır: motorun düzensiz çalışması, tekleme ve titreşimler; aracın performansında düşüş, hızlanma kapasitesinin azalması; yakıt tüketiminde artış; zor çalışma veya hiç çalışmama. Ateşleme bobini arızası durumunda bir uzmana danışılması önerilir.

    Distribütor ve ateşleme bobini aynı şey mi?

    Hayır, distribütör ve ateşleme bobini aynı şey değildir, ancak ateşleme sisteminde birlikte çalışırlar. Ateşleme bobini, akünün sağladığı düşük voltajı bujilerin kıvılcım üretebilmesi için gerekli olan yüksek voltaja dönüştürür. Distribütör, ateşleme bobininden gelen yüksek voltajı, doğru zamanlamayla doğru bujilere dağıtır.

    Endüksiyon ve ateşleme bobini aynı mı?

    Evet, endüksiyon bobini ve ateşleme bobini aynı parçadır. Endüksiyon bobini veya ateşleme bobini, benzinli motorlarda silindir içerisinde sıkıştırılan hava-yakıt karışımını tutuşturmak için kullanılan mekanik bir parçadır.

    Ateşlemedeki bobin ne işe yarıyor?

    Ateşleme bobininin temel görevi, araç aküsünden gelen 12 voltluk düşük voltajlı elektrik enerjisini, bujilerin çalışması için gerekli olan 20.000 ila 50.000 volt seviyelerine çıkarmaktır. Bu yüksek voltaj, buji uçlarında kıvılcım oluşturarak motorun her bir silindirinde yanmayı başlatır. Ateşleme bobini, içten yanmalı motorlarda yakıt-hava karışımının silindir içinde tutuşmasını sağlayan elektrik kıvılcımını oluşturmak için kullanılan bir dönüştürücü elemandır. Ayrıca, bobinin zamanlama işlevi de vardır; motorun her silindirinin belirli bir zamanlamaya göre ateşlenmesini sağlar. Ateşleme bobini, motorun düzgün çalışması, performansı, yakıt tüketimi ve emisyon değerleri üzerinde doğrudan etkilidir.

    Ateşleme bobini bozuksa ne olur?

    Ateşleme bobini bozulduğunda aşağıdaki olumsuz durumlar ortaya çıkabilir: Motorun teklemesi ve sarsıntılı çalışma. Artan yakıt tüketimi. Motor arıza lambasının yanması. Ani güç kaybı ve hızlanma sırasında titreme. Egzozdan gelen patırtılı sesler ve çiğ benzin kokusu. Zor çalıştırma veya hiç çalışmama. Ateşleme bobini arızası tespit edildiğinde, ilgili bobinin değiştirilmesi motorun düzgün çalışmasını sağlar.

    Ateşleme bobin arızası rektefiye gerektirir mi?

    Ateşleme bobin arızası rektefiye gerektirmez, çünkü ateşleme bobini tamir edilemez; arızalandığında yenisiyle değiştirilmesi gerekir. Ateşleme bobinlerinin iç yapısında bakır sargılar, izolasyon malzemeleri ve mıknatıslar bulunduğundan, bu parçalar içindeki arızalar genellikle geri döndürülemez hasarlar oluşturur. Ancak, klasik veya nadir bulunan araçlarda, orijinal yedek parça bulmak zor olduğunda bazı ustalar bobinin sargılarını yeniden sararak ya da arızalı kısımları değiştirerek işlev kazandırabilir.

    Buji ve bobin aynı şey mi?

    Buji ve bobin aynı şey değildir, ancak ateşleme sisteminde birlikte çalışırlar. Buji, benzinli motorlarda silindir içindeki yakıt-hava karışımını ateşlemek için kullanılan parçadır. Ateşleme bobini ise, aküden aldığı düşük voltajlı akımı yüksek voltajlı akıma dönüştürerek bujilere ileten parçadır.