• Buradasın

    Benzinli testere ateşleme bobini ne işe yarar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Benzinli testerelerde ateşleme bobini, silindir içindeki hava ve yakıt karışımını ateşlemek için kullanılır 12.
    Çalışma prensibi şu şekildedir: Ateşleme bobini, aküden aldığı düşük voltajlı elektriği yüksek gerilimli bir kıvılcım enerjisine dönüştürür ve bu kıvılcımı bujilere iletir 34. Böylece motorun çalışması sağlanır.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Benzinl testere buji ve bobin neden bozulur?

    Benzinli testerede buji ve ateşleme bobini çeşitli nedenlerle bozulabilir: Buji Arızaları: 1. Aşınma ve Yıpranma: Bujilerin ömrünün azalması ve ateşleme yetisini kaybetmesi. 2. Yanlış Montaj: Bujilerin yanlış monte edilmesi. 3. Kirli Yakıt Kullanımı: Düşük kaliteli veya kirli yakıt kullanımı, bujinin aşırı ısınmasına ve erken aşınmasına yol açar. Ateşleme Bobini Arızaları: 1. Aşırı Isınma: Bobinin aşırı ısınması, iç yapısının bozulmasına neden olabilir. 2. Nem ve Su Girişi: Ateşleme bobini suya ve neme karşı hassastır, koruyucu kaplamaların yıpranması kısa devreye yol açabilir. 3. Elektriksel Aşırı Yüklenme: Elektriksel sistemlerde meydana gelen dalgalanmalar bobine fazla yük bindirebilir. 4. Yanlış Parçalar: Yan sanayi bobin ve ateşleme parçalarının kullanılması.

    Ateşleme bobin kablosu nasıl bağlanır?

    Ateşleme bobin kablosunun nasıl bağlanacağı, aracın modeline ve ateşleme sisteminin türüne göre değişiklik gösterebilir. Ancak, genel olarak ateşleme bobin kablosu aşağıdaki şekilde bağlanır: 1. Akü Bağlantısı: Ateşleme bobininin primer "+" terminali, aküden gelen güce bağlanır. 2. Distribütör Bağlantısı: Primer "-" terminali, distribütöre veya elektronik kontrol ünitesine bağlanır. 3. Buji Bağlantısı: Sekonder terminalden distribütöre, oradan bujiye iletilir. Elektronik ateşleme sistemlerinde ise, aküden gelen primer devre bağlanır ve ECU’dan çıkan primer "-" terminaline bağlanır. Ateşleme bobinlerinin montajı, aracın performansını etkileyebileceği için bir uzmana bırakılması önerilir.

    Ateşleme bobini bozuksa marş basmaz mı?

    Evet, ateşleme bobini tamamen arızalandığında araç marşa basmaz ve çalışmaz. Ateşleme bobini arızasının bazı belirtileri şunlardır: motorun düzensiz çalışması, tekleme ve titreşimler; aracın performansında düşüş, hızlanma kapasitesinin azalması; yakıt tüketiminde artış; zor çalışma veya hiç çalışmama. Ateşleme bobini arızası durumunda bir uzmana danışılması önerilir.

    Ateşlemedeki bobin ne işe yarıyor?

    Ateşleme bobininin temel görevi, araç aküsünden gelen 12 voltluk düşük voltajlı elektrik enerjisini, bujilerin çalışması için gerekli olan 20.000 ila 50.000 volt seviyelerine çıkarmaktır. Bu yüksek voltaj, buji uçlarında kıvılcım oluşturarak motorun her bir silindirinde yanmayı başlatır. Ateşleme bobini, içten yanmalı motorlarda yakıt-hava karışımının silindir içinde tutuşmasını sağlayan elektrik kıvılcımını oluşturmak için kullanılan bir dönüştürücü elemandır. Ayrıca, bobinin zamanlama işlevi de vardır; motorun her silindirinin belirli bir zamanlamaya göre ateşlenmesini sağlar. Ateşleme bobini, motorun düzgün çalışması, performansı, yakıt tüketimi ve emisyon değerleri üzerinde doğrudan etkilidir.

    Ateşleme bobin arızası rektefiye gerektirir mi?

    Ateşleme bobin arızası rektefiye gerektirmez, çünkü ateşleme bobini tamir edilemez; arızalandığında yenisiyle değiştirilmesi gerekir. Ateşleme bobinlerinin iç yapısında bakır sargılar, izolasyon malzemeleri ve mıknatıslar bulunduğundan, bu parçalar içindeki arızalar genellikle geri döndürülemez hasarlar oluşturur. Ancak, klasik veya nadir bulunan araçlarda, orijinal yedek parça bulmak zor olduğunda bazı ustalar bobinin sargılarını yeniden sararak ya da arızalı kısımları değiştirerek işlev kazandırabilir.

    Ateşleme sırası nasıl çalışır?

    Ateşleme sırası, içten yanmalı motorlarda silindirlerdeki bujilere veya ateşleme bobinlerine yanma için gerekli kıvılcımın hangi sırayla gönderildiğini belirtir. Çalışma prensibi: 1. Kontak açıldığında aküden gelen 12 voltluk akım, platinlerde devreyi tamamlar. 2. Platinlerin açılmasıyla endüksiyon bobini 15-25 bin voltluk yüksek gerilim üretir. 3. Üretilen yüksek gerilim, kablo aracılığıyla distribütöre iletilir. 4. Distribütör, bu yüksek gerilimi ateşleme sırasına göre bujilere dağıtır. 5. Bujiler, gelen yüksek voltaj ile benzin-hava karışımını ateşler. Ateşleme sırası, motorun tasarımına, silindir sayısına ve konfigürasyonuna bağlı olarak değişir. Doğru ateşleme sırasının ayarlanmamış olması, performans kayıplarına, artan yakıt tüketimine ve motorun ömrünün kısalmasına yol açabilir.

    Ateşleme bobini çalışma prensibi nedir?

    Ateşleme bobini, düşük voltajlı elektrik akımını yüksek voltajlı bir kıvılcıma dönüştürmek için elektromanyetik indüksiyon prensibini kullanır. Çalışma prensibi: 1. Primer sargıya akım uygulanması. 2. Akımın kesilmesi. 3. Sekonder sargıda yüksek voltaj oluşumu. 4. Kıvılcım oluşumu. Bu süreç, her motor çevriminde tekrarlanır.