• Buradasın

    Alt takım yağlama ne zaman yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Alt takım yağlama işlemi, alt takım parçalarının düzgün çalışması ve aşınmanın yavaşlatılması için düzenli olarak yapılmalıdır 24.
    Yağlama sıklığı, aracın kullanım koşullarına, sürüş stiline ve yol durumuna bağlı olarak değişir 4. Genel olarak, her 6 ayda bir veya 10.000 kilometrede bir alt takım yağlaması yapılması önerilir 4.
    Ayrıca, aşağıdaki durumlarda yağlama sıklığı artırılmalıdır:
    • Araç sık sık engebeli veya bozuk yollarda kullanılıyorsa 4;
    • Yük taşıma kapasitesinin üzerinde yük taşınıyorsa 4;
    • Araçta herhangi bir olay (kaza, çarpma vb.) sonrası 4;
    • Sürüş sırasında anormal sesler veya titreşimler hissediliyorsa 4.
    Yağlama için, üreticinin tavsiye ettiği yağlama ürünlerinin kullanılması gereklidir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Alt takım bakımı kaç km'de yapılır?

    Alt takım bakımı, aracın kullanım koşullarına bağlı olarak genellikle her 6 ayda bir veya 10.000 kilometrede bir yapılmalıdır. Ancak, aşağıdaki durumlarda bakım sıklığı artırılmalıdır: Araç sık sık engebeli veya bozuk yollarda kullanılıyorsa; Yük taşıma kapasitesinin üzerinde yük taşınıyorsa; Araçta herhangi bir olay (kaza, çarpma vb.) sonrası; Sürüş sırasında anormal sesler veya titreşimler hissediliyorsa. Bazı alt takım bileşenleri için bakım aralıkları: Amortisörler ve yaylar: 60.000 - 100.000 km. Rotiller ve salıncak burçları: 50.000 - 80.000 km. Fren balataları: 20.000 - 40.000 km. Fren diskleri: 50.000 - 80.000 km. Bu bilgiler, genel bakım aralıklarını içermektedir; detaylı bakım planı için aracın kullanım kılavuzuna veya bir uzmana danışılması önerilir.

    Yağlamanın püf noktası nedir?

    Yağlamanın püf noktaları şunlardır: Hamurun inceliği. Dinlendirme. Et pişirme. Baharat dengesi. Pişirme süresi.

    Yağlama sistemi nasıl çalışır?

    Yağlama sistemi, içten yanmalı motorlarda parçaların sürtünmesini azaltarak aşınmayı ve ısınmayı önler. Çalışma prensibi: 1. Karterde Birikim: Motor yağı, motorun en alt kısmı olan karterde birikir. 2. Pompa ile Dağıtım: Yağ pompası, yağı karterden emerek yağlama gereken tüm bölgelere basınçlı bir şekilde iletir. 3. Yağlama: Yağ, kanallar ve delikler aracılığıyla egzantrik mili yatakları, subap yayları, pistonlar ve krank mili gibi parçalara ulaşır. 4. Geri Dönüş: Yağlama görevini tamamlayan yağ, yer çekimi etkisiyle ve geri dönüş hattı aracılığıyla kartere geri döner. Bu döngü, motor çalıştığı sürece devam eder.

    Yağlama çeşitleri nelerdir?

    Yağlama çeşitleri şu şekilde sınıflandırılabilir: Gres ile yağlama: Gres pompaları ile rulman yağlamasından iş makinası yağlamasına kadar birçok alanda uygulanır. Sıvı yağ ile yağlama: Birbirine çok yakın makine parçalarının yağlanmasında ve çalışma sıcaklığının düşürülmesi gerektiğinde kullanılır. Çarpmalı yağlama: Yüksek devirli, küçük güçlü kompresörlerde uygulanır. Cebri yağlama: Yüksek soğutma kapasitesine sahip kompresörlerde, yağ pompası ile yapılır. Elle yağlama: Yağın el ile sürülmesi veya yağdanlıklar kullanılarak makinelerin çeşitli kanallarına ve deliklere, gresörlüklere, gres nipellerine basılması işlemidir. Manuel yağlama: Gres tabancası veya benzeri geleneksel aletlerle yapılır. Otomatik yağlama: Ekipmana doğru miktarda yağlayıcıyı doğru zamanda ve yerde sağlayan sistemdir.

    Yağlama sisteminin parçaları nelerdir?

    Yağlama sisteminin temel parçaları: Motor yağı. Yağ karteri. Yağ pompası. Yağ filtresi. Yağ soğutucusu. Yağ seviye ve sıcaklık sensörü. Yağ basınç müşürü (şalteri). Yağ basınç sensörü. Yağ ikaz lambası. İsteğe bağlı parçalar: Döngüyü veya basıncı algılayan sensörler. Çek valfleri. Yağlama sistemi, bu parçaların uyumlu çalışmasıyla motor içindeki hareketli parçaların yağlanmasını ve sürtünme ile aşınmaların önlenmesini sağlar.

    Alt takıma hangi yağ konur?

    Alt takıma hangi yağın konması gerektiği, aracın veya mekanizmanın türüne göre değişiklik gösterebilir. Motor Yağı: Aracın motorunun sağlıklı çalışabilmesi için, araç üreticisinin önerdiği şartnamelere uygun motor yağı kullanılmalıdır. Hidrolik Kriko Yağı: Hidrolik krikolarda genellikle 32 numara, 46 numara veya 68 numara hidrolik yağlar kullanılır. Doğru yağ seçimi için aracın kullanım kılavuzuna başvurulması önerilir.

    Alt takım parçaları nelerdir?

    Araba alt takım parçaları şunlardır: Dingil (aks). Egzoz. Şanzıman (vites kutusu). Şaft. Balata. Diferansiyel. Şasi. Amortisör. Salıncak. Rot başı.