• Buradasın

    Alt takım yağlama ne zaman yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Alt takım yağlama işlemi, alt takım parçalarının düzgün çalışması ve aşınmanın yavaşlatılması için düzenli olarak yapılmalıdır 24.
    Yağlama sıklığı, aracın kullanım koşullarına, sürüş stiline ve yol durumuna bağlı olarak değişir 4. Genel olarak, her 6 ayda bir veya 10.000 kilometrede bir alt takım yağlaması yapılması önerilir 4.
    Ayrıca, aşağıdaki durumlarda yağlama sıklığı artırılmalıdır:
    • Araç sık sık engebeli veya bozuk yollarda kullanılıyorsa 4;
    • Yük taşıma kapasitesinin üzerinde yük taşınıyorsa 4;
    • Araçta herhangi bir olay (kaza, çarpma vb.) sonrası 4;
    • Sürüş sırasında anormal sesler veya titreşimler hissediliyorsa 4.
    Yağlama için, üreticinin tavsiye ettiği yağlama ürünlerinin kullanılması gereklidir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Yağlamanın püf noktası nedir?

    Yağlamanın püf noktaları şunlardır: Hamurun inceliği. Dinlendirme. Et pişirme. Baharat dengesi. Pişirme süresi.

    Yağlama çeşitleri nelerdir?

    Yağlama çeşitleri şunlardır: 1. Merkezi Yağlama Sistemleri: Büyük makinelerde ve ekipmanlarda kullanılır, yağ veya gres merkezi bir noktadan tüm makineye pompalanır. 2. Gres Yağlama Sistemleri: Katı gres maddesi doğrudan makine parçalarına uygulanır, sürtünmeyi azaltır ve ağır yük altında çalışan ekipmanlar için idealdir. 3. Yağlama Pompaları: Makine parçalarını düzenli ve sürekli olarak yağlamak için kullanılır, manuel, otomatik ve elektromekanik tipleri bulunur. 4. Püskürtme ve Damlatma Sistemleri: Hassas yağlama gerektiren alanlarda kullanılır, yağlama miktarı kolayca ayarlanabilir. 5. Serbest Daldırma Sistemleri: Parçalar yağ veya gres içinde serbestçe daldırılarak yağlanır, sürekli yağlama sağlar. 6. Zincir Yağlama Sistemleri: Zincirli konveyörler gibi ekipmanlarda kullanılır, zincirlerin düzenli bir şekilde yağlanmasını sağlar. 7. Pnömatik ve Hidrolik Yağlama Sistemleri: Hava veya hidrolik basınç kullanarak yağlama yapar, yağlama miktarı ve basıncı kontrol edilebilir. Ayrıca, sıvı, katı, plastik ve gaz gibi farklı yağlayıcı madde türleri de bulunmaktadır.

    Alt takıma hangi yağ konur?

    Alt takıma hangi yağın konması gerektiği, aracın veya mekanizmanın türüne göre değişiklik gösterebilir. Motor Yağı: Aracın motorunun sağlıklı çalışabilmesi için, araç üreticisinin önerdiği şartnamelere uygun motor yağı kullanılmalıdır. Hidrolik Kriko Yağı: Hidrolik krikolarda genellikle 32 numara, 46 numara veya 68 numara hidrolik yağlar kullanılır. Doğru yağ seçimi için aracın kullanım kılavuzuna başvurulması önerilir.

    Alt takım parçaları nelerdir?

    Araba alt takım parçaları şunlardır: Dingil (aks). Egzoz. Şanzıman (vites kutusu). Şaft. Balata. Diferansiyel. Şasi. Amortisör. Salıncak. Rot başı.

    Alt takım bakımı kaç km'de yapılır?

    Alt takım bakımı, aracın kullanım koşullarına bağlı olarak genellikle her 6 ayda bir veya 10.000 kilometrede bir yapılmalıdır. Ancak, aşağıdaki durumlarda bakım sıklığı artırılmalıdır: Araç sık sık engebeli veya bozuk yollarda kullanılıyorsa; Yük taşıma kapasitesinin üzerinde yük taşınıyorsa; Araçta herhangi bir olay (kaza, çarpma vb.) sonrası; Sürüş sırasında anormal sesler veya titreşimler hissediliyorsa. Bazı alt takım bileşenleri için bakım aralıkları: Amortisörler ve yaylar: 60.000 - 100.000 km. Rotiller ve salıncak burçları: 50.000 - 80.000 km. Fren balataları: 20.000 - 40.000 km. Fren diskleri: 50.000 - 80.000 km. Bu bilgiler, genel bakım aralıklarını içermektedir; detaylı bakım planı için aracın kullanım kılavuzuna veya bir uzmana danışılması önerilir.

    Yağlama sisteminin parçaları nelerdir?

    Yağlama sisteminin parçaları şunlardır: 1. Yağ Karteri: Motor bloğunu alttan kapatır ve motor yağına depoluk eder. 2. Yağ Pompası: Karterde depolanmış olan yağı, yağlanması gereken tüm parçalara pompalar. 3. Yağ Filtresi: Sistemde dolaşan yağı temizler. 4. Yağ Müşürü (Basınç Sensörü): Yağ göstergesine komut veren duyargadır. 5. Yağ Göstergesi: Motor yağ basıncının basıncını gösterir. 6. Yağ Çubuğu: Karterdeki yağ seviyesini kontrol etmek için kullanılır.

    Yağlama sistemi nasıl çalışır?

    Yağlama sistemi, içten yanmalı motorlarda parçaların sürtünmesini azaltarak aşınmayı ve ısınmayı önler. Çalışma prensibi: 1. Karterde Birikim: Motor yağı, motorun en alt kısmı olan karterde birikir. 2. Pompa ile Dağıtım: Yağ pompası, yağı karterden emerek yağlama gereken tüm bölgelere basınçlı bir şekilde iletir. 3. Yağlama: Yağ, kanallar ve delikler aracılığıyla egzantrik mili yatakları, subap yayları, pistonlar ve krank mili gibi parçalara ulaşır. 4. Geri Dönüş: Yağlama görevini tamamlayan yağ, yer çekimi etkisiyle ve geri dönüş hattı aracılığıyla kartere geri döner. Bu döngü, motor çalıştığı sürece devam eder.