• Buradasın

    Regik Halit Karay'ın Gurbet Hikâyeleri'ndeki Eskici hikayesini olay sırasını bozmadan anlatıcıyı ve bakış açısını değiştirerek özetleme sırasında yazar-eser ilişkisini eserin yazıldığı dönemin özelliklerini dönem özelliklerinin anlatıma ve metnin yapısına etkisini belirtiniz.

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Refik Halit Karay'ın "Eskici" Hikayesini Özetleme:
    Hikaye, bir eskicinin yaşamına odaklanır 2. Eskici, eski eşyaları toplayıp satan bir karakterdir 2.
    Olay Özeti:
    1. Yorgun bir şekilde sokakta yürürken, eskici köhne bir evin kapısında durmuş bir kadın görür 1.
    2. Kadın, eskiciye eski, yıpranmış bir halı uzatır 1.
    3. Eskici, halının ağırlığını tartarken, bu halının üzerinde yaşanmış anıları düşünür 1.
    4. Üç beş kuruş karşılığında halıyı alır ve kadın ağır adımlarla evine girer 1.
    5. Eskici, içinde garip bir buruklukla yoluna devam eder 1.
    Anlatıcı ve Bakış Açısı: Hikayenin anlatıcısı üçüncü tekil kişidir ve olayları dışarıdan gözlemler 23.
    Yazar-Eser İlişkisi: Refik Halit Karay, Milli Edebiyat Dönemi'nde yer alsa da, Servet-i Fünun ve Fecr-i Ati topluluklarından etkilenmiştir 1. Hikayelerinde genellikle Anadolu hayatını ve sıradan insanların günlük yaşamlarını işler 1. "Eskici" hikayesinde de dönemin ekonomik zorlukları ve modernleşme sürecindeki çatışmalar ön plandadır 1.
    Dönem Özelliklerinin Metne Etkisi: Hikaye, Osmanlı İmparatorluğu'nun son dönemindeki batılılaşma hareketlerini ve geleneksel yapıya duyulan bağlılığı yansıtır 2. Ayrıca, mekanın ve atmosferin betimlenmesi, o dönemin halkının hayat kalitesindeki düşüşü simgeler 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Refik Halit Karay'ın Gurbet Hikâyeleri kitabındaki Eskici hikâyesinde hangi betimleme vardır?

    Refik Halit Karay'ın "Eskici" adlı hikayesinde mekân ve kişi betimlemeleri öne çıkmaktadır. Mekân betimlemeleri arasında vapur içi, tren yolculuğu sırasında görülen yerler, Filistin toprakları ve halanın evi yer alır. Kişi betimlemeleri ise şu şekildedir: - Hasan: Beş yaşında öksüz ve yetim bir çocuk, utangaç ve içine kapanık bir yapıya sahiptir. - Eskici: Saçı sakalı dağınık, göğsü bağrı açık, pantolonu dizlerinden yamalı, dişleri eksik, sarı suratlı bir ayakkabı tamircisi. - Hala: Gerdanından, alnından, kollarından ve kulaklarından altınlar sarkan, kara çarşaflı, kara çatık kaşlı bir kadın.

    İlahi ve gözlemci bakış açısı arasındaki fark nedir edebiyatta?

    İlahi (hakim) ve gözlemci bakış açısı, edebiyatta anlatım teknikleri olarak farklı özelliklere sahiptir: 1. İlahi Bakış Açısı: Bu bakış açısında anlatıcı, tüm karakterlerin düşünce ve duygularını bilen bir konumdadır. 2. Gözlemci Bakış Açısı: Anlatıcı, olayların içine girmediği, sadece dışarıdan gözlemlediği olayları aktarır.

    Anlatıcı ve bakış açısı arasındaki fark nedir edebiyatta?

    Anlatıcı ve bakış açısı arasındaki fark, edebiyatta şu şekilde açıklanabilir: Anlatıcı, olay esasına dayalı metinlerde, olay örgüsünü, kişileri, zamanı ve mekânı bütünleştiren hayali bir karakterdir. Bakış açısı ise anlatıcının olayları görme, değerlendirme ve okuyucuya aktarma biçimidir. Anlatıcı türleri şunlardır: Kahraman anlatıcı: Olayların merkezinde yer alan ve 1. tekil şahıs tekniğiyle konuşan karakterdir. Gözlemci anlatıcı: Olayları dışarıdan izleyen ve 3. tekil şahıs tekniğiyle anlatan gözlemcidir. İlahi (hakim) anlatıcı: Her şeyi bilen, kahramanların iç dünyasını ve geçmişi/geleceği bilen anlatıcıdır. Bakış açısı türleri ise şu şekilde sınıflandırılabilir: Birinci tekil şahıs bakış açısı: "Ben" veya "biz" zamirleriyle anlatılır. İkinci tekil şahıs bakış açısı: "Sen" zamiriyle okuyucuyu hikayenin içine dahil eder. Üçüncü tekil şahıs bakış açısı: "O", "onlar" zamirleriyle anlatılır ve her şeyi bilen bir bakış açısıdır.

    Anlatıcı ve anlatı arasındaki fark nedir?

    Anlatıcı ve anlatı arasındaki fark şu şekilde açıklanabilir: Anlatıcı, bir hikayede yaşananları okuyucuya aktaran kişidir. Anlatı ise, olay örgüsü ve anlatıcı unsurlarına dayanan, anlatılan hikaye olarak tanımlanabilir. Dolayısıyla, anlatıcı anlatının bir parçası olup, anlatının oluşturulmasında önemli bir rol oynar.

    Eskici hikayesinde anlatıcı ve bakış açısı nedir?

    "Eskici" hikayesinde anlatıcı üçüncü şahıstır ve bakış açısı ilahi (tanrısal) bakış açısıdır. Anlatıcı, olayları ve kahramanların düşüncelerini dışarıdan gözlemleyerek anlatır.

    Okuduğu metindeki hikaye unsurlarını belirler 8. sınıf nedir?

    8. sınıf düzeyinde okuduğu metindeki hikaye unsurlarını belirlemek, hikayenin temel yapı taşlarını tanımak anlamına gelir. Bu unsurlar şunlardır: 1. Karakterler: Hikayede yer alan kahramanlar ve onların özellikleri, kişilikleri, çatışmaları ve değişimleri. 2. Olaylar: Hikayede gerçekleşen ve hikayenin ilerleyişini sağlayan olaylar. 3. Mekan: Hikayenin geçtiği yerler, atmosfer ve duygusal ton. 4. Zaman: Hikayenin geçtiği zaman dilimi, olayların akışı ve zaman dilimi içindeki geriye dönüşler veya ileriye atlamalar. 5. Tema: Hikayenin temel mesajı veya anlatmak istediği derin anlam.

    Gurbet Hikâyeleri özetinde ne anlatılır?

    Gurbet Hikâyeleri özetinde, Refik Halit Karay'ın sürgün yıllarında Anadolu'da yaşadığı deneyimler anlatılır. Kitapta toplam 16 kısa hikâye yer alır ve her biri farklı bir şehirde veya köyde geçer. Hikâyelerde işlenen bazı temalar şunlardır: Gurbet ve yalnızlık: Yazarın hem fiziksel hem de duygusal anlamda yabancı kaldığı yerleri ve bireyin çevreye uyumsuzluğunu anlatır. Anadolu gerçeği: Anadolu halkını romantize etmeden ama küçümsemeden tasvir eder; memurlar, köylüler, imamlar, kadınlar ve çocuklar gerçekçi kimlikleriyle yer alır. Eleştirel toplumsal gözlem: Yalakalık, rüşvet, makam sevdası, dini istismar, kadın düşmanlığı gibi konular işlenir. Memleket özlemi: Sürgündeki bireyin memleketine ve anadiline duyduğu özlem dile getirilir.