• Buradasın

    Pertek Köprüsü'nün hikayesi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Pertek Köprüsü'nün hikayesi şu şekildedir:
    • Osmanlı Dönemi: Pertek'te Murat Nehri üzerinde bir köprü yapımına teşebbüs edilmiş, ancak yeterince gayret gösterilmemesi ve yaşanan istismarlar nedeniyle gerçekleştirilememiştir 14.
    • Cumhuriyet Dönemi: Köprünün inşası ancak Cumhuriyet'in ilk yıllarında mümkün olabilmiştir 14. İlk köprü ahşaptan yapılmış, ancak nehrin taşması sonucu yıkılınca 1929 yılında tekrar inşa edilmiştir 14.
    • 1939 Yılı: Zamanın ileri tekniği kullanılarak betonarme bir köprü yapılmış ve bu köprü uzun süre hizmet vermiştir 14.
    • 1974 Yılı: Keban Barajı'nın yapımı ve su tutulmaya başlanmasıyla birlikte köprü baraj gölü altında kalarak tarihi fonksiyonunu tamamlamıştır 14.
    17 Kasım 1937 tarihinde Mustafa Kemal Atatürk, Pertek'te bu yeni köprünün açılışını gerçekleştirmiştir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Pertek köprüsü ne zaman yapıldı?

    Pertek Köprüsü'nün inşası, Cumhuriyet'in ilk yıllarında mümkün olabilmiştir. İlk köprü: Ahşaptan inşa edilen ilk köprü, 1929 yılında, nehrin taşması sebebiyle yıkılan köprünün yerine yapılmıştır. Betonarme köprü: 1937 yılında yapımına başlanan betonarme köprü, 1939 yılında tamamlanmıştır. Keban Barajı'nın yapımı ve su tutulmaya başlanmasıyla birlikte, betonarme köprü 1974 yılında baraj gölü altında kalarak tarihi fonksiyonunu tamamlamıştır. 2025 yılı itibarıyla, yeni bir Pertek Köprüsü'nün yapımı planlanmaktadır; proje ihalesinin tamamlandığı ve 2029 yılında tamamlanmasının hedeflendiği belirtilmiştir.

    Pertek köprüsünün temeli ne zaman atıldı?

    Pertek Köprüsü'nün temeli, Cumhuriyet'in ilk yıllarında atılmıştır. Ahşaptan inşa edilen ilk Pertek Köprüsü, 1929 yılında nehrin taşması sebebiyle yıkıldıktan sonra tekrar yapılmıştır.

    Türklerin yaptığı köprüler nelerdir?

    Türklerin yaptığı bazı tarihi köprüler: Belkıs (Köprüçay) Köprüsü: Antalya'nın Serik ilçesinde yer alır, Selçuklu döneminde inşa edilmiştir. Malabadi Köprüsü: Diyarbakır'da bulunan bu köprü, Artukoğulları döneminde inşa edilmiştir. Tunca (Ekmekçizade Ahmet Paşa) Köprüsü: Edirne'de yer alır, 1608-1615 yılları arasında inşa edilmiştir. Şahruh Köprüsü: Kayseri'nin Sarıoğlan ilçesinde, Dulkadiroğulları döneminden kalma bir köprüdür. Dicle Köprüsü: Diyarbakır'da, Dicle Nehri üzerinde yer alır, Urartu Krallığı döneminde inşa edilmiştir. Taş Köprü: Adana'da bulunan bu köprü, Roma İmparatoru Hadrianus döneminde inşa edilmiştir. Büyükçekmece (Kanuni Sultan Süleyman) Köprüsü: İstanbul'da yer alır, Mimar Sinan tarafından inşa edilmiştir. Irgandi Köprüsü: Bursa'da bulunur, 1442 yılında inşa edilmiştir. Çifte Köprü: Artvin'in Arhavi ilçesinde yer alır, 18. yüzyılda inşa edilmiştir. Uzun Köprü: Edirne'de bulunur, kireçtaşı ve traverten cinsi kesme taş bloklar kullanılarak inşa edilmiştir.

    Fırat üzerinde hangi köprüler var?

    Fırat Nehri üzerinde bulunan bazı köprüler şunlardır: Birecik Köprüsü: Şanlıurfa ilinin Birecik ilçesinde, 1951-1956 yılları arasında inşa edilmiştir. Kömürhan Köprüsü: Elazığ ile Malatya'yı birbirine bağlayan, 2021 yılında hizmete açılan modern bir köprüdür. Nissibi Köprüsü: Adıyaman ile Şanlıurfa'yı bağlayan, 2013 yılında tamamlanan bir köprüdür. Deyrizor Asma Köprüsü: Suriye'nin Deyrizor kentinde yer alan bir asma köprüdür. Fırat Demiryolu Köprüsü: Malatya ile Elazığ'ı birbirine bağlayan, 1986 yılında hizmete açılan, 2 bin 30 metre uzunluğundaki demiryolu köprüsü. Hızmalı Köprü: Şanlıurfa'da, Fırat Nehri üzerinde yer alan ve Osmanlı dönemine ait tarihi bir köprü.

    Tarihi köprülerin hikayesi nedir?

    Türkiye'deki bazı tarihi köprülerin hikayeleri şu şekildedir: Malabadi Köprüsü: 12. yüzyılda Artuklular tarafından inşa edilen bu köprü, 40,86 metre genişliğindeki kemer açıklığıyla dünyanın en büyük kemer açıklığına sahip taş kemer köprüsüdür. Taş Köprü: Roma İmparatoru Hadrianus tarafından 4. yüzyılda inşa ettirilmiştir. Büyükçekmece (Kanuni Sultan Süleyman) Köprüsü: Mimar Sinan tarafından 1567 yılında inşa edilmiştir. Belkıs (Sultan Alaeddin) Köprüsü: 1239-1240 yılında Sultan I. Alâeddin Keykubad'ın oğlu Sultan II. Gıyâseddîn Keyhüsrev tarafından inşa ettirilmiştir. Çobandede Köprüsü: 1298 yılında İlhanlılar’ın veziri Salduzlu Emir Çoban Noyin tarafından yaptırılmıştır. Ayrıca, Mostar Köprüsü 1566 yılında Mimar Sinan'ın öğrencisi Mimar Hayreddin tarafından inşa edilmiştir. Daha fazla bilgi için aşağıdaki kaynakları inceleyebilirsiniz: etstur.com; flypgs.com; blog.turkishairlines.com; kulturportali.gov.tr.