• Buradasın

    Tarihi köprülerin hikayesi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türkiye'deki bazı tarihi köprülerin hikayeleri şu şekildedir:
    • Malabadi Köprüsü: 12. yüzyılda Artuklular tarafından inşa edilen bu köprü, 40,86 metre genişliğindeki kemer açıklığıyla dünyanın en büyük kemer açıklığına sahip taş kemer köprüsüdür 14. Üzerinde insan, güneş ve aslan figürlü kabartmalar bulunur 4.
    • Taş Köprü: Roma İmparatoru Hadrianus tarafından 4. yüzyılda inşa ettirilmiştir 14. 319 metre uzunluğunda ve 13 metre yüksekliğindedir 4. 2006 yılından beri araç trafiğine kapalıdır 3.
    • Büyükçekmece (Kanuni Sultan Süleyman) Köprüsü: Mimar Sinan tarafından 1567 yılında inşa edilmiştir 15. 636 metre uzunluğunda ve 7,17 metre genişliğindedir 5.
    • Belkıs (Sultan Alaeddin) Köprüsü: 1239-1240 yılında Sultan I. Alâeddin Keykubad'ın oğlu Sultan II. Gıyâseddîn Keyhüsrev tarafından inşa ettirilmiştir 4. Narenciye bahçeleri arasında yer alan bu köprü, araç trafiğine kapalıdır 5.
    • Çobandede Köprüsü: 1298 yılında İlhanlılar’ın veziri Salduzlu Emir Çoban Noyin tarafından yaptırılmıştır 5. 128 metre uzunluğunda ve 8,5 metre genişliğindedir 5.
    Ayrıca, Mostar Köprüsü 1566 yılında Mimar Sinan'ın öğrencisi Mimar Hayreddin tarafından inşa edilmiştir 2. Savaş sırasında yıkıldıktan sonra yeniden inşa edilmiştir 2.
    Daha fazla bilgi için aşağıdaki kaynakları inceleyebilirsiniz:
    • etstur.com 1;
    • flypgs.com 2;
    • blog.turkishairlines.com 3;
    • kulturportali.gov.tr 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ankara Akköprü'nün hikayesi nedir?

    Akköprü, 1222 yılında Anadolu Selçuklu Sultanı I. Alaeddin Keykubad adına, Ankara Valisi Kızıl Bey tarafından Çubuk Çayı, İncesu Deresi ve Hatip Çayı'nın birleştiği noktada inşa ettirilmiştir. Akköprü'nün bazı özellikleri: Malzeme: Ağırlıklı olarak andezit taşından inşa edilmiştir, bazı bölgelerde devşirme taşlar ve antik eser malzemeleri de kullanılmıştır. Mimari yapı: Yedi adet kemer gözden oluşur, ancak güney ucunda bulunan iki kemer toprak dolgusu altında kalmıştır. Koruma: 8 Ağustos 1959'da kentsel sit alanı olarak tescillenmiş, 1960'lı yıllarda Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından onarılmıştır.

    Alman Köprüsü'nün hikayesi nedir?

    Alman Köprüsü'nün (Varda Köprüsü) hikayesi şöyledir: Yapım Kararı. İnşaatın Başlaması. Zorluklar. İsim. Kullanım. James Bond Filmi. Ayrıca, Adıyaman'ın Gölbaşı ilçesinde de Alman Köprüsü olarak bilinen bir demiryolu köprüsü bulunmaktadır.

    Ceyhan Köprüsü'nün hikayesi nedir?

    Ceyhan Köprüsü'nün hikayesiyle ilgili bazı bilgiler şunlardır: Yapım Tarihi: Köprünün yapım tarihi kesin olarak bilinmemekle birlikte, XV. yüzyılda Dulkadir Beyliği döneminde inşa edildiği düşünülmektedir. İsim Kökeni: 1563 tarihli Maraş Tahrir Defteri'nde Cisr-i Ceyhun (Ceyhan Köprüsü) olarak geçmektedir. İnşa Eden: Bir rivayete göre köprü, Dulkadiroğulları Devleti'nin son hükümdarı Alaüddevle Bozkurt Bey tarafından yaptırılmıştır. Kullanım Amacı: Geçmişte askeri ve ticari amaçlı kullanılmıştır. Onarımlar: Çeşitli tarihlerde tahrip olmuş ve yeniden tamir edilmiştir. Günümüzdeki Durumu: Günümüzde ulaşım yeni köprüden sağlansa da, Ceyhan Köprüsü orijinal özelliğini büyük oranda korumuş olup, yayaların kullanımına açıktır.

    Atatürk Köprüsü'nün hikayesi nedir?

    Atatürk (Unkapanı) Köprüsü'nün hikayesi şu şekildedir: İlk İnşaat: Köprü, otuzuncu Osmanlı Padişahı İkinci Mahmut döneminde, Bezmialem Valide Sultan tarafından 1836 yılında tamamı ahşap malzeme kullanılarak inşa ettirilmiştir. İkinci İnşaat: 1875 yılında, yüz otuz beş bin altın karşılığında yapılan anlaşma sonucu bir Fransız şirketi, ahşap köprüyü metalden imal edilmiş bir köprü ile değiştirmiştir. Üçüncü ve Güncel İnşaat: 1936 yılında, 1935'te gerçekleştirilen ihale ile Alman firmalar grubu tarafından, TBMM'nin kararıyla "Gazi Mustafa Kemal Köprüsü" olarak adlandırılan köprünün yapımı tamamlanmıştır. Günümüzde Atatürk Köprüsü adını taşıyan köprü, halk arasında yaygın olarak "Unkapanı Köprüsü" olarak isimlendirilmektedir.

    Birecik Köprüsü'nün hikayesi nedir?

    Birecik Köprüsü'nün hikayesi şu şekildedir: Yapım Süreci: Köprü, 1951 yılında Adnan Menderes döneminde yapımına başlanmış ve 1956 yılında tamamlanmıştır. Amaç: O dönemde Fırat Nehri üzerinden Gaziantep ile Şanlıurfa arasındaki ulaşımı sağlamak için inşa edilmiştir. Özellikler: Köprü, 695 metre uzunluğunda, 11 metre genişliğinde ve beş gözlü beton kemer olarak yapılmıştır. Mühendisin Ölümü: Köprünün yapımında, şantiye şefi olan bir mühendis, bir işçi tarafından öldürülmüştür. Önemi: Tamamlandığında Türkiye'nin en yüksek bütçeli köprüsü olmuş ve uzun yıllar boyunca bu özelliğini korumuştur.

    Galata Köprüsü'nün hikayesi nedir?

    Galata Köprüsü'nün hikayesi şu şekilde özetlenebilir: İlk girişim: Galata Köprüsü için ilk kalıcı köprü girişimi II. Bayezid döneminde Leonardo da Vinci'nin hazırladığı tasarımla olmuştur. İlk köprü: 1845 yılında, Sultan Abdülmecid döneminde, bir İngiliz firması tarafından ahşap bir yüzer köprü inşa edilmiştir. Yenilenmeler: 1863, 1875 ve 1912 yıllarında köprü yenilenmiştir. Yangın: 1992'de çıkan bir yangınla köprünün bir kısmı yanmış ve kalan parçalar Balat-Hasköy arasına taşınmıştır. Günümüz köprüsü: 1994 yılında tamamlanan mevcut Galata Köprüsü, 490 metre uzunluğunda ve 80 metrelik kısmı açılabilen bir baskül köprüdür. Galata Köprüsü, İstanbul’un iki yakasını birleştirmenin yanı sıra, Doğu ve Batı kültürleri ile eski ve yeni İstanbul arasında bir bağ kurmasıyla da simgesel bir öneme sahiptir.

    Eğrı köprü hikayesi nedir?

    Eğri Köprü'nün hikayesine dair bazı rivayetler şunlardır: Usta ve çırak hikayesi. Su akışını düzenleme. Gelenek. Köprünün yapım tarihi kesin olarak bilinmemekle birlikte, yazılı kaynaklarda Selçuklu dönemine ait olduğu belirtilmektedir.