• Buradasın

    Muallim Nacinin Recaizadeye yazdığı şiirin adı nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Muallim Naci'nin Recaizade Mahmut Ekrem'e yazdığı şiirin adı **"Demdeme"**dir 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Muallim naci hangi akıma mensuptur?

    Muallim Naci, herhangi bir akıma mensup olmaktan ziyade, Tanzimat Dönemi'nde "eski şiir"in temsilcisi olarak kabul edilir. Eski ile yeni arasında bir denge kurmaya çalışan Naci, hem Divan edebiyatına bağlı kalmış hem de halkın anlayabileceği sade bir Türkçeyle yazmayı savunmuştur. Ayrıca, Türk edebiyatının, kendi geleneğinin yanı sıra Batı edebiyatının seçkin eserlerinden de yararlanması gerektiğini savunmuştur.

    Recaizade Mahmut Ekrem edebiyatımızdaki yeri nedir?

    Recaizade Mahmut Ekrem, Türk edebiyatında önemli bir yere sahiptir çünkü: Yeniliğin savunucusu: Şinasi ve Namık Kemal'in başlattığı yenileşme hareketini sürdürmüş, Abdülhak Hamit ile birlikte yeni bir edebi zevk ve anlayış kazandırmıştır. Edebî tenkit: "Takdîr-i Elhân" ve "Pejmürde" gibi eserlerde edebiyatın nasıl olması gerektiğine dair usul ve esasları ortaya koymuştur. Eğitim: Mekteb-i Mülkiye'de verdiği ders notlarını "Tâlim-i Edebiyat" adıyla yayımlamış, bu eser uzun yıllar ders kitabı olarak kullanılmıştır. Akımın öncüsü: Muallim Naci ile yaşadığı tartışmalar, "Edebiyat-ı Cedide" akımının doğmasına zemin hazırlamıştır. Eserler: "Araba Sevdası" adlı romanı, Türk edebiyatında realizmin ilk örneklerinden sayılır. Recaizade Mahmut Ekrem, "üstad" ve "münekkid" olarak da anılmıştır.

    Muallim Nacinin eski şiirin temsilcisi olduğunu gösteren eserleri nelerdir?

    Muallim Naci'nin eski şiirin temsilcisi olduğunu gösteren bazı eserleri: Terkib-i Bend-i Muallim Naci (1874). Ateşpare (1883). Şerâre (1884). Fürûzan (1885). Zâtü’n-Nitâkayn yahud İbnü’z-Zübeyr (1889). Hamiyet-yahut- Masa Bin Eb'il-Gazan (1881). Ayrıca, "Köylü Kızların Şarkısı" adlı şiiri, Türk edebiyatında köyden bahseden ilk şiir olarak kabul edilir.

    Muallim Naci'nin edebi kişiliği nedir?

    Muallim Naci'nin edebi kişiliği şu şekilde özetlenebilir: Yenileşme dönemi şairi: Tanzimat sonrası Türk edebiyatının ikinci kuşağı içinde yer alır. Eski-yeni tartışması: Eski şiirin temsilcisi olarak anılsa da, eski ile yeni arasında bir denge kurmaya çalışmıştır. Aruz ve divan edebiyatı: Aruz veznini Türkçeye kusursuzca uygulamaya çalışmış, divan edebiyatının hemen her türünde şiirler yazmıştır. Yenilikçi anlayış: Yenilikçi şiirin kuralları yıkan anlayışına karşı çıkmış, Türkçe kelimelerin gücünü ve yeterliliğini göstermesiyle Mehmet Akif ve Tevfik Fikret’e yol göstermiştir. Batı edebiyatı: Batı edebiyatını tanımış, bu edebiyattan çeviriler yapmış ve yeni nazım şekillerini kullanmıştır. Dil anlayışı: Dilde sadeleşme fikrini savunmuş, halk dilinde kullanılmayan eski kelimeleri ahenk yaratmak için seçmiştir. Eleştirel yaklaşım: Şiirde dilbilgisi ve aruz kurallarına bağlı kalınması gerektiğini savunmuş, Recaizade Mahmut Ekrem ve çevresindeki genç şairlerle tartışmalar yaşamıştır. Etkilediği şairler: Yahya Kemal gibi şairler üzerinde etkili olmuştur.

    Muallim Naci ve Recaizade Mahmut Ekrem neden tartıştı?

    Muallim Naci ve Recaizade Mahmut Ekrem arasındaki tartışma, "Zemzeme" ve "Demdeme" adlı eserler etrafında dönmüştür. Zemzeme: Recaizade Mahmut Ekrem tarafından yazılan üç ciltlik şiir serisidir. Demdeme: Eski şiir anlayışının (Divan şiiri) takipçisi olarak bilinen Muallim Naci, Zemzeme’ye karşılık olarak "Demdeme" adlı eserini yazmıştır. Tartışmanın bazı nedenleri: Edebî anlayış farklılıkları: Ekrem, yeniliği temsil ederken Naci, eski edebiyatı savunuyordu. Eleştiriler: Ekrem, Naci'nin şiirlerini estetiği öne çıkardığı gerekçesiyle ağır şekilde eleştirmiştir. Kişisel çatışmalar: Naci'nin Ekrem'in Zemzeme II adlı şiir kitabına gazetede yer vermemesi, aralarındaki gerginliği artırmıştır.

    Muallim naci neden eski şiire bağlı kalmıştır?

    Muallim Naci, eski şiire bağlı kalmasının bazı nedenleri: Divan şiirinin üstün yönlerine olan inanç: Naci, eski edebiyatın üstün yönlerine sadık kalınması gerektiğini savunmuştur. Türk edebiyatının modernleşmesi: O, Türk edebiyatının kendi geleneğinin yanı sıra Batı edebiyatının seçkin eserlerinden de yararlanması gerektiğini düşünmüştür. Ilımlı yaklaşım: Yeni edebiyata geçişin yavaş ve doğal bir süreçte olması gerektiğini savunmuş, "eski-yeni sentezi"ni hedeflemiştir. Dil ve ahenge önem verme: Dil, teknik ve ahenk açısından sağlam metinler ortaya koymuştur. Bu nedenlerle, dönemin yeni şiir taraftarı şairleri tarafından eleştirilmiştir.