Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Yem reklamlarının yasaklanma nedenleri arasında tüketicinin yanıltılmasını önlemek ve sağlıksız beslenmeye teşvik edici ürünleri kontrol altına almak yer almaktadır 12.
- Tüketicinin yanıltılması: Yeni yönetmeliklerle, süt ve süt ürünlerinde "köy", "ev", "geleneksel", "çiftlik", "%100" gibi ifadelerin kullanımı yasaklanarak, firmaların köy ürünü algısı oluşturmasının önüne geçilmiştir 1.
- Obezite ve sağlıksız beslenme: RTÜK tarafından yapılan düzenlemelerle, çocuklara yönelik çikolata, şeker, cips gibi obezite yapıcı ürünlerin reklamları yasaklanmış veya uyarıcı mesajlarla yayınlanması sağlanmıştır 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: