• Buradasın

    Reklamları kim denetliyor?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türkiye'de reklamları denetleyen başlıca kurumlar şunlardır:
    • Reklam Kurulu: Türkiye Cumhuriyeti Gümrük ve Ticaret Bakanlığı bünyesinde faaliyet gösterir ve ticari reklamların yasalara, genel ahlaka, kamu düzenine ve kişilik haklarına uygunluğunu denetler 12.
    • Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK): Radyo, televizyon ve isteğe bağlı yayın mecralarında yayınlanan ticari reklamları denetler 45.
    • Reklam Özdenetim Kurulu (RÖK): Reklamlarla ilgili tüketici şikayetleri, reklam verenler veya reklam ajanslarının birbirleri hakkındaki şikayetleri üzerine bağlayıcı olmayan ve tavsiye niteliğinde görüş bildirir 34.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Reklam Kurulu aldatıcı reklamlar için ne yapar?

    Reklam Kurulu, aldatıcı reklamlar için şu işlemleri yapar: İnceleme ve Denetleme: Aldatıcı reklamlar dahil olmak üzere tüm ticari reklamları inceler ve denetler. İlkeler Belirleme: Ticari reklamlarda uyulması gereken ilkeleri belirler. Düzenleme Yapma: Haksız ticari uygulamalara karşı düzenlemeler yapar. Yaptırım Uygulama: Reklamları durdurma, düzeltme, idari para cezası verme gibi yaptırımlar uygular. Reklam Kurulu'na başvurular yazılı veya elektronik ortamda (e-devlet üzerinden) yapılabilir.

    Google reklamlarını kim belirliyor?

    Google reklamlarını, reklam verenler ve Google birlikte belirler. Reklam Verenler: Google Ads platformunda reklam verenler, anahtar kelimeler, hedef kitleler ve bütçeler gibi faktörleri belirleyerek reklamlarını oluştururlar. Google: Google, reklamların gösterilmeye uygun olup olmadığını ve hangi sıralamada gösterileceğini belirlemek için reklam sıralaması (AdRank) sistemini kullanır.

    Reklam Özdenetim Kurulu ve Reklam Kurumu aynı mı?

    Hayır, Reklam Özdenetim Kurulu (RÖK) ve Reklam Kurumu aynı değildir. Reklam Kurumu, ticari reklamların idari denetimini yapan, tüzel kişiliği bulunmayan bir kurumdur. Reklam Özdenetim Kurulu (RÖK) ise, reklamların yasal, ahlaki, dürüst ve doğru olmasını sağlamak amacıyla Reklamverenler Derneği ve Reklamcılar Derneği üyeleri tarafından 1994 yılında kurulmuştur.

    Reklam kurulu hangi reklamları inceler?

    Reklam Kurulu, Türkiye'de yayımlanan tüm ticari reklamları inceler. Reklam Kurulu'nun incelediği reklam türlerinden bazıları şunlardır: indirimli satışlara ilişkin reklamlar; fiyat konusunda anlam karışıklığına yol açan reklamlar; sağlık beyanlarıyla satılan kozmetik ve gıda ürünleri; okunamayan altyazı ve dipnotları içeren reklamlar; örtülü reklam yapıldığını düşünülen yazı ve programlar; sahte ve taklit olduğu halde orijinal vaadiyle tanıtılan ürün reklamları; diğer mevzuatlarla getirilen reklam kısıtlamalarına aykırı reklamlar; maruz kalınan haksız ticari uygulamalar. Reklam Kurulu, reklamları re’sen yapabileceği gibi, tüketicilerin e-Devlet üzerinden yapabilecekleri şikâyetler üzerine de inceleyebilir.