Buradasın
Yeni reklam yasası neleri kapsıyor?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Yeni reklam yasası, Türk reklam yasalarının güncel düzenlemelerini kapsamaktadır ve başlıca şu konuları içermektedir:
- Yanıltıcı Bilgiler: Reklamların tüketiciyi kandırıcı, yanıltıcı veya eksik bilgi içermesi yasaktır 13.
- Çocuklara Yönelik Reklamlar: Çocukların zihinsel, fiziksel veya duygusal gelişimini olumsuz etkileyebilecek reklamların yayınlanması kısıtlanmıştır 13.
- Sosyal Medya Reklamcılığı: Sosyal medyada yapılan reklamların da gerçeğe uygun, nesnel ve doğrulanabilir bilgiler sunması gerekmektedir 1.
- Temsilci Atama Yükümlülüğü: Günlük erişimi 1 milyondan fazla olan yurtdışı kaynaklı sosyal ağ sağlayıcılarının Türkiye'de bir temsilci ataması zorunludur 2.
- Veri Muhafaza Yükümlülüğü: Aynı erişim seviyesine sahip sosyal ağ sağlayıcıları, Türkiye'deki kullanıcılarının verilerini Türkiye'de muhafaza etmek zorundadır 2.
- Erişimin Engellenmesi ve İçeriğin Çıkarılması: Yasaya aykırı içeriklerin kaldırılması veya erişime engellenmesi için sosyal ağ sağlayıcılarına yükümlülükler getirilmiştir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: