• Buradasın

    Yardımcı hizmetler yönetmeliği nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yardımcı Hizmetler Yönetmeliği, farklı alanlarda yardımcı hizmetler sınıfında görev yapan personelin görev, yetki ve sorumluluklarını düzenleyen bir dizi mevzuattan oluşur 15.
    Bazı yardımcı hizmetler yönetmelikleri şunlardır:
    1. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu: Yardımcı hizmetler sınıfının tanımını ve bu sınıftaki personelin giriş ve yükselebileceği derece ve kademeleri belirler 1.
    2. Sosyal Hizmet Merkezleri Yönetmeliği: Sosyal hizmet merkezlerinde görev yapan personelin çalışma esaslarını ve görevlerini düzenler 2.
    3. Emniyet Teşkilatında Çalışan Yardımcı Hizmetler Personeli Kıyafet Yönetmeliği: Emniyet Genel Müdürlüğü ve bağlı birimlerinde yardımcı hizmetler personelinin kılık ve kıyafet kurallarını belirler 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Asli hizmet ve yardımcı hizmet nedir?

    Asli hizmet ve yardımcı hizmet kavramları, bir işyerinde yapılan işlerin türüne göre belirlenir. Asli hizmet, bir işyerinde yapılan işin özünü ifade eder ve genellikle doğrudan üretim veya hizmet sunumu ile ilgilidir. Yardımcı hizmet ise, asıl işin gerçekleştirilmesi için gerekli olan ancak doğrudan üretim veya hizmet sunumu ile ilgili olmayan destek hizmetlerini kapsar. Bu ayrım, özellikle alt işverenlik uygulamalarında önemlidir; asıl işin bir bölümü ancak işletmenin ve işin gereği ile teknolojik nedenlerle uzmanlık gerektiren durumlarda alt işverene verilebilir.

    Yardımcı hizmetler sınıfı hangi kanuna tabi?

    Yardımcı Hizmetler Sınıfı (YHS), 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu hükümlerine tabidir.

    Yardımcı hizmetler sınıfı ne iş yapar?

    Yardımcı Hizmetler Sınıfı (YHS), kamu kurumlarında idari ve fiziki destek hizmetlerini yürütür. YHS personelinin bazı görevleri: her türlü yazı ve dosya dağıtmak ve toplamak; müracaat sahiplerini karşılamak ve yol göstermek; hizmet yerlerini temizlemek, aydınlatma ve ısıtma işlerinde çalışmak; ilaçlama yapmak veya yaptırmak; sağlık kuruluşlarında hastaların temizliği ve basit bakımı ile ilgili hizmetleri yapmak; koruma ve muhafaza hizmetleri gibi ana hizmetlere yardımcı mahiyetteki görevlerde bulunmak. YHS personelinin görev tanımları, çalıştıkları kuruma ve hizmet alanlarına göre farklılık gösterebilir.