• Buradasın

    Yapı denetim işyeri teslim tutanağı nasıl hazırlanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yapı denetim işyeri teslim tutanağı şu şekilde hazırlanır:
    1. Düzenleyenlerin Bilgileri: Tutanak, denetçi mimarlar, mühendisler ve ilgili diğer personel tarafından imzalanır 35.
    2. Yapının Özellikleri: Yapının adresi, pafta, ada, parsel numarası, inşaat alanı ve cinsi belirtilir 3.
    3. Onay: İlgili idare tarafından onaylanır 35.
    4. Nüsha Sayısı: Tutanak, genellikle birden fazla nüsha olarak düzenlenir 3.
    Örnek bir işyeri teslim tutanağı için aşağıdaki siteler kullanılabilir:
    • sultangazi.bel.tr 2;
    • yeni.sahinbey.bel.tr 3.
    Ayrıca, Ümraniye Belediyesi'nin yapı kontrol müdürlüğünden de örnek bir tutanak temin edilebilir 4.
    Tutanağın hazırlanması ve onay süreci, ilgili mevzuat ve yönetmeliklere uygun olarak yapılmalıdır.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Yapı denetim sertifikası form 26 nedir?

    Form-26, Yapı Denetimi Uygulama Yönetmeliği'ne göre, iş bitirme aşamasına gelen yapılar için yapı denetim kuruluşunca hazırlanan bina kimlik sertifikasıdır. Form-26'ya uygun bina kimlik sertifikasının bedelleri her yıl Bakanlıkça belirlenerek ilan edilir ve bu bedel Bakanlık Döner Sermaye hesabına yatırılır.

    Yapı denetimi uygulama yönetmeliği nedir?

    Yapı Denetimi Uygulama Yönetmeliği, 29/6/2001 tarihli ve 4708 sayılı Yapı Denetimi Hakkında Kanuna göre faaliyet gösteren yapı denetim kuruluşlarının ve laboratuvarların kuruluş ve çalışmalarını düzenler. Yönetmeliğin bazı konuları: Yapı denetim kuruluşlarında görev alacak denetçi mimar ve mühendisler ile diğer görevlilerde aranacak nitelikler; İlgili idare, proje müellifi, yapı müteahhidi, şantiye şefi, yapı sahibi ve yapı denetim kuruluşu ortaklarının görev ve sorumlulukları; Yapı denetimi hizmet sözleşmesinin düzenlenmesi ve hizmet bedellerinin ödenmesi; Yapılara sertifika verilmesi; Yapı denetim kuruluşlarından alınacak teminatın türü, tutarı, iadesi ve irat kaydedilmesi; İdari yaptırımlar ve kanunun uygulanmasına ilişkin usul ve esaslar.

    Yapı denetim sistemi nasıl çalışır?

    Yapı denetim sistemi, inşaat projelerinin planlama aşamasından tamamlanmasına kadar olan süreçte, belirlenen standartlara uygunluğunu kontrol eden bir sistemdir. Yapı denetim sisteminin çalışma şekli: 1. Proje incelemesi. 2. Ruhsat işlemi. 3. Şantiye denetimi. 4. İnşaat kontrolü. 5. Son kontroller. Yapı denetim sistemi, can ve mal güvenliğini sağlamak, kontrolsüz yapılaşmayı önlemek ve yapıların kalitesini artırmak amacıyla çalışır.

    Yapı denetimi seviye onayı nasıl yapılır?

    Yapı denetimi seviye onayı, ilgili idarenin Yapı Denetimi Sistemi üzerinden mesaj göndermesi ile yapılır. Seviye bilgileri güncellemelerini, yapı ruhsatı ve yapı kullanma izin belgesi veren tüm kurumlar (belediyeler, OSB’ler, serbest bölgeler, özel idareler) gerçekleştirebilir. Ayrıca, seviye onayı için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. İş bitirme talebi yapılması gereklidir. 2. Tüm hak edişlerin ödendi durumda olması gerekir. 3. İlgili idaresi tarafından mesaj gönderilmesi beklenir. Eğer sistemde seviye onayı ile ilgili rakamlar doğru görünmüyorsa, bu durumun ilgili idareye bildirilmesi ve mesaj beklenilmesi önerilir.

    Yapı denetimi kaç aşamada yapılır?

    Yapı denetimi, genellikle altı aşamada gerçekleştirilir: 1. Proje Kontrol Süreci: Mimari, statik, mekanik tesisat, elektrik tesisat gibi projelerin kontrolü. 2. Ruhsat Alım ve Onay Süreci: İnşaat yapım ruhsatının alınması. 3. İnşaat Yapım Sürecinin Başlaması: İşyeri teslim tutanağının imzalanması. 4. İnşaat Yapım Sürecinin Kontrolü: Temel, taşıyıcı sistem, çatı örtüsü gibi aşamaların denetimi. 5. İş Bitirme ve İskân Süreci: İnşaatın tamamlanması ve iş bitirme tutanağının hazırlanması. 6. Dosyanın Kapanması: Yapı denetim dosyasının kapatılması. Bu aşamalar, yapının inşası sırasında ve sonrasında yasal düzenlemelere uygunluğun sağlanmasını amaçlar.

    Yapı denetim bildirim formu nasıl doldurulur?

    Yapı denetim bildirim formunun nasıl doldurulacağına dair bilgi bulunamadı. Ancak, yapı denetim sürecinde doldurulması gereken bazı formlar şunlardır: Yapıya İlişkin Bilgi Formu (YIBF). İşyeri Teslim Tutanağı. Proje Kontrol Formu. Yapı denetim süreçleri ve formların doldurulması konusunda daha fazla bilgi için Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüklerine veya ilgili yönetmeliklere başvurulabilir.

    Yapı Denetim işyeri teslim ne zaman yapılır?

    Yapı denetim işyeri tesliminin ne zaman yapılacağına dair bilgi bulunamamıştır. Ancak, yapım işlerinde işyeri tesliminin ne zaman yapılacağına dair bilgi verilebilir. Yapım işlerinde işyeri tesliminin ne zaman yapılacağına dair bilgi, Yapım İşleri Genel Şartnamesi (YİGŞ) ve Tip Sözleşme’de yer almaktadır. YİGŞ’nin 6. maddesine göre, sözleşmenin imzalanmasından sonra, sözleşmede yazılı süre içinde işe başlanabilmesi için işyeri, ihaleye esas proje ve mahal listesine göre; eksen kazıkları, someler, röperler ve benzerleri, proje sahası, güzergah, zemin veya buna benzer yerler üzerinde kontrol edilerek, idare tarafından görevlendirilen yapı denetim görevlisinin de bulunduğu komisyon tarafından yükleniciye teslim edilir. Tip Sözleşme’nin 9.1. maddesine göre, sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren belirlenen gün içinde Yapım İşleri Genel Şartnamesi hükümlerine göre yer teslimi yapılarak işe başlanır. İşyeri tesliminin bir tutanakla yapılmış olması zorunludur.