• Buradasın

    Vergi Usul Kanunu'nun 17 ve 18 maddeleri nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Vergi Usul Kanunu'nun 17. ve 18. maddeleri şunlardır:
    17. Madde: Mühlet Verme 13:
    • Zor durumda olan mükelleflere, vergi muamelelerine ilişkin ödevlerini yerine getirmeleri için kanunî sürenin bir katı kadar ek süre verilebilir 13.
    • Bu ek sürenin verilebilmesi için mükellef, sürenin bitiminden önce yazılı olarak istemde bulunmalıdır 3.
    • Ek sürenin verilmesi, verginin tahsilini tehlikeye atmamalıdır 3.
    18. Madde: Sürelerin Hesaplanması 13:
    • Vergi kanunlarında belirtilen süreler şu şekilde hesaplanır:
      1. Süre gün olarak belirlenmişse, başladığı gün hesaba katılmaz ve son günün tatil saatinde biter 13.
      2. Süre hafta veya ay olarak belirlenmişse, başladığı güne son hafta veya ayda tekabül eden günün tatil saatinde biter 13.
      3. Sürenin bittiği ayda, başladığı güne tekabül eden bir gün yoksa, süre o ayın son gününün tatil saatinde biter 3.
      4. Resmi tatil günleri süreye dahildir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Vergi Usul Kanunu ve Türk Ticaret Kanunu arasındaki fark nedir?

    Vergi Usul Kanunu (VUK) ve Türk Ticaret Kanunu (TTK) arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Defter Tutma Amacı: - VUK'a göre defterlerin amacı, mükelleflerin mali durumlarının belirlenmesi ve vergilendirilmesi işlemlerinin yapılmasıdır. - TTK'ya göre ise defterlerin amacı, ticari işletmenin iktisadi ve mali durumunu, borç ve alacak ilişkilerini ve her hesap dönemi içindeki sonuçları açıkça görülebilir şekilde ortaya koymaktır. 2. Defterlerin Tutulma Şekli: - VUK'ta defterlerin Türkçe tutulması ve kısaltma, rakam, harf ve sembollerin kullanılması konusunda özel bir düzenleme yoktur. - TTK'da ise defterlerin Türkçe tutulması yanı sıra kısaltmalar, rakamlar, harfler ve sembollerin anlamlarının anlaşılır olması gerektiği belirtilmiştir. 3. Saklama Süreleri: - VUK'ta ticari defterlerin saklama süresi, ilgili bulundukları yılı takip eden takvim yılından başlayarak beş yıldır. - TTK'da ise kağıt ve belgeler için kayıt tarihlerinden itibaren on yıl zamanaşımı süresi öngörülmüştür. 4. Defter Tasdiki: - VUK'ta tasdik ettirilmesi gereken defterlerden herhangi birinin tasdik işleminin süresinin sonundan başlayarak bir ay içinde yaptırılmamış olması ikinci derece usulsüzlük cezasını gerektirir. - TTK'da ise ticari defterlerin açılış ve kapanış onaylarını yaptırmayanlar dört bin Türk Lirası idari para cezasıyla cezalandırılır.

    Vergi Usul Kanunu çıkmış sorular nelerdir?

    Vergi Usul Kanunu ile ilgili çıkmış bazı sorular şunlardır: 1. Vergiyi doğuran olay nedir ve neden önemlidir?. 2. Ölüm halinde vergi ödevlerinin yerine getirilmesinde bildirme ve beyanname verme sürelerine ne kadar eklenir?. 3. Zor durum hali nedir ve şartları nelerdir?. 4. Tarh çeşitleri nelerdir?.

    Vergi Usul Kanunu'na göre tebliğ süresi ne kadardır?

    Vergi Usul Kanunu'na göre tebliğ süresi, ilgili kanunda ayrı bir süre gösterilmediği hallerde 15 günden az olmamak üzere idarece belirlenir ve ilgiliye tebliğ edilir.

    Vergi Usul Kanunu'na göre mükelleflerin ödevleri nelerdir?

    Vergi Usul Kanunu'na göre mükelleflerin ödevleri şunlardır: 1. Bildirme Ödevi: İşe başlama, adres değişikliği, iş değişikliği, işletmede değişiklik ve işi bırakma durumlarını vergi dairesine bildirmek. 2. Defter Tutma Ödevi: Ticari hayattaki gelir ve giderleri defter tutarak kayıt altına almak. 3. Kayıt Düzenine Uyma Ödevi: Defter ve kayıtları Türkçe tutmak, mürekkep veya makine ile yazmak. 4. Defterleri Onaylatma (Tasdik) Ödevi: Tutulması zorunlu olan defterleri tasdik ettirmek. 5. Belge Düzenine Uyma Ödevi: Üçüncü kişilerle olan ilişki ve işlemleri belgelendirmek. 6. Saklama ve İbraz Ödevi: Defterler ve belgeleri ilgili bulundukları yılı takip eden takvim yılından başlayarak beş yıl süre ile saklamak ve yetkili makamın talebi üzerine ibraz etmek. 7. Beyanname Verme Ödevi: Vergi hesaplama sonuçlarını gösteren beyannameleri ilgili sürelerde vermek.

    E-SMM hangi vergi usul kanununa tabidir?

    E-SMM (Elektronik Serbest Meslek Makbuzu), 213 sayılı Vergi Usul Kanunu kapsamında değerlendirilir.

    Vergi Usul Kanunu'na göre tebliğ nasıl yapılır?

    Vergi Usul Kanunu'na göre tebliğ şu şekilde yapılır: 1. Tebliğin Muhatabı: Tebliğ, mükelleflerin yanı sıra kanuni temsilciler, genel vekiller ve vergi cezası kesilen kişilere de yapılabilir. 2. İşyeri Adresinde Tebliğ: Eğer muhatap bilinen işyeri adresinde bulunuyorsa, posta memuru tebligat evrakını muhataba teslim eder ve teslim alındısı üzerine tarih ve imza attırılır. 3. Adresinde Bulunamama Durumu: Muhatap adreste bulunamazsa, durum tebliğ alındısına şerh düşülür ve yeni bir tebligat için ilgili idareye iade edilir. 4. Elektronik Tebligat: 213 sayılı Vergi Usul Kanunu'nun 107/A maddesine göre, tebliğe elverişli bir elektronik adres vasıtasıyla elektronik ortamda da tebliğ yapılabilir.

    213 sayılı vergi usul kanunu'nda yapılan değişiklikler nelerdir?

    213 sayılı Vergi Usul Kanunu'nda yapılan bazı değişiklikler şunlardır: Mükerrer 257. madde: "Mükelleflere" ibaresinden sonra "ve mükellef olmayanlara," ibaresi eklenmiştir. 263. madde: Borsa rayici ile ilgili değerlemede 30 günlük ortalama rayicin esas alınması yetkisi Maliye Bakanlığına verilmiştir. 344. madde: Vergi ziyaı cezasının belirli durumlarda %50 oranında artırılması hükmü eklenmiştir. 352. madde: Usulsüzlük cezaları cetvelinde değişiklikler yapılmıştır. 355. madde: Özel usulsüzlük cezaları artırılmıştır. 112. madde: Vergi aslı uzlaşma kapsamından çıkarılmıştır. Ayrıca, 7394 sayılı kanunla 213 sayılı Vergi Usul Kanunu'nun 359. maddesinde vergi kaçakçılığı suçlarının cezaları artırılmış ve etkin pişmanlık düzenlemeleri getirilmiştir.