Vakıf yönetim kurulu üyeliği yapmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Vakıf Senedi ve Yetki: Vakıf yönetim kurulu üyeliği, vakıf senedinde belirtilen organ tarafından yapılır. 2. Seçim veya Atama: Yönetim kurulu üyeleri, vakfın üst yönetim organı tarafından seçilir. 3. Görev Taksimi: Yönetim kurulu, ilk toplantısında başkan, başkan yardımcısı ve muhasip üye seçer. 4. Bildirimler: Yönetim kurulu değişiklikleri, ilgili Vakıflar Bölge Müdürlüğüne 15 gün içinde bildirilmelidir. 5. Sorumluluklar: Yönetim kurulu, vakıf faaliyetlerinde izlenecek ilkeleri belirler, bağışları değerlendirir, vakıf mallarını korur ve denetim masraflarını karşılar. Vakıf yönetim kurulu üyeliği, gönüllü bir görev olup, üyelere huzur hakkı veya benzeri bir ödenek ödenmez.