• Buradasın

    Uzman mutalaası ne zaman istenir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Uzman mütalaası, devam etmekte olan dava veya soruşturma esnasında her aşamada istenebilir 13.
    Bazı özel durumlar:
    • Dava açılmadan önce veya dava açıldıktan sonra: Hukuk büroları, avukatlar, davacılar ve davalılar, davada bilirkişi raporu alındıktan sonra bile uzman mütalaası alabilirler 13.
    • Resmi bilirkişi raporundan önce veya sonra: Resmi bilirkişi raporunda eksik veya hatalı noktalar varsa, bunlar uzman mütalaası ile ortaya konulabilir 4.
    • Farklı bilirkişi raporları arasındaki çelişki durumunda: Çelişkilerin giderilmesi için uzman mütalaası talep edilebilir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Mutabakat ne demek?

    Mutabakat, iki taraf arasında yapılan hesapların doğruluğunu ve tutarlılığını sağlamak amacıyla gerçekleştirilen bir uzlaşma sürecidir. Muhasebe alanında ise mutabakat, birbiriyle iş ilişkisi içerisinde olan firmalara ait muhasebe kayıtlarının karşılıklı olarak borç – alacak tutarlarının uyumunu teyit etmek anlamına gelir. Yaygın mutabakat türleri şunlardır: - Cari hesap mutabakatı: İşletmelerin ticari ilişkide oldukları diğer işletmelerle borç – alacak bakiyelerinin uyumlu olup olmadığının teyit edilmesi. - BA/BS mutabakatı: Firmaların bir ay içerisinde düzenlediği veya aldığı fatura adetlerinin ve tutarlarının vergi dairesine bildirilmesi. - Banka mutabakatı: Bir şirketin muhasebe kayıtları ile bankanın göndermiş olduğu hesap ekstrelerinin karşılaştırılması.

    Uzman mütalaası delil olur mu?

    Uzman mütalaası, mahkemelerde takdiri delil olarak kabul edilir ve bu nedenle delil niteliği taşır.

    Uzman ne iş yapar?

    Uzman, belirli bir alanda derinlemesine bilgi ve deneyime sahip olan kişidir. Görev ve sorumlulukları, çalıştığı sektöre ve pozisyona göre değişiklik gösterebilir. Genel olarak uzmanların yaptığı işler şunlardır: Planlama ve organizasyon: İş süreçlerinin planlanması ve organizasyonunda önerilerde bulunmak. Risk değerlendirmesi: İşlerin yürütülmesi esnasında risk değerlendirmesi yapmak ve sonuçları ilgili makamlara bildirmek. Eğitim ve gelişim: Personel eğitimlerinde eğitmen olarak görev almak ve gerekli zamanlarda konuşmacı olarak bilgilendirme yapmak. Problem çözme: Ortaya çıkan sorunları tanımlamak ve çözümler bulmak. İletişim: Potansiyel adaylar, müşteriler ve ekibin diğer üyeleriyle etkili iletişim kurmak.