• Buradasın

    Uzman mutalaası ne zaman istenir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Uzman mütalaası, yargılama sürecinin her aşamasında istenebilir 235.
    Uzman mütalaasının istenebileceği bazı durumlar:
    • Bilirkişi raporundan önce 13. Bilirkişinin değerlendirmesine sunulmak üzere, özellikle ceza davalarında savcılık aşamasında 13.
    • Bilirkişi raporundan sonra 13. Bilirkişi raporundaki hata ve çelişkileri ortaya koymak amacıyla 13.
    • Farklı bilirkişi raporlarında 1. Dosya içerisinde yer alan farklı bilirkişi raporları arasındaki çelişkiyi gidermek için 1.
    • Davaya sunulan iddiaları desteklemek veya çürütmek 13. Yargıtay aşamasına gelmiş dosyalarda, gözden kaçan hususları ön plana çıkarmak için 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Mutabakat ne demek?

    Mutabakat, kelime anlamı olarak uzlaşma anlamına gelmektedir. Muhasebe alanında mutabakat, borç ve alacak gibi durumlarla ilişkilidir ve birbiriyle ilişkili firmaların dönem sonunda birbirlerine yaptıkları borç-alacak bildirimlerini ve sonrasındaki onay sürecini kapsar. Mutabakat türleri şunlardır: Cari hesap mutabakatı. BA/BS mutabakatı. Ayrıca, mutabakat sigorta alanında da kullanılır; sigortalı ve sigortacı arasında anlaşmalı bir sonuç elde edilmesi anlamına gelir.

    Uzman mütalaası delil olur mu?

    Uzman mütalaası, mahkemelerde delil olarak kabul edilir. Hukuk Muhakemeleri Kanunu'nun 293. maddesi ve Ceza Muhakemesi Kanunu'nun 67/6. maddesi kapsamında, taraflar dava konusu olayla ilgili olarak uzman kişilerin görüşüne başvurabilir ve aldıkları raporu mahkemeye sunabilirler. Ancak, uzman mütalaası takdiri delil niteliğindedir; yani hâkimin kararını doğrudan etkilemez.

    Uzman ne iş yapar?

    Uzman, belirli bir alanda derinlemesine bilgi ve deneyime sahip olan kişidir. Görev ve sorumlulukları, çalıştığı sektöre ve pozisyona göre değişiklik gösterebilir. Genel olarak uzmanların yaptığı işler şunlardır: Planlama ve organizasyon: İş süreçlerinin planlanması ve organizasyonunda önerilerde bulunmak. Risk değerlendirmesi: İşlerin yürütülmesi esnasında risk değerlendirmesi yapmak ve sonuçları ilgili makamlara bildirmek. Eğitim ve gelişim: Personel eğitimlerinde eğitmen olarak görev almak ve gerekli zamanlarda konuşmacı olarak bilgilendirme yapmak. Problem çözme: Ortaya çıkan sorunları tanımlamak ve çözümler bulmak. İletişim: Potansiyel adaylar, müşteriler ve ekibin diğer üyeleriyle etkili iletişim kurmak.