• Buradasın

    UYAP vekalet sunma nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    UYAP üzerinden vekalet sunma işlemi şu adımlarla gerçekleştirilir:
    1. UYAP Sistemine Giriş: uyap.gov.tr adresine gidip, avukat veya yetkili iseniz kullanıcı adınız ve şifrenizle, vatandaş iseniz e-devlet kapısı üzerinden giriş yapın 1.
    2. Vekaletname Oluşturma: UYAP sisteminde "Yeni Vekaletname" seçeneğini seçin 1.
    3. Tarafların Bilgileri: Vekalet verecek kişi (vekil veren) ve vekalet alacak kişi (vekil) ile ilgili bilgileri girin (kimlik bilgileri gibi) 12.
    4. Vekaletin Kapsamı: Vekaletnamenin hangi işlemler için verileceğini belirtin (dava açma, icra takibi, gayrimenkul satışı gibi) 1.
    5. Onay ve Ödeme: Vekaletnameyi oluşturduktan sonra vekil veren kişi tarafından imzalanması gerekecek, online olarak imzalanabilir veya fiziki olarak gönderilebilir 1. Ayrıca, vekalet harcı ve elektronik vekalet pulu ödemeleri de yapılmalıdır 35.
    6. Sunma: Vekaletname hazır olduktan sonra, ilgili mahkemeye veya notere başvurarak teslim edin 1.
    Süreçte herhangi bir sorunla karşılaşırsanız, bir avukattan veya hukuki danışmandan yardım almanız faydalı olabilir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    UYAP avukatı kimler kullanabilir?

    UYAP (Ulusal Yargı Ağı Projesi) avukat bilgi sistemini, Türkiye Cumhuriyeti Adalet Bakanlığı ve bu bakanlığa bağlı tüm adli ve idari birimlerde kayıtlı olan avukatlar kullanabilir. Avukatların UYAP'ı kullanabilmesi için, bağlı bulundukları baro başkanlığına veya adli yargı adalet komisyonu başkanlığına "Avukat Tanıtım Formu" ile kayıt yaptırmaları gerekmektedir. Ayrıca, UYAP üzerinden avukatların yapabileceği bazı işlemler şunlardır: dava ve icra takibi açma; dosya inceleme ve suret alma; elektronik imza ile dava dosyalarına evrak gönderme; harç ve masraf ödeme; duruşmaları takip etme.

    Vekalet kaydı talebi ne zaman yapılır?

    Vekalet kaydı talebi, genellikle vekalet verilecek işlemin gerektirdiği durumlarda yapılır. Örneğin, bir avukatın müvekkili adına hukuki işlemler yapabilmesi için vekaletname gereklidir. Bazı işlemler için vekalet kaydı talebi gereken durumlar: Tapu ve taşınmaz alım-satım işlemleri. Dava açma ve takip etme. Boşanma ve aile hukuku davaları. Miras işlemleri ve paylaşım. Şirketlerin temsili ve ticari işlemler. Vekaletname, noter huzurunda düzenlenir ve vekalet verecek kişi kimlik belgesi ile notere başvurduğunda işlem gerçekleştirilir. E-devlet üzerinden vekalet verme ise sınırlı durumlarda mümkündür; genellikle taşınmaz satışı veya dava vekaleti gibi işlemler için noter onayı gereklidir.

    Vekaletname örnekleri nelerdir?

    Vekaletname örnekleri arasında şunlar sayılabilir: Şirket hisse devrine ilişkin vekaletname. Şirket kuruluşu için verilecek vekaletname. Taşınmaz alım ve satış vekaletnamesi. Araç satış vekaletnamesi. Boşanma vekaletnamesi. İpotek verme ve kaldırma vekaletnamesi. Veraset ve intikal işlemlerine ilişkin vekaletname. Çalışma izni vekaletnamesi. Ayrıca, genel vekaletname ve avukat vekaletnamesi örnekleri de mevcuttur. Vekaletname örnekleri, noterlerde hazır taslaklar şeklinde bulunabilir.

    Vekalet sunma ve UYAP kaydı dilekçesi nereye gönderilir?

    Vekalet sunma ve UYAP kaydı dilekçesi, ilgili mahkemenin hukuk veya ceza ön bürosuna sunulur. Örnek bir dilekçe şu şekilde olabilir: > "MERSİN 14.ASLİYE CEZA MAHKEMESİNE DOSYA NO : DAVACI : VEKİLİ : Av. xx xxx DAVALI : VEKİLİ : DİLEKÇE KONUSU : Mahkemenizde bulunan kovuşturma dosyasına vekil olarak atandığımızı gösterir vekaletname aslının sunulması ve kabulü, ayrıca dosyadan bir suret fotokopi talebi hakkındadır. AÇIKLAMALAR : Dilekçe ekinde sunmuş olduğumuz vekaletnameyi yukarıda dosya numarası yazılı soruşturma dosyasına sunuyoruz. Vekaletname ile birlikte; -Dosyaya vekil olarak kaydımızın yapılmasını, -Kayda müteakip yapılacak tebligatların tarafımıza yapılmasını, -UYAP sisteminde ki evraklara ulaşabilmemiz için erişim verilmesini, -Ayrıca dosyadan bir suret fotokopinin tarafımıza verilmesini arz ve talep ederim. 24.07.2023 EKLER :1-) Noter onaylı vekaletname Sanık Vekili Av. xx xx". Dilekçenin ekine vekaletnamenin aslı veya aslı gibidir örneği eklenmelidir.

    E devletten vekalet verme nasıl yapılır?

    E-Devlet üzerinden vekalet vermek mümkün değildir. Ancak, e-Devlet üzerinden verilen vekaletlerin sorgulanması mümkündür. Bunun için: 1. turkiye.gov.tr adresine giriş yapılır. 2. Arama çubuğuna “Vekalet Sorgulama” yazılır. 3. Çıkan sonuçlar arasından “Vermiş Olduğunuz Vekaletnameler” başlığı tıklanır. 4. Buradan geçmişte verilen vekaletnamelerin detayları, yetki kapsamları ve tarihleri görülebilir.

    Vekaletname UYAP'a nasıl yüklenir?

    Vekaletnamenin UYAP'a yüklenmesi için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. UYAP Sistemi Üzerinden Giriş: uyap.gov.tr adresine gidip, avukat veya yetkili iseniz kullanıcı adınız ve şifreniz ile giriş yapın. 2. Vekaletname Oluşturma: UYAP sisteminde "Yeni Vekaletname" oluşturma seçeneğini seçin. 3. Vekaletnamenin Onayı: Vekaletnameyi oluşturduktan sonra vekil veren kişi tarafından imzalanması gerekecektir. 4. Vekaletnamenin Sunulması: Vekaletname hazır olduktan sonra, ilgili mahkemeye veya notere başvurun. Ayrıca, e-İcraPro+ gibi UYAP entegrasyonlu programlar kullanarak da vekaletnameyi sisteme yükleyebilirsiniz.

    UYAP'ta avukat vekalet ücreti nasıl ödenir?

    UYAP'ta avukat vekalet ücreti ödeme adımları: 1. Elektronik imza ile UYAP Avukat Bilgi Sistemi'ne giriş yapılır. 2. Sol taraftaki menüden "Vekalet/Cevap Dilekçesi" bölümüne tıklanır. 3. Sağ tarafta açılan bölümden ilgili yargı bölümü seçilir. 4. Açılan bölümden ilgili yargı birimi, il, adliye ve adli yargı birimi seçilir. 5. Dosya yıl ve esas numarası girilir. 6. İlgili kaydın sağ tarafında yer alan "İŞLEM YAP" bağlantısına tıklanır. 7. Vekalet, harç ödeme ve vekalet pulu ödeme işlemleri için "DEVAM" tuşuna basılır. 8. Ödeme tipi olarak "BAROKART" seçilir. 9. Evrak türü ve dosya seçilir. 10. Bilgisayarda önceden hazırlanmış ve taranmış vekaletname örneği seçilip "EKLE" düğmesine basılır. 11. Açılan pencerede "EVRAKLARI GÖNDER" düğmesine basılır. 12. İş emri numarası oluşturulduktan sonra çıkan ekranın üzerindeki "TAMAM" tuşuna basılarak işlem tamamlanır. Vekalet ücreti, davayı kazanan tarafın avukatına doğrudan ödenebilir veya icra ve iflas müdürlüklerine yatırılabilir.