• Buradasın

    Temada sipariş iptali cezası var mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evet, temada sipariş iptali cezası bulunmaktadır. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un 77. maddesine göre, stokta olmayan bir ürünün satışı durumunda satıcılara idari para cezası uygulanmaktadır 12.
    2022 yılında bu ceza 452 TL iken, 2023 yılında 9,3 milyon TL'ye kadar çıkabilmektedir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Siparişi iptal eden müşteriye ceza var mı?

    Evet, siparişi iptal eden müşteriye ceza uygulanabilir. Ticaret Bakanlığı'nın denetimlerine göre, maliyet artışı, stok sorunu veya döviz kurundaki oynaklık gibi gerekçelerle haksız sipariş iptalleri yapan firmalara idari para cezası uygulanmaktadır. Ayrıca, satıcıların sipariş iptalleri için belirli şartlara uymaları gerekmektedir; aksi takdirde tüketicilerin şikayetleri üzerine yasal yaptırımlarla karşılaşabilirler.

    Temu sipariş iptali kaç gün sürer?

    Temu sipariş iptali genellikle birkaç dakika içinde gerçekleştirilebilir. İade sürecinin tamamlanması, ürünün teslim alındıktan sonra 90 gün içinde iade talebi oluşturulması ve iade onaylandıktan sonra 5-14 iş günü (en fazla 30 gün) içinde para iadesinin hesaba geçmesi ile mümkün olur. İade süresi, finans kurumuna ve diğer koşullara bağlı olarak değişebilir.

    Siparişi iptal eden firma ceza alır mı?

    Evet, siparişi iptal eden firmalar ceza alabilir. Ticaret Bakanlığı, siparişlerin herhangi bir açıklama yapılmaksızın veya stokta bulunmadığı gerekçesiyle iptal edilmesi durumunda firmalara idari para cezası uygulayabilir. 2023 yılının ilk beş ayında bu nedenle 6 firmaya toplam 9.252.704 TL ceza uygulanmıştır. Firmalar, maliyet artışı, stok sorunu veya döviz kurundaki oynaklık gibi gerekçelerle haksız sipariş iptalleri yaptıklarında, bu durum tüketiciyi mağdur ederse ceza alabilirler.

    Sipariş iptali kaç gün içinde yapılmalı?

    Siparişin iptal edilmesi için belirlenen süre, ürünün teslim alınmasından itibaren 14 gündür. Bu süre içinde, alıcı herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeden sözleşmeden cayma hakkını kullanabilir. Ancak, ürün kargolandıktan sonra iptal işlemi yapılamaz, sadece iade talep edilebilir.

    Trendyol satıcısı sipariş iptal ederse ne olur?

    Trendyol'da bir siparişin satıcı tarafından iptal edilmesi durumunda ne olacağına dair bilgi bulunamadı. Ancak, Trendyol'da sipariş iptali hakkında genel bilgiler mevcuttur. Trendyol'da sipariş iptali, ürünün henüz müşteriye ulaşmadığı durumlarda yapılabilir. Sipariş iptali sonrası iade süreci şu şekilde ilerler: 1. Sipariş iptal edilir. 2. Sipariş henüz kargoya verilmediyse, iptal işlemi anında onaylanır ve para iade süreci başlar. 3. İade tutarı belirlenir ve ödemenin yapıldığı yöntem tespit edilir. 4. İade işlemi başlatılır ve para iadesi için işlem bankaya aktarılır. 5. Kredi veya banka kartına iade, bankanın sürecine bağlı olarak 1 ila 7 iş günü içinde gerçekleşir. Daha fazla bilgi için Trendyol'un resmi web sitesini ziyaret edebilirsiniz.

    Satıcı hangi durumlarda siparişi iptal edebilir?

    Satıcı, aşağıdaki durumlarda siparişi iptal edebilir: Mücbir sebepler: Satıcının öngöremeyeceği mücbir sebepler oluşursa ve ürün süresinde teslim edilemezse, durum alıcıya bildirilir. Ürün satılamaz hale gelirse: Satın alınan ürünün satılmasının imkansızlaşması durumunda, satıcı bu durumu öğrendiğinden itibaren 3 gün içinde yazılı olarak alıcıya bildirmek zorundadır. Yetkisiz kullanım: Ürün teslim edildikten sonra, alıcının ödeme yaptığı kredi kartının yetkisiz kişiler tarafından haksız olarak kullanıldığı tespit edilirse, alıcı ürünü 3 gün içinde satıcıya iade etmek zorundadır. Ayrıca, Amazon gibi platformlarda, alıcı tarafından başlatılan sipariş iptal talepleri de satıcı tarafından onaylanabilir.