Kurumlar arası taşınır devir protokolü şu şekilde yapılır: 1. Protokolün Hazırlanması: Devir işlemleri için protokol, ilgili harcama birimi tarafından hazırlanır. Protokolde devrin konusu, miktarı, parasal değeri, taraf kurumların bilgileri ve gerekçesi yer alır. 2. Devir ve İmza Yetkisi: Hazırlanan protokole göre devir işlemi gerçekleştirilir. Protokolde yer alan taşınırların toplam değeri dikkate alınarak imza yetkilisi belirlenir. 2025 yılı için toplam tutar 150.000 TL ve üzeri ise protokol, kurum üst yöneticisi (üniversitelerde rektör veya yetki devri yapılan durumda rektör yardımcısı) tarafından imzalanır. 150.000 TL altı ise protokol, ilgili harcama yetkilisi tarafından imzalanır. 3. Kayıt ve Muhasebe İşlemleri: İmzalanan protokol esas alınarak taşınır kayıt sistemine giriş/çıkış işlemleri yapılır. Varlık İşlem Fişi düzenlenerek muhasebeye iletilir. Ayrıca, kurumlar arası taşınır devir işlemlerinde Taşınır Mal Yönetmeliği 1 No'lu Genel Tebliği'nde belirlenen esas ve usuller uygulanır. Daha fazla bilgi için aşağıdaki kaynaklar incelenebilir: resmigazete.gov.tr; sgb.adalet.gov.tr; kbs.gov.tr; arnavutkoy.meb.gov.tr.