Tapu kayıt belgesi iki farklı yöntemle alınabilir: tapu müdürlüğünden ve e-Devlet üzerinden.
Tapu Müdürlüğünden:
- Başvuru: Taşınmazın bulunduğu ilçedeki tapu müdürlüğüne gidin 1.
- Dilekçe: Tapu müdürlüğüne hitaben bir dilekçe yazın, taşınmazın bilgilerini ve takyidat belgesi talebinizi belirtin 1.
- Ücret Ödeme: Takyidat belgesi için belirlenen harcı ödeyin 1.
- Belge Teslimi: İşlemler tamamlandıktan sonra, takyidat belgesi size teslim edilecektir 1.
e-Devlet Üzerinden:
- e-Devlet Girişi: webtapu.tkgm.gov.tr adresine gidin ve e-Devlet hesabınız ile giriş yapın 15.
- Tapu Bilgileri Sorgulama: Sol taraftaki pencereden Taşınmaz İşlemleri menüsünün alt kategorisinde Taşınmazlar Listesi’ne giriş yapın 1.
- Taşınmaz Seçimi: İlgili taşınmazı seçin ve Tapu Bilgisi seçeneğinden takyidat belgenizi oluşturun 1.
e-Devlet üzerinden tapu kayıt belgesi almak için, hesabınızın iki aşamalı doğrulamaya sahip olması gerekmektedir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: