Buradasın
Sosyal sigorta işlemleri yönetmeliği nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Sosyal Sigorta İşlemleri Yönetmeliği, 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'nun sosyal sigorta hükümleri ile getirilen hak ve yükümlülükleri ve bu işlemlere ilişkin usul ve esasları düzenler 12.
Yönetmeliğin bazı ana maddeleri:
- Sigortalıların Tescili: Sigortalılar, çalışmaya başladıkları tarihten itibaren en geç bir ay içinde Kuruma bildirilir 13.
- Sosyal Sigorta Kayıtları: Kayıtların elektronik ortamda tutulması esastır ve bu kayıtlar, usulüne göre düzenlenmiş belgelere dayandırılmalıdır 12.
- Kayıtların Paylaşımı: Sosyal sigorta kayıtları, işveren, sigortalı, hak sahipleri ve diğer ilgili kişi ve kuruluşların kullanımına açılabilir 13.
- Prim Tahakkuk ve Tahsilatı: Prim tahakkuk ve tahsilat işlemleri, Kurum tarafından belirlenen usul ve esaslara göre yapılır 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: