Buradasın
Sivil toplum kuruluşlarında raporlama nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Sivil toplum kuruluşlarında raporlama süreci, aşağıdaki adımları içerir:
- Stratejik Plan ve Çalışma Programı: Raporlama, stratejik plan ve çalışma programı ile uyumlu olmalıdır 1. Bu belgelerde kuruluşun vizyon, misyon ve temel değerleri, hedefleri ve faaliyetleri yer alır 13.
- Performans Göstergeleri: Gerçekleştirilen faaliyetlere ilişkin performans tablosu eklenmelidir 1. Örneğin, çalıştay sayısı, diğer STK'lara yapılan ziyaret sayısı gibi 1.
- İzleme ve Değerlendirme: Raporlamada, stratejik planın nasıl izleneceği ve değerlendirileceği açıklanmalıdır 1.
- Önsöz ve Tanıtım Bilgileri: Faaliyet raporunda, kurumun en üst yöneticisinin önsözü, kurumu tanıtıcı bilgiler ve paydaşların katkılarını vurgulayan bir bölüm yer almalıdır 14.
- Bütçe ve Destekçiler: Raporun son kısmında, kuruluşun bütçesi ve destekçilerinin listesi bulunmalıdır 1.
Ayrıca, paydaş memnuniyeti anketleri yaparak, raporların etkinliğini ölçmek ve gerekli iyileştirmeleri yapmak da önemlidir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: