SGK genelgesi, Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) tarafından mevcut mevzuat uygulamalarını güncellemek, yeni düzenlemeleri açıklığa kavuşturmak ve uygulama birliği sağlamak amacıyla yayımlanan rehber nitelikli bir metindir. Bu genelgelerde yer alan bazı konular: - Eksik gün bildirimi: Dijital ortamda yüklenecek belgeler ve puantaj kayıtlarının desteklenmesi. - Kısmi süreli çalışanların prim hesaplaması: Fiili çalışma gününe göre prim hesaplanması. - Tehlikeli ve çok tehlikeli işlerde denetim: Bu işyerlerinde daha sık denetim ve risk bildirim zorunluluğu. - Yabancı uyruklu çalışan bildirimi: İşe giriş bildirgelerinin sadece e-Devlet üzerinden yapılması. - Mahkeme kararlarının SGK sistemine yansıtılması: İşçilik alacakları ve hizmet tespitine ilişkin mahkeme kararlarının otomatik entegrasyon ile sisteme aktarılması.