SGK e-bildirge v2 nasıl kullanılır?
SGK e-Bildirge v2 sistemini kullanmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Kullanıcı Girişi: e-Bildirge kullanıcı adı, sistem şifresi ve işyeri şifresi ile uygulamaya giriş yapın. 2. Aylık Prim ve Hizmet Belgesi Girişi: Ana ekranda yer alan "Aylık Prim Hizmet Belgesi Girişi" menüsünü seçin. 3. Dönem ve Ay Seçimi: Tahakkuk yıl/ay kısmında bildirge vermek istediğiniz dönem ve ayı seçin ve "Bilgileri Getir" deyin. 4. Belge Mahiyeti ve Türü: Belge mahiyeti, belge türü ve tahakkuk nedeni kısımlarını seçin. 5. Kanun Numarası: Yararlanmış olduğunuz kanun teşvik numarasını yazın, teşvik yoksa "Kanun Numarası Yok" kısmını seçin. 6. Sigortalı Bilgileri: Sigortalının T.C. numarasını yazdıktan sonra T.C. ile sorgu yapın, prim gün sayısı, eksik gün, prim, ücret, ikramiye ve diğer bilgileri doldurun. 7. Onay ve Yükleme: Bilgileri kontrol ettikten sonra "Onayla" dediğinizde bildirge giriş işlemi tamamlanmış olacaktır. Ayrıca, XML formatında hazırlanmış belgeleri de sisteme yükleyebilirsiniz.
SGK e-bildirge v2 nasıl kullanılır?