• Buradasın

    Şantiye Şefliği Sözleşmesi Ne Zaman Yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Şantiye şefliği sözleşmesi, yapı ruhsatının alınmasından itibaren yapılır ve yapı kullanma izin belgesinin alınması ile son bulur 13.
    Bu sözleşme, asgari olarak işin adı, süresi ve ücreti ile işyeri adresini ve tarafların tebligata elverişli elektronik adreslerini içerir 3.
    Ayrıca, 31/12/2025 tarihine kadar, 7. maddenin dördüncü fıkrasının (a) bendinde yer alan 1.500 m² sınırı 2.500 m² olarak, (b) bendinde yer alan 4.500 m² sınırı ise 5.000 m² olarak uygulanacaktır 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Şantiye şefi iş bitirmesi kaç yıl geçerli?

    Şantiye şefi iş bitirme belgelerinin geçerlilik süresi, 5 yıldır. İhalesi yapılan işin ilk ilan tarihinden geriye doğru son 15 yıl içerisinde iş bitirme belgesine konu işin geçici kabulü yapılmış olmalıdır.

    Şantiye Şefliği taahhütnamesi ne zaman düşer?

    Şantiye şefliği taahhütnamesinin ne zaman düşeceğine dair bilgi bulunamadı. Ancak, Şantiye Şefleri Hakkında Yönetmelik'e göre, şantiye şefinin yapım işine dair görevi, yapı ruhsatının alınmasından itibaren başlayıp yapı kullanma izin belgesinin alınması ile son bulur. Ayrıca, 6/4/2024 tarihli değişiklikle, 31/12/2025 tarihine kadar, 7. maddenin dördüncü fıkrasının (a) bendinde yer alan 1.500 m²'yi geçmeyen işlerin toplamı 2.500 m² olarak ve aynı fıkranın (b) bendinde yer alan 4.500 m²'yi geçmeyen işlerin toplamı 5.000 m² olarak uygulanır. Daha fazla bilgi için ilgili yönetmeliklerin güncel versiyonlarına başvurulması önerilir.

    Şantiye Şefliği kaç yıl uzatıldı?

    Şantiye şefliği süresi, 1 Ocak 2024 tarihinden itibaren 6 Nisan 2024 tarihinde yayınlanan yönetmelik ile tekrar değiştirilmiş ve bazı maddelerin uygulaması ertelenmiştir. Bu kapsamda, şantiye şefliği süresi 31 Aralık 2025 tarihine kadar uzatılmıştır.

    Şantiye Şefliği kaydı ne zaman aktif olur?

    Şantiye şefliği kaydının ne zaman aktif olacağına dair bilgi bulunamadı. Ancak, şantiye şefinin görev ve sorumluluklarının, yapı ruhsatının alınmasından başlayıp yapı kullanma izin belgesinin alınması ile son bulduğu bilinmektedir. Şantiye şefliği kaydının aktifleşmesi için, şantiye şefliği föyü, müteahhit ile şantiye şefi arasında yapılan hizmet sözleşmesi ve inşaat yapım sözleşmesi gibi belgelerin ilgili meslek odasına sunulması gerekmektedir.

    Şantiye Şefliği ücreti nasıl ödenir?

    Şantiye şefliği ücreti, genellikle aylık sabit ücret esasına göre ödenir. Ödemeye dahil olan bazı unsurlar: Aylık ücret. Asgari ücret. Yıllara sari işler. Ödemeye dahil olmayan bazı unsurlar: Yol, konaklama ve sair harcamalar. Fazla mesai ücretleri.

    Şantiye şefi kaç şantiyede çalışabilir?

    Şantiye şefi, aynı anda en fazla beş ayrı yapım işinin şantiye şefliğini üstlenebilir. Ancak, şantiye şefinin üstlenebileceği iş sayısı, işin büyüklüğüne göre şu şekilde değişebilir: Yapı inşaat alanı her biri 1.500 metrekareyi geçmemek şartıyla en fazla dört iş. Yapı inşaat alanı 4.500 metrekareyi geçmemek şartıyla en fazla üç iş. Yapı inşaat alanı 7.500 metrekareyi geçmemek şartıyla en fazla iki iş. 7.500 metrekareyi geçen işlerde ve kamu yatırımlarında ise şantiye şefi tek bir iş üstlenebilir. Ayrıca, şantiye şefi, görev yaptığı ilin sınırları dışında başka bir ilde görev üstlenemez.

    Şantiye Şefleri Hakkında Yönetmelikte yapılan değişiklik ile şantiye şefinin aynı anda üstlenebileceği iş miktarı nasıl hesaplanır?

    2024 yılında yapılan değişiklikle, şantiye şeflerinin aynı anda üstlenebilecekleri iş miktarı, işin büyüklüğüne göre şu şekilde hesaplanır: 1.500 m²'yi geçmeyen işler: En fazla 4 iş. 4.500 m²'yi geçmeyen işler: En fazla 3 iş. 7.500 m²'yi geçmeyen işler: En fazla 2 iş. 7.500 m²'yi geçen işler: Tek bir iş. Aynı ada içerisinde, aynı yapı sahibine ait olup aynı müteahhit tarafından üstlenilen yapım/yıkım işleri tek iş olarak değerlendirilir. Şantiye şeflerinin aynı anda üstlenebilecekleri iş miktarı hesaplanırken, yıkım işlerinin alanı dikkate alınmaz.