Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Özel mal varlığının bağışlanması için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- Gerekli belgelerin hazırlanması:
- Bağışlanacak taşınmaza ait tapu belgesi 1.
- Bağış yapan ve bağışı kabul eden kişilerin kimlik belgeleri (nüfus cüzdanı, ehliyet veya pasaport) 1.
- İşleme katılacak her iki tarafın son altı ayda çekilmiş vesikalık fotoğrafları (2’şer adet) 1.
- Taşınmaza ait belediyeden alınmış emlak beyan değer belgesi 1.
- Bina vasıflı taşınmazlarda zorunlu deprem sigortası (DASK) poliçesi 1.
- İşlemde temsil varsa temsil belgesi (vekâletname, vasi kararı, yetki belgesi) 1.
- Tapu müdürlüğüne başvuru:
- Gerekli belgelerle birlikte taşınmazın bulunduğu yer tapu müdürlüğüne başvurulur 1.
- Başvuru formu doldurma:
- Tapu müdürlüğünde bağış işlemi için başvuru formu doldurulur 1.
- Randevu ve harç ödemeleri:
- Tapudan gelecek randevu mesajı beklenir ve öncesinde harç ödemeleri mesajla gelen referans numarası üzerinden yapılır 1.
- Taraf ve kimlik tespiti:
- Bağışlayan ve bağışı kabul eden kişilerin kimlik tespitleri yapılır 1.
- Şerh/beyan ve irtifak hakları kontrolü:
- Taşınmaz üzerindeki takyidatlar kontrol edilir 1.
- Tescile esas bilgilerin alınması:
- Bağışlanacak hisse oranı belirlenir ve taşınmazın değeri girişi yapılır 1.
- Harç işlemleri:
- Bağış işlemi için gerekli harçlar hesaplanır ve tahsil edilir 1.
- Resmi senet düzenlenmesi:
- Tapu müdürlüğünde resmi senet/tescil istem belgesi düzenlenir 1.
- Tarafların imzalaması:
- Düzenlenen resmi senet, bağışlayan ve bağışı kabul eden taraflarca imzalanır 1.
- Yevmiye numarası alınması:
- İşlem için yevmiye numarası alınır 1.
- Tescil işlemi:
- Bağış işlemi tapu siciline tescil edilir 1.
- Tapu senedi düzenlenmesi:
- Bağışı alan kişi adına tapu senedi düzenlenir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: