• Buradasın

    Özel eğitim yönetmeliği değişti mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evet, Özel Eğitim Yönetmeliği değişti.
    14 Haziran 2024 tarihli Resmî Gazete'de yayımlanan "Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Kurumları Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik" ile bazı düzenlemeler yapılmıştır 23. Bu değişiklikler arasında:
    • Biyometrik kimlik doğrulama sistemi getirilmesi 45.
    • Evde destek eğitimi için aylık iş takvimi zorunluluğu 45.
    • Telafi eğitimleri için 24 ay sınırı getirilmesi 45.
    Yönetmeliğin tamamı 1 Aralık 2025 tarihinde yürürlüğe girecektir 45.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kaç çeşit özel eğitim ihtiyacı vardır?

    Özel eğitim ihtiyacı çeşitli alanlarda ortaya çıkabilir ve farklı türleri vardır. İşte bazıları: 1. Zihinsel Yetersizlik: Hafif, orta veya ağır seviyede zihinsel yetersizliği olan bireyler. 2. Öğrenme Güçlüğü: Disleksi, diskalkuli, disgrafi gibi okuma, yazma ve matematikle ilgili zorluk yaşayanlar. 3. Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar: Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB), otizm spektrum bozukluğu. 4. Fiziksel Engel: Omurilik felci, kas distrofisi gibi nedenlerle hareket kısıtlılığı yaşayanlar. 5. İşitme ve Görme Engeli: İşitme veya görme kaybı olan bireyler. 6. Dil ve Konuşma Bozukluğu: Kekemelik, artikülasyon sorunları gibi konuşma güçlüğü çekenler. 7. Üstün Yetenek: Akademik, sanatsal veya liderlik alanında yaşıtlarından ileri düzeyde gelişmiş bireyler. Bu ihtiyaçlar, bireyselleştirilmiş eğitim planları (BEP) ile karşılanır.

    Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği madde 24a nedir?

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği madde 24a, tam zamanlı kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitimlerine devam eden öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesini düzenler. Madde 24a'ya göre: Öğrencilerin başarıları, Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) doğrultusunda değerlendirilir. Tüm ölçme ve değerlendirme süreçlerinde öğrencilerin yetersizlik türü, gelişim özellikleri ve eğitim performansları göz önünde bulundurularak gerekli düzenlemeler yapılır. Özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için merkezi sistem sınavlarında gerekli tedbirler alınır. İşitme yetersizliği, zihinsel yetersizliği veya otizmi olan öğrenciler, velinin yazılı talebi ve BEP geliştirme biriminin kararı doğrultusunda yabancı dil dersinden muaf tutulabilirler.

    Özel eğitim kurumları açma yönetmeliği ek 1'de belirtilen belgeler nelerdir?

    Özel eğitim kurumları açma yönetmeliğine göre EK-1 belgesinde belirtilen belgeler şunlardır: 1. Form dilekçe. 2. Kanunun 4. maddesinin birinci fıkrasında yer alan kişilerin şartları haiz olduğuna ilişkin yazılı beyan. 3. Kurucu tüzel kişi ise, kuruluş amaçları içinde özel öğretim kurumu işletmeciliği yapılacağına ilişkin ifade ve ortakların uyruğunu içeren ana sözleşme, tüzük ya da vakıf senedi örneği. 4. Kurucu temsilcisinin kurumu açma, kapatma, devir ve benzeri işlemleri yürütme yetkisine sahip olduğunu gösteren genel kurul veya yönetim kurulu kararı. 5. Binanın kurum açılacak kat veya katları için ayrı ayrı yerleşim planı ve binanın dış cepheleri ile bahçesini gösteren fotoğraflar. 6. Resmî benzeri okulların tabi olduğu yönetmeliği uygulamak isteyen okullar için yazılı beyan. 7. Öğretim programının onaylandığı Talim ve Terbiye Kurulu kararı. 8. Kira sözleşmesi veya tapu senedinin millî eğitim müdürlüğünce onaylı örneği. 9. Denizcilik ve havacılık kursu gibi özellik arz eden kurumlar için ilgili bakanlıkların uygun görüş yazısı. 10. Vergi levhasının fotokopisi.
    A warm, sunlit classroom in Turkey with a diverse group of children—some using wheelchairs, others with hearing aids or sensory tools—engaged in activities while a smiling teacher gently guides them.

    Özel eğitim kimlere verilir?

    Özel eğitim, bireysel özellikleri ve yeterlilikleri yaşıtlarından farklı olan bireylere verilir. Bu bireyler arasında şunlar bulunur: Zihinsel yetersizlik. İşitme yetersizliği. Görme yetersizliği. Ortopedik yetersizlik. Dil ve konuşma güçlüğü. Özel öğrenme güçlüğü (disleksi, disgrafi, diskalkuli). Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB). Otizm. Süreğen hastalıklar. Üstün veya özel yetenekliler. Ayrıca, göçmen veya mülteci konumda olup dil ve sosyal uyum sorunu yaşayan bireylere de özel eğitim destek hizmetleri sunulabilir.

    Özel eğitim hizmetleri kurulu özel eğitim sınıfı açılması için ne yapmalı?

    Özel eğitim hizmetleri kurulunun özel eğitim sınıfı açılması için yapması gerekenler şunlardır: 1. Değerlendirme Yapmak: Öğrencilerin yetersizlik türlerini, eğitim performanslarını ve özelliklerini değerlendirerek özel eğitim sınıfına ihtiyaç duyulup duyulmadığını belirler. 2. Öneri Sunmak: İl veya ilçe milli eğitim müdürlüğüne özel eğitim sınıfı açılması yönünde öneride bulunur. 3. Valilik Olurunu Almak: Önerinin onaylanması için valiliğin olurunu alır. 4. Bilgileri Sisteme İşlemek: Açılan özel eğitim sınıfına ilişkin bilgileri Bakanlığın kurum bilgilerinin veri girişi yapılan sistemine işler.

    Düzenli ve özel eğitim nedir?

    Düzenli eğitim ve özel eğitim kavramları farklı bağlamlarda kullanılır: 1. Düzenli Eğitim: Standart öğretim programları ve yöntemleri ile tüm öğrencilerin genel gelişimine yönelik eğitim sürecidir. 2. Özel Eğitim: Bireysel farklılıkları olan öğrenciler için özelleştirilmiş eğitim programlarını kapsar. Özel eğitimin temel bileşenleri arasında bireyselleştirilmiş eğitim planları (BEP), kaynaştırma eğitimi, rehabilitasyon programları ve destekleyici öğretim hizmetleri yer alır.

    Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği nedir?

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği, özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim haklarından yararlanmalarını sağlamak amacıyla Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri doğrultusunda hazırlanmış usul ve esasları düzenler. Yönetmeliğin bazı maddeleri: Amaç. Kapsam. Temel ilkeler. Evde eğitim hizmetleri. Personel sorumluluğu.