• Buradasın

    Numarataji kim verir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Numarataj belgesini belediyeler verir 34.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Numaratajin amacı nedir?

    Numaratajın amacı, bir binanın veya arazinin resmi olarak tanımlanması ve kayıt altına alınmasıdır. Numaratajın bazı amaçları: Mülkiyetin doğrulanması. İnşaat projeleri. Emlak alım satımı.

    Numarataj sıralaması nasıl yapılır?

    Numarataj sıralaması hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, numarataj belgesi almak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Dilekçe Hazırlama: Adres Yönetim Şefliği evrak servisinden temin edilen matbu dilekçe doldurulur. 2. Bilgilerin Belirtilmesi: Dilekçede binanın bulunduğu il, ilçe, mahalle, varsa ada, parsel ve sokak ismi ile bağımsız bölümlerin mesken mi yoksa işyeri mi olduğu yazılır. 3. Gerekli Evrakların Hazırlanması: Başvuru sahibinin kimlik fotokopisi, yapıya ait tapu veya iskân belgesi, şirket ise şirket kaşesi veya imza sirküsü gibi belgeler hazırlanır. 4. Başvurunun Yapılması: Hazırlanan dilekçe ve belgelerle Numarataj servisine başvuru yapılır. 5. Harç Ödemesi: Mesken veya işyeri daha önce numarataj harcı ödemediyse, ilgili belediyeye harç ödenir. Numarataj belgesi, büyükşehir olmayan şehirlerde ilçe belediye yetkisindedir.

    Kent bilgi sisteminde numarataj nedir?

    Kent bilgi sisteminde numarataj, belediye mücavir alan sınırları içerisinde bulunan meydan, bulvar, cadde, yol, sokaklar ile bunlara cephesi bulunan yapılara adres tespiti yaparak herhangi bir toprak parçası veya binanın coğrafi konumunu ve işlev açısından tanımlanmasını sağlamaktır. Numarataj işlemleri, yerel yönetimlerin Kent Bilgi Sistemi (KBS) çalışmalarının önemli basamaklarından biridir. Bu işlemler sayesinde: Belediye sınırları içerisinde var olan taşınmazların takibi yapılabilir. Belediye gelirlerinin artırılması sağlanabilir. Kanuna aykırı yapılaşma ve beyan hataları gibi durumların önüne geçilebilir. Numarataj işlemleri, büyükşehir olmayan şehirlerde ilçe belediye yetkisindedir.

    E-devletten numarataj belgesi nasıl alınır?

    E-devlet üzerinden numarataj belgesi alınamamaktadır. Numarataj belgesi, ilçe belediyelerinin İmar ve Şehircilik Müdürlüğü'ne bağlı Numarataj Şefliğinden temin edilebilir. Başvuru için gerekli adımlar: 1. Adres Yönetim Şefliği evrak servisinden matbu dilekçe temin edin. 2. Dilekçede binanın bulunduğu il, ilçe, mahalle, varsa ada, parsel ve sokak bilgilerini, bağımsız bölümlerin mesken veya işyeri olduğunu belirtin. 3. Tapu fotokopisi, iskân belgesi veya yapı ruhsatı, şirket ise şirket kaşesi veya yetki belgesi gibi gerekli belgeleri hazırlayın. 4. Dilekçe ve belgelerle Numarataj Şefliği'ne başvurun. Tapu sahibi olmayan kişiler (kiracı veya vekâletname sahipleri) de başvuru yapabilir.

    Numarataja kimler başvurabilir?

    Numarataj başvurusu, aşağıdaki kişiler tarafından yapılabilir: Tapu sahibi. Kiracı. Üçüncü şahıslar. Kentsel dönüşüm bölgelerine dahil olan yapı veya toprak parçaları için numarataj belgesi talebinde bulunmadan önce, kişilerin öncelikle ilçe belediyelerinden resmi yazı almaları, sonrasında bu resmi yazıyla birlikte "Adres Yönetim Şefliklerine" başvurmaları gerekmektedir.

    Numarataj ID nedir?

    Numarataj ID, bir yapı veya arsanın resmi olarak kaydedilmesi için verilen numarataj belgesi üzerindeki kimlik numarasını ifade eder.

    Numarataj sorgulama nasıl yapılır?

    Numarataj sorgulama işlemi, ilçe belediyelerinin Numarataj Şefliklerine başvuru yaparak gerçekleştirilebilir. Başvuru için gerekli adımlar: 1. Matbu dilekçe hazırlanması. 2. Gerekli belgelerin hazırlanması. 3. Başvurunun yapılması. Ayrıca, bazı belediyeler numarataj talep sorgulama hizmetleri sunmaktadır. Örneğin, Kayseri Büyükşehir Belediyesi'nin CBS sisteminde, 11 haneli TC kimlik numarası, ilçe ve ada/parsel bilgileri ile sorgulama yapılabilir. Numarataj işlemleri için detaylı bilgi almak amacıyla ilgili belediye ile iletişime geçilmesi önerilir.