• Buradasın

    Milli emlak çalışanları devlet memuru mu?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evet, milli emlak çalışanları devlet memurudur 23.
    Çevre ve Şehircilik Bakanlığı taşra teşkilatı birimlerinde görev yapan milli emlak dairesi başkanı, emlak müdürü, milli emlak müdürü, emlak müdür yardımcısı, milli emlak müdür yardımcısı ile denetim yetkisi bulunan milli emlak uzmanı unvanlı personel, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu kapsamında çalışmaktadır 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Hangi işçiler memur olabilir?

    Kadrolu işçiler (sürekli işçiler), belirli koşulları sağladıklarında memur olabilirler. Memur olmak için gereken şartlar şunlardır: Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak; En az lise veya dengi okul mezunu olmak; 18 yaşını tamamlamış olmak; Kamu haklarından mahrum bulunmamak; Taksirli suçlar hariç, belirli süreyi aşan hapis cezası almamış olmak; Erkek adaylar için askerlikle ilişiği bulunmamak (yapmış, muaf veya tecilli olmak); Görevini devamlı yapmaya engel akıl ve beden sağlığı problemi olmamak; KPSS’den başvurulan kadro için yeterli puanı almış olmak; Güvenlik soruşturmasının ve arşiv araştırmasının olumlu sonuçlanması. Kadrolu işçilerin memur olabilmesi için, diğer tüm vatandaşların geçtiği süreçleri tamamlamaları gerekmektedir; yani KPSS’ye girip yeterli puanı almak, gerekli sınavları başarıyla tamamlamak ve güvenlik soruşturmasından geçmek gibi adımları izlemeleri gerekir.

    Milli emlak müdürlüğü ne iş yapar?

    Milli Emlak Genel Müdürlüğü, Türkiye Cumhuriyeti Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı'na bağlı olarak görev yapar ve Hazineye ait taşınmaz malların yönetiminden sorumludur. Görevleri arasında şunlar yer alır: - Hazinenin özel mülkiyetindeki taşınmazların ve Devletin hüküm ve tasarrufu altındaki yerlerin yönetimine ilişkin hizmetleri yürütmek. - Taşınmazların satışı, kiralanması, trampası ve üzerinde sınırlı ayni hak tesisi işlemlerini yapmak. - Devlete intikali gereken taşınır ve taşınmaz malların Hazineye maledilmesi işlemlerini yürütmek. - Kamu hizmeti için gerekli olan taşınmazları kamu idarelerine tahsis etmek ve tahsis amacının ortadan kalkması halinde tahsisi kaldırmak. - Devlete ait konutları yönetmek ve kamu konutlarının kira ve yakıt bedellerini tespit etmek. - Hazineye ait taşınmazların envanter kayıtlarını tutmak. - Kanunlar ve antlaşmalar gereğince el konulması gereken para, mal ve hakların işlemlerini yapmak.

    Memur ve devlet memuru arasındaki fark nedir?

    Memur ve devlet memuru arasındaki temel fark, istihdam türü ve bazı haklardır. Devlet memuru, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na tabi olarak çalışan ve devletin daimi personeli olan kişidir. Bazı farklar: İş güvencesi: Devlet memurlarının iş güvencesi daha yüksektir; işten çıkarılmaları zordur. Maaş ve vergiler: Devlet memurlarının maaşından bazı ödemeler gelir vergisine tabi değildir, sözleşmeli personel ise tüm ödemelerini vergi kesintisine tabidir. Görevde yükselme: Devlet memurları, görevde yükselme sınavlarına girebilirken, sözleşmeli personel bu sınavlara giremez.