• Buradasın

    Martı ve taksiciler davası ne oldu?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Martı ve taksiciler arasındaki davada, İstanbul Bölge Adliye Mahkemesi 14. Hukuk Dairesi Martı lehine karar verdi 23.
    İstanbul 14. Asliye Ticaret Mahkemesi'nin Martı TAG hizmetinin durdurulmasına yönelik kararı, istinaf mahkemesi tarafından eksiklikler nedeniyle hatalı bulundu 23. Bu eksiklikler arasında bilirkişi raporlarının çelişkili olması, alanında uzman kişilerden görüş alınmaması ve Martı'nın savunma hakkının ihlal edilmesi yer alıyordu 23.
    Böylece, Martı TAG uygulaması yeniden serbest kullanıma açıldı 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Martı TAG yasal mı?

    Martı TAG, İstanbul Bölge Adliye Mahkemesi'nin kararına göre yasaldır. Mahkeme, Martı TAG kullanımının vergilendirilmesi gerektiğine hükmetmiş ve bu kararın ardından uygulamanın faaliyetlerine devam etmesine izin verilmiştir.

    Martı taksi yasal mı?

    Martı TAG uygulaması, İstanbul Bölge Adliye Mahkemesi'nin kararına göre yasaldır. Mahkeme, Martı TAG kullanımının serbest olduğuna ve faaliyetlerine devam edebileceğine hükmetmiştir.

    Martı davası ne oldu?

    Martı'nın İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne (İBB) açtığı dava sonuçlandı ve Martı lehine karar verildi. İstanbul 7. İdare Mahkemesi, İBB'nin Martı'ya e-ulaşım lisansını vermemesinin hukuka aykırı olduğuna hükmetti.

    Martı neden yasaklandı?

    Martı uygulaması, "Martı TAG" ve "Martı Motosiklet" hizmetleri nedeniyle yasaklandı. İstanbul Otomobilciler Esnaf Odası'nın açtığı davada, İstanbul 14. Asliye Ticaret Mahkemesi, bu uygulamaların korsan taksi taşımacılığı yaptığı iddiasıyla erişim engeli kararı verdi.

    Martı TAG ve taksi farkı nedir?

    Martı TAG ve taksi arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Çalışma Şekli: Martı TAG, sürücülerin kendi araçlarını kullanarak yolcuları istedikleri yere götürdüğü bir paylaşımlı ulaşım platformudur. 2. Yasal Durum: Martı TAG'ın yasal statüsü tartışmalıdır ve bazı belediyeler tarafından yetki belgesi olmadan yolcu taşıma nedeniyle eleştirilmektedir. 3. Ücretlendirme: Martı TAG yolculukları genellikle taksilere kıyasla daha ekonomiktir, çünkü yolculuk masrafları sürücü ve yolcu tarafından paylaşılır. 4. Güvenlik ve Güvenilirlik: Martı TAG platformunda sürücülerin profilleri bulunur ve yolcular bu profilleri dikkate alarak seçim yapabilir. Taksilerde ise güvenlik ve güvenilirlik taksi durağına ve şoföre bağlı olarak değişir.

    Martı ve taksiciler neden kavga ediyor?

    Martı ve taksiciler arasındaki kavga, Martı'nın "TAG" adlı yeni uygulamasının duyurulmasıyla başladı. Martı, bu uygulama sayesinde sürücülerin araçlarını diğer yolcularla paylaşarak masraflarını düşürmelerine ve uygun fiyatlı yolculuk imkanı sunmalarına olanak tanıyor. Ayrıca, Martı CEO'su Oğuz Alper Öktem, Taksiciler Odası Başkanı Eyüp Aksu'yu kendisini ve ailesini tehdit etmekle suçladı.

    Martı Tag'a saldıran taksiciler ne kadar ceza aldı?

    Martı TAG sürücüsüne saldıran taksiciler, 22'şer yıla kadar hapis cezası istemiyle yargılanmaktadır.