• Buradasın

    Martı ve taksiciler davası ne oldu?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Martı ve taksiciler arasındaki davada, İstanbul Bölge Adliye Mahkemesi 14. Hukuk Dairesi Martı lehine karar verdi 23.
    İstanbul 14. Asliye Ticaret Mahkemesi'nin Martı TAG hizmetinin durdurulmasına yönelik kararı, istinaf mahkemesi tarafından eksiklikler nedeniyle hatalı bulundu 23. Bu eksiklikler arasında bilirkişi raporlarının çelişkili olması, alanında uzman kişilerden görüş alınmaması ve Martı'nın savunma hakkının ihlal edilmesi yer alıyordu 23.
    Böylece, Martı TAG uygulaması yeniden serbest kullanıma açıldı 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Martı TAG ve taksi farkı nedir?

    Martı TAG ve taksi arasındaki bazı farklar: Maliyet: Kısa mesafelerde Martı TAG, taksiye göre daha uygun fiyatlı olabilir. Hız: Martı TAG, 18 km/s hız ile sınırlıdır. Yolcu Kapasitesi: TAG sürücüsü, aynı güzergahta giden Martı kullanıcılarını aracına alabilir ve birden fazla kişiyle seyahat edilebilir. Zaman: Taksi, Martı TAG'a göre daha hızlıdır. Bu farklar, seyahat edilen mesafeye, trafik yoğunluğuna ve kullanım süresine bağlı olarak değişebilir.

    Martı Tag'a saldıran taksiciler ne kadar ceza aldı?

    Martı TAG sürücüsüne saldıran taksiciler, 22'şer yıla kadar hapis cezası istemiyle yargılanmaktadır.

    Martı neden yasaklandı?

    Martı, bazı yasal düzenlemeler ve mahkeme kararları nedeniyle yasaklanmıştır. Martı TAG Uygulaması: İstanbul Otomobilciler Esnaf Odası'nın açtığı dava sonucunda, İstanbul 14. Asliye Ticaret Mahkemesi, "Martı TAG" ve "Martı Motosiklet" uygulaması ile internet sitesine erişim engeli getirilmesine karar vermiştir. Yasal Lisans Eksikliği: Martı TAG'ın yasal statüsü, gerekli lisans ve belgelerin tam olmaması nedeniyle belirsizdir. Bu nedenle, Martı TAG'ın kullanımı yasal risk taşıyabilir ve kullanıcılar idari para cezaları veya trafikten men gibi durumlarla karşılaşabilir.

    Martı taksiler yasal mı?

    Martı TAG, 2025 yılı itibarıyla yasal bir statü kazanmıştır. İstanbul 7. İdare Mahkemesi'nin verdiği karar doğrultusunda, Martı Teknoloji'nin talep ettiği elektronik ulaşım yönetim lisansı için yapılan zımni ret işlemi iptal edilmiştir. Ancak, itirazlar olması halinde yeni davalar açılarak sürecin uzatılması ihtimali bulunmaktadır. Martı TAG kullanımının yasal olmasına rağmen, uygulamanın yasal olmayan statüde değerlendirilmesi durumunda sürücüler ve kullanıcılar idari para cezaları ve trafikten men gibi yasal risklerle karşı karşıya kalabilir.

    Martı ve taksiciler arasında ne oldu?

    Martı ve taksiciler arasındaki anlaşmazlık, Martı'nın TAG uygulamasının taksici esnafı için haksız rekabet oluşturduğu iddiasıyla ortaya çıktı. İstanbul Otomobilciler Esnaf Odası, Martı İleri Teknoloji Anonim Şirketi'ne karşı dava açarak "Martı TAG" ve "Martı Motosiklet" uygulamasına erişim engeli getirilmesini talep etti. İstanbul Bölge Adliye Mahkemesi 14. Hukuk Dairesi, Martı lehine karar vererek erişim engeli kararını bozdu.