• Buradasın

    Martı ve taksiciler arasında ne oldu?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Martı ve taksiciler arasındaki anlaşmazlık, Martı'nın TAG uygulamasının taksici esnafı için haksız rekabet oluşturduğu iddiasıyla ortaya çıktı 15.
    İstanbul Otomobilciler Esnaf Odası, Martı İleri Teknoloji Anonim Şirketi'ne karşı dava açarak "Martı TAG" ve "Martı Motosiklet" uygulamasına erişim engeli getirilmesini talep etti 13. Davanın gerekçeleri arasında, uygulamada kullanılan araçların izin ve ruhsatlarının olmaması ve taksici olmayan kişilerin ticari amaçla araç kullanmaları yer alıyordu 1.
    İstanbul Bölge Adliye Mahkemesi 14. Hukuk Dairesi, Martı lehine karar vererek erişim engeli kararını bozdu 12. Mahkeme, yerel mahkemenin kararını eksik inceleme, bilirkişi raporlarındaki çelişkiler ve savunma haklarının ihlali gibi gerekçelerle hatalı buldu 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Martı neden yasaklandı?

    Martı, bazı yasal düzenlemeler ve mahkeme kararları nedeniyle yasaklanmıştır. Martı TAG Uygulaması: İstanbul Otomobilciler Esnaf Odası'nın açtığı dava sonucunda, İstanbul 14. Asliye Ticaret Mahkemesi, "Martı TAG" ve "Martı Motosiklet" uygulaması ile internet sitesine erişim engeli getirilmesine karar vermiştir. Yasal Lisans Eksikliği: Martı TAG'ın yasal statüsü, gerekli lisans ve belgelerin tam olmaması nedeniyle belirsizdir. Bu nedenle, Martı TAG'ın kullanımı yasal risk taşıyabilir ve kullanıcılar idari para cezaları veya trafikten men gibi durumlarla karşılaşabilir.

    Martı ve taksiciler davası ne oldu?

    Martı ve taksiciler arasındaki davada, İstanbul Bölge Adliye Mahkemesi 14. Hukuk Dairesi Martı lehine karar verdi. İstanbul 14. Asliye Ticaret Mahkemesi'nin Martı TAG hizmetinin durdurulmasına yönelik kararı, istinaf mahkemesi tarafından eksiklikler nedeniyle hatalı bulundu. Böylece, Martı TAG uygulaması yeniden serbest kullanıma açıldı.

    Martı taksiler yasal mı?

    Martı TAG, 2025 yılı itibarıyla yasal bir statü kazanmıştır. İstanbul 7. İdare Mahkemesi'nin verdiği karar doğrultusunda, Martı Teknoloji'nin talep ettiği elektronik ulaşım yönetim lisansı için yapılan zımni ret işlemi iptal edilmiştir. Ancak, itirazlar olması halinde yeni davalar açılarak sürecin uzatılması ihtimali bulunmaktadır. Martı TAG kullanımının yasal olmasına rağmen, uygulamanın yasal olmayan statüde değerlendirilmesi durumunda sürücüler ve kullanıcılar idari para cezaları ve trafikten men gibi yasal risklerle karşı karşıya kalabilir.

    Taksici olayı ne?

    Taksici olayı, 2025 yılında İstanbul Esenyurt'ta yaşanan bir olayı ifade edebilir. Bu olayda, taksi sürücüsü Arda P., yolun karşısına geçmek isteyen M.R. isimli bir kıza yol vermediği ve fotoğrafını çektiği için tartıştı. Tartışma sırasında sürücü, genç kızı yumrukla bayıltıp kaçtı. Ayrıca, 2024 yılında İzmir ve İstanbul'da yaşanan taksici olayları da kastedilmiş olabilir. İzmir'de Taksici Cinayeti: İzmir'in Gaziemir ilçesinde, Delil Aysal, taksici Oğuz Erge'yi tabancayla öldürüp, telefonunu gasbetti. İstanbul'da Taksici Cinayeti: İstanbul Sarıyer'de, Y.B.G. isimli şüpheli, taksici Yaşar Yanıkyürek'i gasp ettikten sonra bıçaklayarak öldürdü.

    Martı tag neden taksiden pahalı?

    Martı TAG'ın taksiden pahalı olmasının birkaç nedeni vardır: Kısa mesafelerde yüksek ücretlendirme: Martı TAG ile yapılan skuter kiralamalarında başlangıç ücreti alınır ve her dakika için belirlenen bir ücret eklenir. Yoğun trafik etkisi: Skuterler trafik sıkışıklığından etkilendiği için hem zamandan hem de paradan tasarruf sağlamaz. Önerilen fiyatlar: Martı TAG'da sürücü ve yolcular masrafları paylaştığı için, önerilen fiyatlar taksi fiyatlarından daha yüksek olabilir. Martı TAG'ın ekonomik olup olmadığı, seyahat edilen mesafeye, trafik yoğunluğuna ve kullanım süresine bağlı olarak değişir.

    Martı Tag'a saldıran taksiciler ne kadar ceza aldı?

    Martı TAG sürücüsüne saldıran taksiciler, 22'şer yıla kadar hapis cezası istemiyle yargılanmaktadır.

    Martı TAG ve taksi farkı nedir?

    Martı TAG ve taksi arasındaki bazı farklar: Maliyet: Kısa mesafelerde Martı TAG, taksiye göre daha uygun fiyatlı olabilir. Hız: Martı TAG, 18 km/s hız ile sınırlıdır. Yolcu Kapasitesi: TAG sürücüsü, aynı güzergahta giden Martı kullanıcılarını aracına alabilir ve birden fazla kişiyle seyahat edilebilir. Zaman: Taksi, Martı TAG'a göre daha hızlıdır. Bu farklar, seyahat edilen mesafeye, trafik yoğunluğuna ve kullanım süresine bağlı olarak değişebilir.