Buradasın
Limited şirketlerde ana sözleşme değişikliği nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Limited şirketlerde ana sözleşme değişikliği yapmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- Genel Kurul Kararı: Şirket kaşesi ile yetkili kişi tarafından imzalanan ve ekindeki evrak dökümünü içeren bir dilekçe ile ortaklar genel kurul kararı alınmalıdır 12.
- Tadil Metni: Ana sözleşme değişikliğinin yeni şekline ait noter onaylı tadil metni hazırlanmalıdır 13.
- Gerekli Belgeler: Unvan değişikliği varsa, şubelerle ilgili beyan örneği ve şirketin faaliyetini sürdürdüğünü gösteren yeminli mali müşavir raporu sunulmalıdır 12.
- Tescil ve İlan: MERSİS üzerinden başvuru yapılarak talep numarası alınmalı, ardından randevu ile ilgili bölge temsilciliğine gerekli belgelerle başvurulmalıdır 23.
Ana sözleşme değişikliği, şirketin sermayesinin üçte ikisini temsil eden ortakların çoğunluğu ile alınabilir 45. Ancak, bazı değişiklikler için genel kurulda temsil edilen oyların en az üçte ikisi ve oy hakkı bulunan sermayenin tamamının salt çoğunluğu gerekebilir 45.
Şirketin faaliyet konusuna veya ortaklarına göre mevzuat gereği başka bir mercinin izni gerekiyorsa, bu belge de başvuru dosyasına eklenmelidir 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: