• Buradasın

    Kronik arıza nedeniyle araç iade edilir mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evet, kronik arıza nedeniyle araç iade edilebilir. Türk Borçlar Kanunu'nun 219. maddesine göre, satılan malın alıcının beklediği özelliklere uygun olmaması durumunda ayıplı mal olarak kabul edilir ve alıcı çeşitli seçimlik haklara sahiptir 3.
    İade süreci şu adımları içerir:
    1. Uzman Görüşü ve Rapor: Aracın kronik arızasının belgelenmesi için yetkili bir servisten rapor alınmalıdır 13.
    2. Satıcıya Başvuru: Satıcıya yazılı olarak başvurup, aracın arızasından ve bu durumun satın almadan önce bildirilmediğinden bahsedilerek aracın iadesi veya muadili sağlam bir araçla değiştirilmesi talep edilmelidir 13.
    3. Tüketici Hakem Heyeti veya Mahkeme: Anlaşmazlık durumunda, aracın değerine göre Tüketici Hakem Heyeti'ne veya Tüketici Mahkemesi'ne başvurulabilir 13.
    Bu süreçte profesyonel hukuki yardım almak, hakların daha etkin bir şekilde korunmasını sağlar 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Araba satıldıktan sonra arıza yaparsa ne olur?

    Araba satıldıktan sonra arıza yaparsa, alıcının hakları ve satıcının sorumlulukları, aracın nasıl ve kimden alındığına bağlı olarak değişir: Şahıslar arasında yapılan satışlarda (6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında olmayan satışlar), Türk Borçlar Kanunu (TBK) uygulanır. Ticari satışlar (galeri veya yetkili bayi gibi yerlerden yapılan satışlar), 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında değerlendirilir. Alıcının, satıcıya karşı hak iddia edebilmesi için arızanın "gizli ayıp" olması gerekir. Alıcının, satıcıya karşı dava açabilmesi için noter aracılığıyla ihtarname göndermesi önerilir. Dava, aracı satan şahsa karşı açılır ve genellikle Asliye Hukuk Mahkemesi'nde görülür.

    Volkswagen hangi arızalar kronik?

    Volkswagen araçlarda sıkça karşılaşılan kronik arızalar şunlardır: DSG Şanzıman Sorunları: Vites geçişlerinde sarsıntı, ilk kalkışta titreme ve geri viteste zorlanma gibi problemler. EGR Valfi ve Turbo Sorunları: Performans kaybı, yakıt tüketiminde artış ve motorun düzensiz çalışmasına yol açar. Motor Yağı Tüketimi: TSI motorlarda yüksek yağ tüketimi, genellikle piston segmanları ve motor içi aşınmadan kaynaklanır. Su Eksiltme ve Soğutma Sistemi Problemleri: Su pompası arızaları ve radyatör problemleri. Elektrik Aksamı Sorunları: Cam otomatikleri, far sensörleri, multimedya ekranı ve merkezi kilitleme sistemi arızaları. Elektronik Direksiyon Arızaları: Özellikle Golf ve Passat modellerinde direksiyonun ağırlaşması. Süspansiyon ve Amortisör Problemleri: Uzun vadede amortisörlerin aşınması ve süspansiyonun sertleşmesi. Fren Sistemi Problemleri: ABS ve ESP sistemlerinde arızalar. Dizel Partikül Filtresi (DPF) Tıkanması: Dizel motorlu araçlarda sıkça rapor edilen bir sorundur. Bu sorunların çözümü için düzenli bakım ve zamanında müdahale önerilir.

    Cayma hakkı kullanıldıktan sonra araç iade edilmezse ne olur?

    Cayma hakkı kullanıldıktan sonra aracın iade edilmemesi durumunda tüketici, aşağıdaki yasal yollara başvurabilir: 1. Tüketici Hakem Heyetine Başvuru: Tüketici, satıcıya karşı Tüketici Hakem Heyetine başvurarak aracın geri alınmasını ve ödemenin iadesini talep edebilir. 2. Mahkemeye Başvuru: Sorun çözülmezse, tüketici mahkemeye başvurarak satış sözleşmesinin feshedilmesini ve zararlarının tazminini isteyebilir. Ayrıca, satıcının ön bilgilendirme yükümlülüğünü yerine getirmemesi durumunda tüketici, ek masrafları karşılamakla yükümlü değildir ve cayma hakkını kullanmak için 14 günlük süre ile bağlı kalmaz.

    Servis gitmeyen araç garanti dışı kalır mı?

    Evet, servis gitmeyen araç garanti dışı kalabilir. Araç garantisinin geçerli olabilmesi için periyodik bakımların, aracın kullanım kılavuzunda belirtilen kilometre veya zaman aralıklarına göre yetkili serviste yapılması gereklidir. Bakımların yetkili servis dışında yapılması da garantiyi geçersiz kılar. Ayrıca, bakım zamanının bir gün veya birkaç saat geçmesi bile garantinin iptal edilmesine yol açabilir.

    2 el araba aldıktan sonra arıza çıkarsa ne yapmalı?

    İkinci el araba aldıktan sonra arıza çıkması durumunda yapılması gerekenler: Ayıbın Bildirilmesi: Türk Borçlar Kanunu'na göre, alıcı arızayı derhal (uygun süre içinde) satıcıya bildirmek zorundadır. Seçimlik Hakların Kullanımı: Alıcı, arızanın türüne göre aşağıdaki seçimlik haklardan birini kullanabilir: Sözleşmeden dönme. Satış bedelinden indirim isteme. Ücretsiz onarım isteme. Ayıpsız misliyle değiştirme. Hukuki Süreç: Satıcı ihtara rağmen sorunu çözmezse, alıcı Borçlar Kanunu çerçevesinde dava açabilir. Ayıplı mal davaları, mahkemenin iş yüküne ve davanın karmaşıklığına bağlı olarak 6 ay ile 2 yıl arasında sürebilir. Hukuki süreçlerde bir avukattan destek almak, hak kayıplarını önlemek açısından önemlidir.

    Araç garantisi hangi durumlarda bozulur?

    Araç garantisi, aşağıdaki durumlarda bozulabilir: Yetkisiz servislerde yapılan onarımlar. Orijinal olmayan yedek parçalar. Kaza ve ihmal durumları. Yüksek performans modifikasyonları. Farklı ebatlarda veya orijinal olmayan jant ve lastik kullanımı. LPG taktırma. Ses ve multimedya geliştirici işlemler.

    Araç bakım ve arıza takip formu nedir?

    Araç bakım ve arıza takip formu, araçların bakım ve onarım süreçlerini izlemek ve yönetmek için kullanılan bir belgedir. Bu form genellikle aşağıdaki bilgileri içerir: Araç bilgileri: Marka, model, plaka gibi tanımlayıcı bilgiler. Bakım/onarım türü: Periyodik, kışlık, yazlık bakım veya arıza nedeni. Arıza nedeni: Arıza detayları ve belirtileri. Değişen parçalar: Onarım sürecinde değiştirilen parçalar. Maliyet: Bakım veya onarım maliyeti. Tarih: Bakım veya onarımın yapıldığı tarih. Bakımı/onarımı yapan kişi: İşlemi gerçekleştiren kişinin bilgileri. Bu formlar, bakım süreçlerinin etkinliğini değerlendirmek, tekrar eden arızaları belirlemek ve maliyet analizi yapmak için kullanılır.