Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
KEP (Kayıtlı Elektronik Posta) üzerinden ihtar göndermek için aşağıdaki adımlar izlenir:
- E-İmza veya Mobil İmza Edinme: KEP iletisi gönderebilmek için e-imza veya mobil imza sahibi olunmalıdır 35.
- KEP Adresine Giriş: "e-İmza ile Giriş" seçeneğinden T.C. kimlik numarası ile giriş yapılır 5.
- İşlem Kodu ve PIN Girişi: Karşınıza gelen işlem kodu Türkkep e-imza uygulamasına yazılır ve e-imza PIN kodu girilerek giriş sağlanır 5.
- İleti Gönderimi: "Posta Kutusu"na tıklanır, "İleti Gönder" bölümüne ilgili bilgiler girilir ve varsa ekli dosya eklenir 5. Son olarak "İmzala ve Gönder" seçeneği ile iletim gerçekleştirilir 5.
Dikkat Edilmesi Gerekenler:
- KEP iletisinin gönderilebilmesi için alıcının da KEP adresi edinmiş olması gerekir 3.
- KEP iletisinin hukuki geçerliliği için teslim delili alınmalıdır 3.
Noter Onayı: İhtarname gibi resmi belgelerin KEP ile gönderilmesi, noter tasdiki gerektirmez ancak noterden çekilen ihtarname sorgulama işlemi ile karşı tarafa ulaşıp ulaşmadığı öğrenilebilir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: