Karakteristik belgesinde olması gerekenler:
- Başlık: "Karakteristik" olmalı ve ilk satırlarda kişinin soyadı, adı ve soyadı belirtilmelidir 14.
- Kişisel Bilgiler: Doğum tarihi, eğitim kurumu ve mezuniyet tarihi yazılmalıdır 14.
- Çalışma Dönemi: Çalışanın kuruluşta çalıştığı dönem ve görevleri kaydedilmelidir 14.
- Mesleki Nitelikler: İş deneyimi, okuryazarlık, vicdanlılık, yeni bilgilere hakim olma gibi profesyonel nitelikler yansıtılmalıdır 14.
- Kişisel Nitelikler: Yardımseverlik, çatışmasızlık gibi ekibin bir üyesi olarak doğasında bulunan nitelikler belirtilmelidir 1.
- Ek Bilgiler: Ödüller, kurslar ve seminerlere katılım gibi ek bilgiler eklenmelidir 4.
- Sonuç ve Amaç: Karakteristiğin neden ve hangi kuruluşa verildiği son paragrafta yazılmalıdır 1.
- İmza ve Onay: Genel müdür veya yardımcısı, personel departmanı başkanı ve çalışanın acil amiri tarafından imzalanmalıdır 1. Dış kuruluşlar için mühürle onaylanabilir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: