• Buradasın

    Kamudan ihraç edilen idari dava ne kadar sürer?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kamudan ihraç edilen bir kişinin açtığı idari davanın ne kadar süreceği, davanın türüne ve mahkeme takvimine bağlı olarak değişir. Genel olarak, idari davalarda yürütmenin durdurulması kararı için 2 aylık bir süre, esasa ilişkin karar için ise 8-10 aylık bir süre öngörülebilir 2.
    Önemli noktalar:
    • Sürelerin Başlaması: Dava açma süresi, ihraç kararının tebliği ile başlar 15.
    • OHAL Komisyonu Kararı: KHK ile ihraç edilenlerin önce OHAL Komisyonu'na başvurması gerekir; bu süreç 2 yıl sürebilir 2.
    • Görev Yeri: OHAL Komisyonu kararlarına karşı sadece Ankara İdare Mahkemeleri'nde dava açılabilir 2.
    Her davanın konusu ve süresi farklı olabileceğinden, detaylı bilgi için bir avukattan yardım alınması önerilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kamu davası ertelenirse ne olur?

    Kamu davasının ertelenmesi, hakkında kamu davası açılması için yeterli şüphe bulunan bir kişinin, belirli koşullar altında yargılanmaya konu edilmeden, belirli bir denetim süresiyle izlenmesi anlamına gelir. Erteleme süresi boyunca: Dava zamanaşımı işlemez. Şüpheli, kasıtlı bir suç işlemez ve yükümlülüklere uygun davranırsa, kamu davası hiç açılmamış gibi kabul edilir. Erteleme kararı, adli sicil kaydında özel bir sisteme kaydedilir. Erteleme süresi içinde kasıtlı bir suç işlenmesi halinde, şüpheli hakkında kamu davası açılır.

    İdari işlem tebliğ tarihinden itibaren kaç gün içinde dava açılabilir?

    İdari işlem tebliğ tarihinden itibaren 60 gün içinde dava açılabilir. Vergi mahkemelerinde ise bu süre 30 gündür. Dava açma süresi, özel kanunlarda farklı bir süre belirtilmediği sürece geçerlidir.

    Kamu davası nedir?

    Kamu davası, devletin toplum düzenini korumak amacıyla suçlara karşı açtığı davadır. Bu tür davalar genellikle savcılar tarafından yürütülür ve suçların cezalandırılması için açılır. Kamu davasının bazı özellikleri: - Resen araştırma ilkesi: Savcı, delil toplama ve suçun ispatlanması için aktif rol oynar. - Kamu düzeni ve çıkarlarının korunması: Bireysel değil, toplumsal değerler ve çıkarlar gözetilir. - Ceza yaptırımları: Hapis cezası, adli para cezası gibi yaptırımlar uygulanabilir. Kamu davası, Türk hukuk sisteminde Ceza Muhakemeleri Kanunu (CMK) çerçevesinde ele alınır.

    Kamu davası ilk duruşmada ne olur?

    Kamu davasında ilk duruşmada aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Sanık ve müdafiinin duruşmaya gelip gelmediğinin tespiti yapılır ve tanıklar duruşma salonundan dışarı çıkarılır. 2. Sanığın açık kimliği saptanır ve kişisel ve ekonomik durumu hakkında bilgi alınır. 3. İddianame okunur ve sanığa yüklenen suçlamalar, deliller ve hukuki nitelendirme anlatılır. 4. Sanığa hakları bildirilir: Suçlamayı öğrenme, müdafi seçme, susma hakkı ve delillerin toplanmasını talep etme gibi hakları olduğu söylenir. 5. Sanığın sorgusu yapılır ve suçlamaya karşı savunması alınır. 6. Katılan, Cumhuriyet savcısı ve müdafiinin diyecekleri sorulur. 7. Tanıklar varsa usulüne göre dinlenir ve onlara da sorular yöneltilir. 8. Ara kararlar alınır: Delillerin toplanması için ek işlemler belirlenir, tutuklama veya adli kontrol gibi tedbirler değerlendirilir. 9. Beraat, mahkumiyet veya hükmün açıklanmasının geri bırakılması gibi bir karar verilebilir, eğer somut vakıanın nasıl gerçekleştiği sübuta ulaştıysa.

    İdareye başvurudan itibaren dava açma süresi ne zaman başlar?

    İdareye başvurudan itibaren dava açma süresi, idari Yargılama Usulü Kanunu'nun 7. maddesine göre başlar. Bu maddeye göre, düzenleyici işlemlere karşı dava açma süresi şu şekilde belirlenir: - Bireysel idari işlem söz konusuysa, ilgilisine tebliğ tarihinden itibaren; - Düzenleyici idari işlem söz konusuysa, yayım tarihinden itibaren. Vergi davalarında ise dava açma süresi, ilgili işlemin niteliğine göre tahsilatın yapılması, tebliğin gerçekleştirilmesi veya tescilin yapılması gibi belirli olayların gerçekleşmesiyle başlar.

    Gerekceli karar yazıldıktan sonra ne olur idare mahkemesi?

    Gerekçeli karar yazıldıktan sonra idare mahkemesinde şu süreçler gerçekleşir: Tebligat: Gerekçeli karar, taraflara ya UYAP sistemi üzerinden elektronik tebligatla ya da fiziki olarak PTT aracılığıyla tebliğ edilir. Kanun yollarına başvuru: Taraflar, gerekçeli karara karşı istinaf veya temyiz yoluna başvurabilir. İdari işlem: Gerekçeli kararın kesinleşmesinden sonra idare, mahkeme kararına uygun şekilde yeniden işlem tesis etmek zorundadır. Gerekçeli kararın tebliği, hak arama özgürlüğünün kullanılması açısından kritik öneme sahiptir.