• Buradasın

    Kamu işçi alımı başvurusu nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kamu işçi alımı başvurusu için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir:
    1. İŞKUR Kaydı: Eğer İŞKUR'a kaydınız yoksa, esube.iskur.gov.tr adresi üzerinden "üye ol" seçeneğini tıklayarak kaydınızı yapın 13.
    2. Özgeçmiş Doldurma: Kayıt olduktan sonra, özgeçmiş sayfanızda yer alan "öğrenim bilgileri" ve "meslek bilgileri" alanlarını doldurun 13.
    3. İş Arama Statüsü: "Kişisel bilgiler" alanında yer alan "İş Arama Statüsü"nü aktife alın 13.
    4. İlanları Görüntüleme: "İş İlanları" sekmesine tıklayarak başvurusu devam eden kamu veya özel sektör işçi alım ilanlarını görüntüleyin 13.
    5. İlan Başvurusu: İlgili ilanın üstüne tıklayarak ilana ilişkin detaylı bilgilere ulaşın ve başvuru şartlarını karşıladığınızdan emin olduktan sonra "Başvur" butonuna tıklayın 13.
    Ayrıca, başvuru tarihleri içinde ilanın açıldığı yere adresinizi taşırsanız da başvuru yapabilirsiniz 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kamu işçi alımı hangi aylarda yapılır?

    Kamu işçi alımları genellikle Aralık ve Ocak aylarında gerçekleştirilir.

    Kurum dışı kamu işçi alımı ne demek?

    Kurum dışı kamu işçi alımı, devlet kurumları dışındaki diğer kamu kuruluşları tarafından yapılan işçi alımı sürecidir. Bu tür alımlar genellikle kamuya hizmet veren özel sektör şirketleri, kamu iktisadi teşebbüsleri veya kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları tarafından gerçekleştirilir.

    Kamu iş başvurularında fotoğraf gerekli mi?

    Evet, kamu iş başvurularında fotoğraf gereklidir. Başvuru sırasında son altı ay içerisinde çekilmiş biyometrik fotoğraf sunulması istenmektedir.

    Kamu ilanlarına kimler başvurabilir?

    Kamu ilanlarına başvurabilecek kişiler, genel olarak aşağıdaki şartları taşıyan Türk vatandaşlarıdır: 1. 18 yaşını tamamlamış olmak. 2. Affa uğramış olsa bile belirli suçlardan mahkum olmamak (devlet güvenliğine karşı suçlar, anayasal düzene karşı suçlar vb.). 3. Zimmet, irtikap, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık gibi suçlardan mahkum olmamak. 4. Engelli, eski hükümlü veya terörle mücadelede yaralanmış olmak gibi özel statülere sahip olanlar, ilgili belgelere sahip olarak başvuru yapabilirler. Ayrıca, her ilan için belirlenen özel şartlar ve nitelikler de dikkate alınmalıdır.

    Kariyer kapısı kamu işçi alımı başvurusu ne zaman?

    Kariyer Kapısı üzerinden kamu işçi alımı başvuruları farklı kurumlar için farklı tarihlerde açılmaktadır: 1. Hazine ve Maliye Bakanlığı: Müfettiş yardımcısı alımı başvuruları 13-24 Ocak 2025 tarihleri arasında yapılacaktır. 2. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı: Sürekli işçi alımı başvuruları 27 Aralık 2024 tarihine kadar yapılabilecektir. 3. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı: Sözleşmeli personel alımı başvuruları 21 Şubat - 11 Mart 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. 4. Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM): Sürekli işçi alımı başvuruları 14 Ekim - 27 Ekim 2024 tarihleri arasında yapılmıştır.

    Kamu personeli olmak için KPSS şart mı?

    Evet, kamu personeli olmak için KPSS (Kamu Personeli Seçme Sınavı) şartı bulunmaktadır. Lisans programlarından mezun olanlar veya sınavdan sonra mezun olacak öğrenciler KPSS'ye girebilirler.

    Kamu kurumlarında işçi olarak kimler çalışabilir?

    Kamu kurumlarında işçi olarak çalışabilecek kişiler, kamu hizmetleri alanında faaliyet gösteren çeşitli kurum ve kuruluşlarda görev yapan bireylerdir. Bu kişiler arasında şunlar yer alabilir: - Taşeron, kadrolu veya sözleşmeli çalışanlar. - Sağlık, eğitim, belediyecilik, altyapı çalışmaları, kamu hizmetleri gibi alanlarda görev alanlar. Kamu işçisi olabilmek için genel olarak bir kamu kurumunda çalışıyor olmak ve iş sözleşmesine dayanarak görev almak gerekmektedir.