• Buradasın

    Kamu iç denetimi ve dış denetimi kim yapar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kamu iç denetimini 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu'na göre iç denetim birimleri yürütür 14. Bu birimler, kamu idarelerinde doğrudan üst yöneticiye bağlı olarak çalışır 14.
    Kamu dış denetimini ise Sayıştay yapar 35. Sayıştay, harcama sonrası dış denetim yaparak kamu idarelerinin mali faaliyet, karar ve işlemlerini kanunlara uygunluk açısından inceler ve sonuçlarını TBMM'ye raporlar 5.
    Ayrıca, düzenleyici ve denetleyici kuruluşlar da bağımsız dış denetim yapabilir 3. Bu kuruluşlar arasında Sermaye Piyasası Kurulu, Radyo ve Televizyon Üst Kurulu, Rekabet Kurumu gibi örgütler bulunur 3.

    Konuyla ilgili materyaller

    Denetim ve teftiş aynı şey mi?

    Denetim ve teftiş aynı şey değildir, ancak kavramları karıştırmak mümkündür. Denetim, tanımlanmış ve standartlara bağlanmış bir faaliyet olup, geleceğe odaklı, geniş kapsamlı ve genellikle risk odaklı bir değerlendirme yapar. Bazı kaynaklarda teftiş, denetimin eski dildeki karşılığı olarak da kabul edilir ve bu iki kavram aynı anlamı taşıyabilir.

    Denetçiler hangi durumlarda atanır?

    Denetçiler, çeşitli durumlarda atanabilir: Şirket Genel Kurulu veya Ana Şirket Genel Kurulu Tarafından Atama. Yönetim Kurulu veya Mahkeme Tarafından Atama. Bakan veya Üst Yönetici Onayı ile Atama.

    Dış denetim raporunda nelere bakılır?

    Dış denetim raporunda aşağıdaki unsurlar yer alır: Yönetici özeti. Denetimin amacı ve kapsamı. Denetim kriterleri. Raporlama gerekliliklerine uyum. Performans bilgisinin içeriği. Veri kayıt sistemlerine ilişkin bulgular. İzleme ve etki değerlendirmesine yönelik bulgular. Kamu idaresine yapılan öneriler. Dış denetim genel değerlendirme raporu ise kamu idarelerinin denetimleri sonucunda düzenlenen denetim raporlarında önemli görülen veya genellik arz eden konuları, yürütülen denetimlere ilişkin genel bilgileri ve mali konularda belirtilmesi uygun görülen diğer hususları içerir. Dış denetim raporlarının içeriği, denetim yapılan kuruma ve denetimin türüne göre değişiklik gösterebilir.

    Kamu denetçisi nasıl karar verir?

    Kamu denetçisi, karar verme sürecinde genellikle aşağıdaki adımları izler: 1. Ön İnceleme: Mevzuat, idari başvuru yollarının tüketimi, görev alanı ve menfaat ihlali gibi konuları değerlendirerek işe başlar. 2. Esas İnceleme: Bu aşamada, uzman koordinatörlerin görüşleri ve tanık dinleme/bilirkişi incelemesi gibi yöntemlerle dosyanın esasına girer. 3. Karar Önerileri: Tavsiye, kısmi tavsiye/ret veya ret gibi karar önerilerini oluşturur ve ilgili birime sevk eder. 4. Nihai Karar: Son olarak, tüm değerlendirmeleri yaparak nihai kararı verir ve bu kararı kamuya açıklar. Bu süreçte, kamu denetçisi ayrıca iç kontrollerin güvenilirliği, risk yönetimi ve mali raporların doğruluğu gibi unsurları da dikkate alır.

    Kamu Denetçiliği Kurumu'nun amacı nedir?

    Kamu Denetçiliği Kurumu'nun amacı, kamu hizmetlerinin işleyişinde bağımsız ve etkin bir şikâyet mekanizması oluşturarak, idarenin her türlü eylem ve işlemlerini; insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde, hukuka ve hakkaniyete uygunluk yönlerinden incelemek, araştırmak ve önerilerde bulunmaktır.

    Kamu Gözetim Kurumu denetçileri kim atar?

    Kamu Gözetim Kurumu denetçileri, Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) tarafından atanır.

    Kamu denetçisi hangi bakanlığa bağlıdır?

    Kamu denetçisi, Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Başkanlığına bağlı olan Kamu Denetçiliği Kurumu'na (KDK) bağlıdır. KDK, kamu tüzel kişiliğini haiz, özel bütçeli bir kurumdur ve merkezi Ankara'dadır.