• Buradasın

    Kamu hizmetleri için hangi kuruma başvurulur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kamu hizmetleri için başvurulabilecek bazı kurumlar:
    • İŞKUR (Türkiye İş Kurumu) 14. Kamu işçi alım ilanları ve başvuruları için 4.
    • CİMER (Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi) 2. İstek, şikâyet, görüş-öneri gibi başvurular için 2.
    • e-Devlet Kapısı 3. Birçok kamu hizmetine erişim ve başvuru için 3.
    • İlgili kamu kuruluşları 5. Üniversiteler, bakanlıklar, belediyeler gibi kurumlar için 5.
    Başvuru yöntemleri arasında internet siteleri, telefon hatları, şahsen müracaat ve mektup/faks gönderme gibi seçenekler bulunmaktadır 24.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kamu kurumlarının hizmet özelliklerine göre belgelerini örnek veriniz?

    Kamu kurumlarının hizmet özelliklerine göre belge örnekleri: Ödeme belgeleri: Aylık bordro ve personel bildirimi: İlk atamalarda atama onayı ve işe başlama yazısı, naklen atamalarda ise atama onayı, işe başlama yazısı ve personel nakil bildirimi gibi belgeler eklenir. Huzur ücreti ödemesi: Ödenecek miktarın tespitine ilişkin yetkili makamın onay veya yazısı, üyelerin ad-soyadlarını ve katıldıkları toplantı sayısını gösterir tahakkuk birimince onaylı liste gereklidir. Fatura ve benzeri belgeler: Hizmet alımları: Fatura, hakediş raporu ve taahhüt dosyası ödeme belgesine bağlanır. Sigorta giderleri: Harcama talimatı ve sigorta poliçesi veya zeyilname gereklidir. Onay belgeleri: İhale usulüyle alımlar: Kamu ihale mevzuatında belirlenen ihale onay belgeleri kullanılır. Doğrudan temin veya istisnai alımlar: Alım konusu işin nev’i, niteliği, miktarı gibi detayları içeren harcama onay belgeleri gereklidir. Bu belgeler, kamu harcamalarının usulüne uygun yapıldığını göstermek amacıyla düzenlenir.

    Kamu Hizmeti Komisyonu ne iş yapar?

    Kamu Hizmeti Komisyonu'nun bazı görevleri: Devlet pozisyonlarına personel alımı. Devlet çalışanlarının ücret ve sosyal haklarının belirlenmesi. Devlet çalışanlarının eğitim ve gelişiminin denetlenmesi. Hükümet politikalarının etkin uygulanmasının sağlanması. Devlet daireleri ve kurumlarının performansının izlenmesi. Kaynakların tahsisine ilişkin kararların alınması. Kamu sektörü konularında hükümete tavsiyelerde bulunulması. Kamu sektöründe iyi yönetişim ve hesap verebilirliğin teşvik edilmesi. Kamu hizmeti çalışanlarını etkileyen kararların tarafsız ve adil olmasını sağlamak (Quebec örneği). Ayrıca, Kamu Hizmeti Komisyonu, kamu hizmetindeki terfi işlerine erişim için yapılan sınavları doğrular ve gerekli durumlarda anlaşmazlıkları idari mahkeme olarak çözer (Quebec örneği).

    Kamu hizmetlerinin elektronik ortamda sunulması nedir?

    Kamu hizmetlerinin elektronik ortamda sunulması, basılı ortamdaki bilgi ve belgelerin elektronik ortama taşınması ve veritabanlarının diğer idarelerle paylaşılması anlamına gelir. Elektronik ortamda sunulan kamu hizmetlerine örnek olarak şunlar verilebilir: e-Devlet Kapısı: Başvuruların elektronik ortamda yapılmasına, sürecin başvuru sahibince izlenebilmesine ve sonucun ilgilisine elektronik ortamda iletilmesine olanak tanır. Online işlemler: Bilet rezervasyonu, çeşitli programlara kayıtlar, formların elektronik ortamda doldurulması gibi hizmetler. Elektronik devlet anlayışı, kamu hizmetlerine ilişkin bilgilerin internet siteleri ve dijital platformlardan açık erişim esasına dayalı olarak vatandaşlarla paylaşılmasını sağlar.

    Kamu kurumunda dilekçe nereye verilir?

    Türk vatandaşları ve Türkiye’de ikamet eden yabancılar, kendileriyle veya kamu ile ilgili dilek ve şikayetleri hakkında, Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne (TBMM) veya yetkili idari makamlara yazı ile başvurma hakkına sahiptirler. Dilekçelerin verilebileceği yerler: Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM). Yetkili idari makamlar. Dilekçelerde, dilekçe sahibinin adı-soyadı ve imzası ile iş veya ikametgâh adresinin bulunması gerekir.

    E-devletten kamu iş başvurusu nasıl yapılır?

    E-Devlet üzerinden kamu iş başvurusu yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. e-Devlet'e Giriş: T.C. kimlik numarası ve şifre ile e-Devlet'e giriş yapılır. 2. Kariyer Kapısı: "Cumhurbaşkanlığı Kariyer Kapısı Kamu İşe Alım" hizmetine erişilir. 3. Başvuru: Kadro ilanı veren kurumlara sistem üzerinden oluşturulan "kariyer kapısı" başvuru ekranı kullanılarak iş başvurusu yapılır. Ayrıca, kamu işçi alım ilanlarına başvuru, esube.iskur.gov.tr adresi veya e-Devlet üzerinden de online kullanıcı girişi yapılarak ya da Alo 170 hattı üzerinden gerçekleştirilebilir. Başvuru yaparken, ilanlarda belirtilen meslek, öğrenim, sertifika ve diğer kişisel şartları taşımak ve bu bilgilerin özgeçmişte yer alan bilgilerle eşleşmesini sağlamak gereklidir.

    Kamu kurumlarına başvuru formu nereye gönderilir?

    Kamu kurumlarına başvuru formu göndermek için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: cimer.gov.tr veya turkiye.gov.tr adresleri. ALO 150 telefon hattı. İletişim Başkanlığı. Valilik ve kaymakamlıklar. Başvuru formu gönderilirken, başvuru sahibinin adı, soyadı, imzası, yerleşim yeri veya iş adresi gibi bilgilerin formda yer alması gerekebilir.

    Kamu hizmetleri nelerdir?

    Kamu hizmetleri, bir hükûmet tarafından kamu kurumu aracılığıyla yetki alanlarında yaşayan kişilere sağlanan hizmetlerdir. Bazı kamu hizmetleri: itfaiye örgütü; polis; hava kuvvetleri; paramedik sağlık görevlileri; eğitim; sağlık hizmeti; sosyal güvenlik; toplu ulaşım. Kamu hizmetleri, konularına göre idari, iktisadi, sosyal ve bilimsel-kültürel olarak sınıflandırılabilir.