Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kamu görevlileri etik davranış ilkeleri şunlardır:
- Görevin yerine getirilmesinde kamu hizmeti bilinci: Kamu görevlileri, sürekli gelişimi, katılımcılığı, saydamlığı, tarafsızlığı, dürüstlüğü ve kamu yararını gözetmeyi esas alırlar 12.
- Halka hizmet bilinci: Halkın günlük yaşamını kolaylaştırmayı, ihtiyaçlarını en etkin, hızlı ve verimli biçimde karşılamayı hedeflerler 13.
- Hizmet standartlarına uyma: Kamu hizmetlerini belirlenen standartlara ve süreçlere uygun şekilde yürütürler 13.
- Amaç ve misyona bağlılık: Çalıştıkları kurum veya kuruluşun amaçlarına ve misyonuna uygun davranırlar 13.
- Dürüstlük ve tarafsızlık: Yasallık, adalet, eşitlik ve dürüstlük ilkeleri doğrultusunda hareket ederler, ayrım yapamazlar 13.
- Çıkar çatışmasından kaçınma: Görevlerini tarafsız ve objektif şekilde icra etmelerini etkileyecek çıkar çatışmalarından kaçınırlar 13.
- Hediye alma ve menfaat sağlama yasağı: Hediye kabul etmezler ve menfaat sağlayamazlar 13.
- Nezaket ve saygı: Üstleri, meslektaşları, astları ve hizmetten yararlananlara karşı nazik ve saygılı davranırlar 13.
- Yetkili makamlara bildirim: Etik ilkelerle bağdaşmayan durumları yetkili makamlara bildirirler 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: