Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
İşçi disiplin yönetmeliği, iş yerinin iç uygulamasını düzenleyen ve işçi-işveren arasında olası uyuşmazlıkların önüne geçmek amacıyla oluşturulan bir yönetmeliktir 2.
İşçi disiplin yönetmeliğinde genellikle yer alan bazı maddeler:
- Çalışma saatleri 2. Çalışma saatleri, mola saatleri, işe giriş ve çıkış saatleri gibi düzenlemeler 2.
- Davranış kuralları 2. İşverene ve diğer çalışanlara karşı saygılı ve uygun davranış kuralları 2.
- Ekipman kullanımı 2. İş ekipmanlarının korunması ve talimatlara uygun kullanımı 2.
- Temizlik ve düzen 2. Çalışma alanının temiz ve düzenli tutulması 2.
- Yasak maddeler 2. İş yerinde ateşli silah, kesici aletler, alkollü içki ve keyif verici madde bulundurma yasağı 2.
- Disiplin cezaları 2. İhtar, yevmiye kesintisi ve işten çıkarma gibi cezalar ve uygulama koşulları 2.
Disiplin cezaları, iş sözleşmeleri veya toplu iş sözleşmelerinde belirtilen nedenlerle uygulanır 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: