Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
İş deneyim belgesi almak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Başvuru yapılacak kurum veya kuruluş: İş deneyim belgesi, işin yapıldığı kamu kurum ve kuruluşuna veya özel sektörde yapılan işler için ilgili mercilere başvurularak alınabilir 23.
- Gerekli belgeler: Başvuru sırasında işin sözleşmesini, hakediş raporlarını, geçici kabul tutanağını ve diğer ilgili belgeleri (örneğin, sigorta müdürlüğünden onaylı iş yeri bildirgesi, faturalar) sunmak gerekebilir 4.
- Başvuru süreci: Hak sahibi olan kişiler, gerekli evraklarla birlikte ilgili idareye dilekçe ile başvurmalıdır 3. İdareler, belge talebi üzerine 20 iş günü içerisinde iş deneyim belgesini düzenlemek zorundadır 3.
- Geçerlilik süresi: Mal ve hizmet alımlarında iş deneyim belgeleri 5 yıl, yapım işlerinde ise 15 yıl geçerlidir 3.
İş deneyim belgelerinin Elektronik Kamu Alımları Platformu'na (EKAP) kayıtlı olması gerekmektedir; aksi takdirde bu belgeler ihalelerde kullanılamaz 45.
İş deneyim belgesi başvurusunun uygun görülmemesi durumunda, konu idare mahkemelerine taşınabilir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: