• Buradasın

    İnternet üzerinden yapılan şikayetler nereye yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İnternet üzerinden yapılan şikayetler çeşitli kurumlara yapılabilir:
    1. Cumhuriyet Başsavcılığına: Bilişim suçları için en yaygın başvuru yöntemi, ilgili yer Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulunmaktır 13. Şikayet dilekçesi, e-Devlet üzerinden UYAP Vatandaş Portalı aracılığıyla da gönderilebilir 1.
    2. Emniyet Genel Müdürlüğü ve Jandarma Siber Suçlarla Mücadele Birimleri: Şikayetler, Alo 155 Polis İmdat Hattı veya Alo 156 Jandarma İhbar Hattı üzerinden yapılabilir 13. Ayrıca, EGM Siber Suçlarla Mücadele Birimi'nin resmi internet sitesi üzerinden de başvuru yapılabilir 1.
    3. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK): İnternette işlenen bazı suçlarla ilgili başvurular, BTK bünyesindeki İnternet Bilgi İhbar Merkezi'ne (ihbarweb.org.tr) yapılabilir 12.
    4. Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER): Bilişim suçlarına ilişkin ihbarlar, CİMER'in resmi web sitesi veya e-Devlet üzerinden yapılabilir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    E.devlet şikayet hattı var mı?

    Evet, E-Devlet üzerinden şikayet hattı bulunmaktadır. E-Devlet'te şikayet, talep ve önerilerinizi iletebileceğiniz iletişim kanalları şunlardır: 1. E-Devlet Çağrı Merkezi: 160 numaralı telefon üzerinden E-Devlet Kapısı çağrı merkezine ulaşabilirsiniz. 2. İletişim Formu: E-Devlet Kapısı'nın resmi web sitesinde yer alan iletişim formunu doldurarak sorunlarınızı iletebilirsiniz. 3. CİMER (Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi): E-Devlet üzerinden veya CİMER'in resmi web sitesi üzerinden şikayet ve önerilerinizi Cumhurbaşkanlığına iletebilirsiniz.

    BTK internet şikayet nasıl yapılır?

    BTK'ya internet şikayetini iki farklı şekilde yapabilirsiniz: 1. Online Şikayet Bildirimi: BTK'nın resmi web sitesi üzerinden "Tüketici Şikayet Sistemi"ne giriş yaparak şikayetinizi oluşturabilirsiniz. Bunun için: - e-Devlet kapısına girip "BTK Tüketici Şikayet" veya "Tüketici Şikayet Bildirim Sistemi" seçeneğini seçin. - Firma faaliyet alanı, hizmet sağlayıcı adı, şikayet konusu ve metnini doldurup belgeleri yükleyin. 2. Telefonla İletişim: BTK Tüketici İletişim Merkezi'ni 120 numaralı telefondan arayarak şikayetinizi iletebilirsiniz.