• Buradasın

    İl özel idare personeli tayin isteyebilir mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evet, il özel idare personeli tayin isteyebilir.
    İl özel idare personelinin tayin işlemleri, 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu ve ilgili yönetmeliklere göre yürütülür 1. Personel, hizmet bölgeleri arasında fark gözetilmeksizin, İdare'nin takdiri ile tayin edilebilir 1.
    Ayrıca, 7433 sayılı kanun ile yapılan düzenleme doğrultusunda, belediyelerde tam zamanlı olarak çalışan sözleşmeli personel, memur kadrolarına atandıktan sonra da tayin hakkına sahiptir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    İl özel idaresi yönetici yönetmeliği nedir?

    İl Özel İdaresi Yönetici Yönetmeliği, 5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanunu'na göre belirlenmiştir. Bu yönetmeliğe göre, il özel idaresinin organları ve yöneticilerinin görevleri şu şekildedir: Organlar: İl özel idaresi, Vali, İl Genel Meclisi ve İl Encümeni'nden oluşur. Vali: İl özel idaresinin başı ve tüzel kişiliğinin temsilcisidir. İl Genel Meclisi: İdarenin karar organıdır. İl Encümeni: Vali tarafından hazırlanan gündemi görüşmek üzere haftada en az bir defa toplanır. Genel Sekreter: Vali adına idareyi düzenler ve yürütür.

    Mahalli idare mevzuatı nedir?

    Mahalli idare mevzuatı, il özel idaresi, belediye ve köy gibi mahallî idarelerin hukukî statüsünü, kuruluşunu, organlarını, yönetimini, görev, yetki ve sorumluluklarını düzenleyen kanun ve yönetmelikleri kapsar. Başlıca mevzuat şunlardır: 5355 sayılı Mahalli İdare Birlikleri Kanunu. 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu. 5393 sayılı Belediye Kanunu, 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu, 5302 sayılı İl Özel İdareleri Kanunu. Ayrıca, mahallî idarelerin denetimi İçişleri Bakanlığı ve Sayıştay tarafından yapılır.

    İl özel idaresinde çalışanlar hangi kanuna tabi?

    İl özel idaresinde çalışanlar, 5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanunu hükümlerine tabidir. Bu kanun, il özel idarelerinin kuruluşunu, organlarını, yönetimini, görev, yetki ve sorumluluklarını ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektedir.

    İl özel idare çalışanları memur mu?

    Evet, il özel idare çalışanları memurdur. İl özel idaresi personeli, vali tarafından atanır ve ilk toplantıda il genel meclisinin bilgisine sunulur.

    İl özel idarede çalışan engelli işçi tayin isteyebilir mi?

    Evet, il özel idarede çalışan engelli işçi tayin isteyebilir. İlgili mevzuatına göre alınan sağlık kurulu raporunda en az yüzde kırk oranında engelli olduğu belirtilen işçiler, engellilik durumundan kaynaklanan gerekçelere dayalı olarak yer değiştirme talebinde bulunabilir. Ancak, engelli işçilerin tayin hakkı, 696 sayılı KHK ile kadroya alınan ve çakılı kadro şeklinde çalışan işçiler için geçerli olmayabilir.

    İl özel idaresi kanunu nedir?

    İl Özel İdaresi Kanunu, 5302 sayılı ve 22/2/2005 kabul tarihli bir kanundur. Bu kanunun amacı, il özel idaresinin kuruluşunu, organlarını, yönetimini, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir. İl özel idaresinin görev alanı, il sınırlarını kapsar ve mahallî müşterek nitelikte olmak şartıyla sağlık, tarım, sanayi, ticaret, çevre düzeni plânı, bayındırlık, toprağın korunması, erozyonun önlenmesi, kültür, sanat, turizm, sosyal hizmet ve yardımlar gibi hizmetleri içerir. İl özel idaresinin yetkileri arasında kanunlarla verilen görev ve hizmetleri yerine getirebilmek için her türlü faaliyette bulunmak, gerçek ve tüzel kişilerin faaliyetleri için kanunlarda belirtilen izin ve ruhsatları vermek ve denetlemek, yönetmelik çıkarmak, emir vermek, yasak koymak ve uygulamak yer alır.