• Buradasın

    İdari mahkeme tanı değişikliği yapabilir mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İdari mahkeme, hatalı olduğu düşünülen sağlık kayıtlarının değiştirilmesi veya silinmesi için yapılan başvuruları değerlendirebilir 2.
    Bunun için, öncelikle Sağlık Bakanlığı Sağlık Bilgi Sistemleri Genel Müdürlüğü'ne başvurarak hatalı kaydın düzeltilmesi talep edilmelidir 2. Eğer bu başvuru reddedilirse, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'na göre idare mahkemesinde iptal davası açılabilir 12.
    Dava dilekçesinde, tanının hukuka aykırı konulduğuna dair deliller, tanının olumsuz etkilediği başvurular ve yeni bir değerlendirme raporu gibi bilgilere yer verilmesi faydalı olacaktır 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Tanı değişikliği idari mahkemeye başvurma hakkını etkiler mi?

    Tanı değişikliğinin idari mahkemeye başvurma hakkını etkileyip etkilemeyeceği konusunda doğrudan bir bağlantı bulunmamaktadır. Ancak, idari mahkemeye başvurma hakkı, genel olarak idari işlemlerin hukuka aykırılığı veya kişisel hakların ihlali durumlarında ortaya çıkar. Dolayısıyla, tanı değişikliği gibi bir idari işlemle ilgili olarak, eğer bu işlem kişinin haklarını ihlal ediyorsa, idari mahkemeye başvurma hakkı söz konusu olabilir.

    İdare mahkemeleri hangi davalara bakar?

    İdare mahkemeleri, idarenin işlem ve eylemlerine karşı açılan davalara bakar. Bu mahkemelerde görülen belli başlı davalar şunlardır: Memurların özlük haklarına ilişkin davalar (atama, disiplin cezası, terfi gibi). Belediyelerin imar planlarının iptali için açılan davalar. Emekli sandığı işlemlerine karşı davalar. İdare organlarının işlem ve eylemleri nedeniyle hakları ihlal edilen kişilerin açtığı maddi ve manevi tazminat davaları. Öğrencilerin not ve sınıf geçme işlemleri ile ilgili davalar. Ayrıca, vergi uyuşmazlıkları ve vergi davaları da idare mahkemelerinin görev alanına girer.

    İdari işlemler hangi hallerde sona erer?

    İdari işlemler, çeşitli hallerde sona erebilir: 1. İptâl: Bir mahkeme kararıyla idari işlem iptal edilirse, bu işlem geriye dönük olarak tüm hüküm ve sonuçlarıyla geçersiz hale gelir. 2. Sürenin Dolması: İdari işlemler genellikle belirli bir süre sınırlaması olmaksızın yürürlüğe girer, ancak belirli bir süre için geçerli olacak şekilde de düzenlenebilir. Bu sürenin dolması işlemi sona erdirir. 3. İnfisâhi Şartın Gerçekleşmesi: İdare, bir işlemi belirli bir şarta bağlı olarak gerçekleştirirse, bu şartın yerine gelmesiyle işlem yürürlükten kalkar. 4. Maddi Sebepler: İşlemin konusu ortadan kalkarsa veya muhatabı kişi vefat ederse, işlem geçerliliğini yitirir. 5. İdare Tarafından Sona Erdirme: İdare, kendi kararıyla işlemi geri alabilir veya kaldırabilir.

    İdari yargıda yenileme talebi nedir?

    İdari yargıda yenileme talebi, kesinleşmiş mahkeme kararlarının belirli sebeplerle tekrar incelenerek yeni bir yargılama yapılmasını sağlayan olağanüstü bir kanun yoludur. Bu talep için gerekli şartlar şunlardır: 1. Kesinleşmiş bir mahkeme kararı: Yenileme talebi, sadece kesin hüküm haline gelmiş kararlar için yapılabilir. 2. Geçerli bir sebep: İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 53. maddesinde sayılan nedenlerden birinin varlığı gereklidir. 3. Süre: Yenileme talebi, sebebin öğrenilmesinden itibaren üç ay içinde yapılmalıdır ve her hâlükârda kesin hükmün verildiği tarihten itibaren on yıl geçtikten sonra yapılamaz. Başvuru, kararı veren mahkemeye bir dilekçe ile yapılır ve mahkeme, yenileme sebeplerinin varlığını inceledikten sonra talebi kabul eder veya reddeder.

    İdari mahkemeden gelen karar kesin mi?

    İdari mahkemeden gelen kararlar kesin değildir. İlk derece mahkemeleri tarafından verilen kararlara karşı, belirli şartlar altında istinaf yoluna başvurulabilir. İstinaf incelemesi sonucunda bölge idare mahkemesinin verdiği kararlar da kesin olmayabilir ve bu kararlara karşı Danıştay'da temyiz yoluna gidilebilir. Bazı davalar ise doğrudan kesin karar niteliğindedir ve bu kararlara karşı herhangi bir üst yargı yoluna başvurulamaz.

    İdare Mahkemesi'ne hangi hallerde dilekçe verilir?

    İdare Mahkemesi'ne dilekçe verilmesi gereken haller şunlardır: 1. İdari İşlemlerle İlgili Uyuşmazlıklar: İdarenin hukuka aykırı işlem yapması durumunda, örneğin atama kararı, disiplin cezası veya ruhsatların iptali gibi durumlarda. 2. İdari Eylemlerden Kaynaklanan Uyuşmazlıklar: İdarenin bir eylemi nedeniyle kişilerin malvarlığına veya kişisel haklarına zarar gelmesi durumunda. 3. İdari Sözleşmelerden Doğan Uyuşmazlıklar: Kamu hizmetlerinin yürütülmesi amacıyla yapılan idari sözleşmelere aykırılık nedeniyle. 4. Vergi Uyuşmazlıkları: Vergi daireleri tarafından haksız veya yanlış şekilde tahakkuk ettirilen vergi, resim, harç ve cezalar için. Dilekçe, İdare Mahkemesi, Vergi Mahkemesi veya Danıştay başkanlıklarına hitaben yazılmış imzalı bir şekilde verilmelidir.

    İdare mahkemesinde aşamalar nelerdir?

    İdare mahkemesinde dava süreci şu aşamalardan oluşur: 1. Dava Açma: Davacının, idari işlemin tebliğinden itibaren iptal davalarında 60 gün, tam yargı davalarında ise 1 yıl içinde dava açması gerekmektedir. 2. Ön İnceleme: Mahkeme, dava şartlarını inceler ve davanın yetkili mahkemede açılıp açılmadığını kontrol eder. 3. Delil ve Savunma Süreci: Taraflar, delillerini sunar ve savunmalarını yapar. 4. Karar Aşaması: Mahkeme, idari işlemin hukuka uygun olup olmadığını değerlendirerek karar verir. 5. Temyiz ve İtiraz: Taraflar, mahkeme kararına karşı Danıştay’a veya bölge idare mahkemelerine başvurabilir. Bu süreçte, uzman bir avukat ile çalışmak, hak kayıplarını önlemek açısından büyük önem taşır.