• Buradasın

    İdari mahkeme tanı değişikliği yapabilir mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İdari mahkemeler, tanı değişikliği yapamaz. İdari mahkemeler, idari eylem ve işlemlerin hukuka uygunluğunu denetler ve yerindelik denetimi yapamazlar 13. Tanı değişikliği gibi tıbbi veya uzmanlık gerektiren konular, idari mahkemelerin yetki alanına girmez. Bu tür konular genellikle sağlık kuruluşları veya uzman sağlık profesyonelleri tarafından ele alınır.
    Eğer tanı değişikliği gerektiren bir durum varsa, bu konunun ilgili sağlık otoriteleri veya uzman sağlık kurulları tarafından değerlendirilmesi daha uygun olacaktır.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    İdari işlemler hangi hallerde sona erer?

    İdari işlemler, çeşitli nedenlerle sona erebilir: Sürenin dolması. İnfisahi şartın gerçekleşmesi. İptal. Maddi sebepler. Geri alma. Ayrıca, idarenin iradesi dışındaki sebepler de idari işlemleri sona erdirebilir.

    İdari yargıda dava nasıl sonuçlanır?

    İdari yargıda dava, belirli prosedürlerin tamamlanması ve hukuki süreçlerin işletilmesi sonucunda sonuçlanır. İşte genel adımlar: 1. Dava Dilekçesi Hazırlama: Davacı, idari işlemin iptali veya bir hakkın tesisi için dilekçe hazırlar. 2. Dosyanın İncelenmesi: Mahkeme, dilekçe ve ekleri inceler, eksik belge varsa tamamlatır. 3. Karşı Tarafın Savunması: İdari işlemi gerçekleştiren idare, savunmasını sunar. 4. Keşif ve Bilirkişi İncelemesi: Gerekirse bu işlemler yapılır. 5. Karar Verme: Mahkeme, tarafların beyanlarını ve sunulan delilleri değerlendirerek karar verir. Dava süresi, davanın niteliğine, mahkemenin iş yüküne ve hukuki prosedürlere bağlı olarak değişir.

    Tanı değişikliği idari mahkemeye başvurma hakkını etkiler mi?

    Tanı değişikliğinin idari mahkemeye başvurma hakkını doğrudan etkilediğine dair bir bilgi bulunmamaktadır. 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 11. maddesi, ilgililerin idari dava açılmadan önce, idari işlemin kaldırılması, geri alınması, değiştirilmesi veya yeni bir işlem yapılması için üst makamlara başvurabileceklerini belirtir. İdari mahkemeye başvurma hakkı, genel olarak idari eylem veya işlemlerden doğan hak ihlalleri durumunda mümkündür. Tanı değişikliği de dahil olmak üzere, belirli bir idari işlem veya eylemin hak ihlali oluşturup oluşturmadığı, davanın esasına göre değerlendirilecektir.

    İdare mahkemesinde aşamalar nelerdir?

    İdare mahkemesinde dava süreci şu aşamalardan oluşur: 1. Dava Dilekçesi: İdari dava, Danıştay veya görevli mahkeme başkanlıklarına hitaben yazılmış dilekçe ile açılır. 2. Savunma: Dava açıldıktan sonra idarenin savunma yapması için süre tanınır. 3. Delil Sunma: Davacı ve davalı, iddialarını destekleyecek delilleri mahkemeye sunar. 4. Duruşma: Bazı durumlarda idari yargı organı duruşma düzenleyebilir. 5. Karar: Mahkeme, tüm delilleri ve savunmaları değerlendirerek idarenin işleminin iptali, zararın tazmini veya davanın reddi şeklinde bir karar verir. İdare mahkemesinde yazılı yargılama usulü uygulanır ve inceleme dosya üzerinden yapılır.

    İdare Mahkemesi'ne hangi hallerde dilekçe verilir?

    İdare Mahkemesine verilebilecek dilekçeler, genellikle aşağıdaki durumlarda açılır: İdari işlemlerle ilgili uyuşmazlıklar. İdarenin eylemlerinden kaynaklanan uyuşmazlıklar. İdari sözleşmelerden doğan uyuşmazlıklar. Vergi uyuşmazlıkları. İdare Mahkemesine dava açmadan önce, dava konusu işlemin hukuka aykırı olduğu açıklanmalı ve belirli süreler içinde başvuru yapılmalıdır.

    İdari mahkemeden gelen karar kesin mi?

    İdari mahkemeden gelen kararın kesin olup olmadığı, kararın türüne ve hangi aşamada olduğuna bağlıdır. İlk derece mahkemesi kararları: Kesin olmayan kararlar: İdari eylemlerden hakları ihlal edilenlerin, haklarının yerine getirilmesi istemiyle idareye başvurmaları sonucu verilen kararlar (3 yıl veya 5 yıl içinde). Kesin kararlar: Konusu 5.000 Türk lirasını geçmeyen vergi davaları, tam yargı davaları ve idari işlemlere karşı açılan iptal davaları hakkında idare ve vergi mahkemelerince verilen kararlar. İstinaf ve temyiz aşamaları: İstinaf kararları: Bölge idare mahkemesi, ilk derece mahkemesi kararını hukuka uygun bulursa istinaf başvurusunun reddine karar verir. Temyiz kararları: Danıştay dava daireleri ile idare ve vergi mahkemelerinin nihai kararları, başka kanunlarda aksine hüküm bulunsa dahi Danıştay'da temyiz edilebilir. Ayrıca, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 45. maddesine göre, idare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarına karşı itiraz süresi, tebliğ tarihini izleyen günden itibaren 30 gündür.

    İdari yargıda kesin kararlar nelerdir?

    İdari yargıda kesin kararlar, şekli ve maddi anlamda kesin hükümler olarak ikiye ayrılır. Şekli anlamda kesin hüküm: Bir kararın, itiraz ve yasa yollarından geçerek veya başvuru sürelerinin sona ermesiyle değişmez bir nitelik kazanması durumudur. Maddi anlamda kesin hüküm: Bir kararın, mahkeme tarafından yargılamanın sonunda verilmiş ve hakimin davadan el çekmesi sonucunu doğuran kararlar olmasıdır. Bazı kesin karar örnekleri: 2559 sayılı Polis Vazife ve Salahiyet Kanunu'na göre, bu kanunda düzenlenen idari para cezalarına karşı yapılan itirazlar üzerine idare mahkemesinin verdiği kararlar. 6458 sayılı Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu'na göre, sınır dışı etme kararlarına karşı idare mahkemesine yapılan başvurular üzerine verilen kararlar. 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 46. maddesine göre, bazı davalar hakkında idari istinaf mahkemelerinin verdiği kararlar.