• Buradasın

    Hizmet kusuru ve dijital hizmet kusuru arasındaki fark nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Hizmet kusuru ve dijital hizmet kusuru arasındaki temel fark, idari davranışın gerçekleştiği ortamın ve faaliyet türünün farklı olmasıdır 12.
    • Hizmet kusuru, idarenin kamu hizmeti veya kolluk faaliyetleri sırasındaki kusurlarını ifade eder 34.
    • Dijital hizmet kusuru, idarenin dijital ortamdaki kamu hizmeti ve kolluk faaliyetlerinden kaynaklanan kusurlarını ifade eder 12.
    Dijital hizmet kusuru, klasik hizmet kusuru kavramıyla karışmaması ve dijital ortamın özelliklerinin vurgulanması için kullanılır 12.
    Özetle:
    • Hizmet kusuru: Maddi dünya ve kamu hizmeti 3.
    • Dijital hizmet kusuru: Dijital ortam ve kamu hizmeti 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Dijital hizmet kusurundan kim sorumludur?

    Dijital hizmet kusurundan sorumlu olan taraf, idaredir. Dijital hizmet kusuru, idarenin dijital ortamdaki kamu hizmeti ve kolluk faaliyetlerinden kaynaklanan kusurlu davranışlarını ifade eder. Ancak, özel hukuk kişilerinin dijital ortamdaki faaliyet alanlarına yapılan saldırılar dijital hizmet kusuru olarak değerlendirilmez. Dijital hizmet kusuru durumunda, zarar gören kişiler tam yargı davası açarak idareden tazminat talep edebilir.

    İdarenin hizmet kusuru ve kusursuz sorumluluğu arasındaki fark nedir?

    İdarenin hizmet kusuru ve kusursuz sorumluluğu arasındaki temel fark, idarenin kusurlu olup olmamasına göre belirlenir. Hizmet kusuru, idarenin sunduğu hizmetin kötü veya eksik bir şekilde yerine getirilmesi nedeniyle ortaya çıkan zararlardan kaynaklanan sorumluluktur. Kusursuz sorumluluk ise, idarenin bir kusuru olmasa bile zararın tazmin edilmesini gerektirir.

    Hizmet kalitesi modelleri nelerdir?

    Hizmet kalitesi modelleri arasında en yaygın olanları şunlardır: SERVQUAL Modeli: Parasuraman, Zeithaml ve Berry tarafından geliştirilmiştir. SERVPERF Modeli: Cronin ve Taylor tarafından ortaya atılmıştır. Grönroos Modeli: Hizmet kalitesinin teknik, fonksiyonel ve imaj olarak üç boyutta değerlendirilmesini önerir. Kritik Olaylar Yöntemi (CIT): Hizmet kalitesi problemlerini belirlemek için kullanılır. Ayrıca, Benchmarking, Toplam Kalite Endeksi, Grup Mülakat Yöntemi ve İstatiksel Yöntemler gibi modeller de hizmet kalitesi ölçümünde kullanılır.

    Hizmet kusuru nedeniyle tazminat davası nasıl açılır?

    Hizmet kusuru nedeniyle tazminat davası açmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Kamu Hizmeti: Zarara yol açan işlem, idarenin yaptığı bir kamu hizmeti olmalıdır. 2. Hizmet Kusuru: Hizmetin kötü, geç veya hiç işlememesi gibi bir kusur bulunmalıdır. 3. Zarar: Kamu hizmeti nedeniyle bir zarar doğmuş olmalıdır. 4. İspat: Zarar gören, idarenin kusurlu olduğunu ispat etmelidir. 5. Dava Süresi: Dava, yasal süresi içerisinde açılmalıdır. Genel süre 60 gündür ve bu süre hak düşürücüdür. Dava Süreci: 1. İdari Başvuru: Zarar gören, öncelikle zarara sebep olan idari eylemi gerçekleştiren idareye zararın tazmini için başvuruda bulunmalıdır. 2. Reddi Durumu: Başvuru kısmen veya tamamen reddedilirse ya da idare 30 gün içinde cevap vermezse, dava açma süresi içinde tam yargı davası açılabilir. Görevli ve Yetkili Mahkeme: Bu davalarda idari yargı mercileri görevlidir. Yetkili mahkeme, hizmetin görüldüğü veya eylemin yapıldığı yere göre belirlenir. Dava sürecinde hukuki danışmanlık almak faydalı olabilir.

    İdarenin hizmet kusuru deprem için geçerli mi?

    Evet, idarenin hizmet kusuru deprem için geçerlidir. İdare, deprem gibi doğal afetler öncesinde ve sonrasında çeşitli yükümlülükleri yerine getirmezse, bu durum hizmet kusuru olarak değerlendirilir ve idarenin sorumluluk alanına girer. İdari yükümlülüklerden bazıları: - Deprem kuşağında yer alan bölgelerde depreme karşı hazırlıklı olmak. - Binaların depreme dayanıklı olarak tasarlanmasını sağlamak. - Arama kurtarma faaliyetlerini zamanında ve etkin bir şekilde yürütmek. Bu yükümlülüklerin yerine getirilmemesi durumunda, zarar gören kişiler tam yargı davası açarak idareden tazminat talep edebilirler.

    Dijital hizmet kusuru nedir?

    Dijital hizmet kusuru, idarenin dijital ortamdaki kamu hizmeti ve kolluk faaliyetlerinden kaynaklanan kusurlu davranışlarının tazmininde kullanılan bir sorumluluk kavramıdır. Dijital hizmet kusuru, aşağıdaki durumlarda gündeme gelebilir: İdarenin internette siber güvenliği sağlama yükümlülüğünü yerine getirememesi ve kişilerin zarar görmesi; E-devlet ve internet ortamındaki kamu hizmetlerinde aksama olması; İdarenin, internet ortamını düzenleyip denetlerken Anayasa’nın gereklerine aykırı müdahalede bulunması ve zarar meydana gelmesi. Dijital hizmet kusuru, özel hukuk sorumluluğunu veya haksız fiil sorumluluğunu ifade etmez.

    İdarenin hizmet kusuru nedir?

    İdarenin hizmet kusuru, kamu hizmetlerinin mevzuat hükümlerine aykırı, zamanında ve olması gerektiği gibi yerine getirilmemesi veya hiç yapılmaması durumudur. Bu kusur neticesinde oluşan zararlardan, kamu hizmetini yerine getiren memur değil, işlemin asıl sahibi olan idare sorumludur. İdarenin hizmet kusuruna örnek olarak, yol çalışmaları sırasında gerekli önlemlerin alınmaması nedeniyle yayaların zarar görmesi veya sağlık hizmetlerindeki aksaklıklar sebebiyle bireylerin zarar görmesi verilebilir. İdarenin hizmet kusuru nedeniyle zarara uğrayan kişiler, zararlarının tazmini için tam yargı davası açabilirler.