• Buradasın

    Hemşirelik yönetmeliğinde değişiklik yapılmasına dair yönetmelik nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Hemşirelik Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik, 8 Mart 2010 tarihli ve 27515 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan yönetmeliktir 23.
    Bu yönetmelikte yapılan bazı değişiklikler şunlardır:
    • Hemşirelerin görev ve yetkileri: Hemşirelerin, tabip tarafından verilen tedavileri uygulamak, hemşirelik bakımını planlamak, uygulamak, denetlemek ve değerlendirmek gibi görevleri ve yetkileri düzenlenmiştir 13.
    • Uzmanlık eğitimi: Lisans mezunu hemşirelerin, meslekleriyle ilgili lisansüstü eğitim alarak uzmanlaşmaları ve uzman hemşire olarak çalışmaları sağlanmıştır 1.
    • Etik danışmanlık: Hemşirelerin, etik konularda kişi, kurum ve kuruluşlara danışmanlık ve bilirkişilik yapmaları eklenmiştir 34.

    Konuyla ilgili materyaller

    Hemşire çalışma yönetmeliği nedir?

    Hemşire Çalışma Yönetmeliği, sağlık hizmeti sunulan kurum ve kuruluşlarda görev yapan hemşirelerin çalışma alanlarını, pozisyonlarını ve görev, yetki ile sorumluluklarını belirleyen yönetmeliktir. Bu yönetmeliğe göre hemşirelerin bazı görev ve sorumlulukları şunlardır: Bireyin, ailenin ve toplumun sağlıkla ilgili ihtiyaçlarını belirlemek ve hemşirelik bakımı planlamak, uygulamak ve değerlendirmek; Tıbbi tanı ve tedavi planının uygulanmasında hekimin yazılı tedavilerini uygulamak ve acil durumlarda sözlü tıbbi istemi kabul etmek; Sağlık eğitimi, danışmanlık ve araştırma faaliyetlerini yürütmek; Hizmet sunumunda kaliteyi ve sonuçları değerlendirmek, gerekli iyileştirmeleri yapmak; Hemşirelik hizmetlerinin yönetimi ve risk yönetimini sağlamak. Yönetmelik, 8 Mart 2010 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanmıştır.

    Hemşirelikte yönetim nedir?

    Hemşirelikte yönetim, hemşire istihdam eden kuruluşlarda liderlik sağlamayı içerir. Hemşirelik yönetiminin temel işlevleri şunlardır: 1. Planlama: Hemşirelik hizmetlerinin verilmesinde gelecek hakkında tahminlerde bulunarak yapılacakları önceden düşünme ve sıraya koyma. 2. Örgütleme: Kaynakların karşılıklı ilişkilerini belirleyerek sistemli bir şekilde yönetilmesi. 3. Yürütme: Faaliyetlerin fiilen gerçekleştirilmesi. 4. Kontrol: Süreçlerin değerlendirilmesi ve gerektiğinde düzeltici önlemlerin alınması. Ayrıca, hemşire yöneticileri insan kaynakları yönetimi, karar verme, kalite değerlendirme ve yedekleme planlaması gibi konularda da sorumluluk taşırlar.