Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Hemşirelikte yönetim, hemşire istihdam eden kuruluşlarda liderlik sağlamayı içerir 1. Bu, kaliteli sağlık hizmetleri sunmak için hemşirelerin teknik becerilerini ve kavramsal ve kişilerarası becerilerini kullanmayı gerektirir 1.
Hemşirelik yönetiminin temel işlevleri şunlardır:
- Planlama: Hemşirelik hizmetlerinin verilmesinde gelecek hakkında tahminlerde bulunarak yapılacakları önceden düşünme ve sıraya koyma 2.
- Örgütleme: Kaynakların karşılıklı ilişkilerini belirleyerek sistemli bir şekilde yönetilmesi 2.
- Yürütme: Faaliyetlerin fiilen gerçekleştirilmesi 2.
- Kontrol: Süreçlerin değerlendirilmesi ve gerektiğinde düzeltici önlemlerin alınması 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: