Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Hemşirelikte yönetim, hemşirelik hizmetlerinin planlanması, örgütlenmesi, yönetilmesi, koordine edilmesi ve denetlenmesi sürecidir 13.
Hemşirelikte yönetim, aynı zamanda sağlık hizmetlerinin sunumunda görev alan sağlık personellerini; doktorlar, hemşireler, sağlık memurları, teknik hizmet sunan sağlık teknisyenleri ve diğerlerinin yönetimini de içerir 3.
Hemşirelikte yönetim fonksiyonları şu şekilde özetlenebilir:
- Planlama 1. Hemşirelik hizmetlerinin verilmesinde şimdi ve gelecekteki gelişim ve değişimin planlanması 1.
- Örgütleme 1. Hemşirelik hizmetlerine karşı talebin analiz edilmesi, personel ve yardımcı eleman sayısına karar verilmesi gibi süreçleri kapsar 1.
- Yürütme 1. Klinik hemşirelik uygulamaları ve hastaya bakım verilmesinin yönetimi 1.
- Kontrol 1. Performans yönetimi ve disiplinlerarası işbirliğine dayalı ilişkilerin yürütülmesi 1.
Ayrıca, yönetici hemşirelerin, hastaların gereksinimleri ve kaliteli bakım alma haklarının karşılanmasını sağlamak gibi etik sorumlulukları da vardır 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: